Vildledende markedsføring?
Fra : Anders Christensen

Dato : 13-10-05 10:46

Hejsa NG
Jeg faldt over en reklame for en dansk webhoteludbyder "Surftown"

De har en bannerreklame kørende på blandt andet ekstrabladets
hjemmeside, hvor de skriver at der nu er registreret så og så mange .dk
domæner.

De skriver så efterfølgende "Nu sælger vi de sidste for kun 19 kroner pr
styk".

Jeg tænker fint, det er da en god pris, og går ind for at bestille et.

Da jeg så kommer ind på deres side og får valgt det domæne jeg gerne vil
have, er prisen 23,75 (19kr+moms) og jeg går videre i den tro at jeg nu
kan bestille og betale domænet.

Det viser sig så på næste side at jeg minimum skal betale 282.50 kroner,
da man åbenbart også skal købe et webhotel hos dem for at få lov til at
købe et domæne.

Er det vildlende markedsføring, eller er det bare mig der forventer for
meget?

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Henning Makholm

Dato : 13-10-05 14:03

Scripsit Anders Christensen <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk>

> De skriver så efterfølgende "Nu sælger vi de sidste for kun 19 kroner
> pr styk".

[snip - plus moms, og kun sammen med et dyrt webhotel]

> Er det vildlende markedsføring,

Det vil jeg mene det er.

--
Henning Makholm The burning swoosh shall be our emblem, and
we shall laugh in the face of trademark lawyers.