Steven Nybo Andersen wrote:
> on 12 okt 2005 12:54:47a satte Martin Jørgensen sig på en taburet og
> skrev følgende på et stykke vådt franskbrød:
>
>
>
>
>>Et batteri-skift inkluderer ikke
>>en trykprøvning, så urmageren kunne ikke vide at den var galt med dit
>>ur...
>
>
> Ja det er jo også det der undrer mig for han sagde at det skulle
> trykprøves INDEN han overhovedet havde skildt uret ad og havde set det
Det er fordi han har prøvet det med utallige kunder og han gider ikke
bøvlet hver gang en kunde føler sig snydt.
> men du har ret jeg skulle nok havde reageret noget før men hvordan kan
> han vide det inden han skilder uret ad, med mindre han har samlet det
> dårligt med vilje sådan at jeg kommer tilbage for at få det lavet nu med
> ekstraudgifter?
Fordi han er urmager. Det med at reagere før: Ved ikke om du misforstår
mig, men jeg fik jo trykprøvet mit ur fordi jeg opdagede at han ikke
blot sagde det for at tjene penge - det er rigtigt nok at pakningerne
bliver slidte og det er rigtigt nok at det godt kan betale sig at
trykteste uret ved batteriskift.
Vandtætheden varer ikke evigt, selvom der står "50 m water resist"
udenpå. Husk det...
> Og - kan han virkelig sno sig uden om købeloven ved bloit at sige at der
> ikke er garanti? Det svarer i mine øre til at en bilmekaniker som får en
Der er garanti på batteri-skiftet. Ikke på din pakning, som sikkert er
meget gammel.
> bil ind på sit værksted hvor der blot skal skiftes olie på motoren, siger
> at der ingen garanti er på reparationen med mindre hele motoren og
> gearkassen bliver skiftet? Det lyder lidt underligt at man bare kan
> fravige garantien på en reparation uden vidre hvis kunden ikke
> accepterer en hamper merudgift, og så synes jeg det er ufattelig at man
> skal tjekke en fagmands arbejde. Det er jo ham der er fagmand ikke jeg?
Du skal ikke tjekke hans arbejde, men hvis du havde købt trykprøvningen
havde han fortalt dig om problemet inden dit ur gik i stykker (ellers
havde han et problem) og så ville han spørge dig om han ikke skulle
ordne problemet ved f.eks. at bestille en ny pakning hjem - nøjagtigt
dette skete i mit tilfælde.
Havde du afslået dette: Så ville det nøjagtigt som nu være dit eget
problem at uret går i stykker.
Der er ikke garanti på noget du ikke har fået leveret af ham og ikke
betalt for. Men der er garanti for det du har betalt for, dvs. fejl på
batteriet, men det lyder på mig som om at uret er vandskadet og dvs. der
dækker hans garanti ikke.
Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen
--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen -
http://www.martinjoergensen.dk