Vedr. husleje
Fra : nuno alexandre

Dato : 09-10-05 15:56

Hej,
Jeg bor i en 2 værelses lejlighed på ca. 49m2 på 3sal i Aalborg centrum.
Mit spørgsmål er ang. om hvor meget udlejere kan tillade sig af opkrave i
husleje, og om der findes
nogle specifik regler/lov om det.
Pt. betaler jeg 4.150,- om måned (incl. varme) det synes jeg er lidt for
dyrt.
Skal jeg bare flytte hvis jeg ikke er enig med udlejere, eller kan et brev
til huslejenævnet hjælpe ?

Beklager, hvis det er den forkert groupe.

Tak.

--
nuno alexandre

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-10-05 16:13

"nuno alexandre" wrote

> [...]
> dyrt.
> Skal jeg bare flytte hvis jeg ikke er enig med udlejere, eller kan et brev

Du kan evt kontakte LLO (Lejernes LO)
http://www.lejerneslo.dk/

- Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-10-05 16:46

In article <43492f4e$2$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, nuno alexandre wrote:
> [...]
> til huslejenævnet hjælpe ?
>
> Beklager, hvis det er den forkert groupe.

Lejernes LO er stedet du kan gå hen som skrevet. De kender niveauet.
Hvis det er for meget klager du til kommunens huslejenævn, som vurderer
og regulerer huslejen. Niveauet er politisk bestemt i de enkelte kommuner,
og venstreorienterede kommuner sætter prisen lavere end borgerlige.

Umiddelbart synes jeg ikke ca. 3600 kr + varme lyder horibelt, men nu
bor jeg også i Århus.

Fra : Grunt

Dato : 09-10-05 18:52

On Sun, 9 Oct 2005 16:55:48 +0200, "nuno alexandre" <nuno.alexandre@gmail.com>
wrote:
in dk.videnskab.jura
> [...]
>Mit spørgsmål er ang. om hvor meget udlejere kan tillade sig af opkrave i

Jo der findes lovgivning på området og en udlejer kan ikke tage hvad som helt i
leje eller for meget i a.conto varme.

> [...]
>dyrt.
>Skal jeg bare flytte hvis jeg ikke er enig med udlejere, eller kan et brev

Ja, du skal ikke finde dig i en for høj husleje.
Det koster lidt, men så har afgørelsen taget hensyn til tilsvarende husrum i
området. Her tages der hensyn til beliggenhed, art, størrelse, kvalitet, udstyr
og vedligeholdelsestilstand.

Husk, at det kan gå begge veje.

>Beklager, hvis det er den forkert groupe.

Det er den rigtige

Fra : nuno alexandre

Dato : 10-10-05 16:04

I skal have tak for svarerne.
Jeg vil skrive et brev og sende den videre til LLO/huslejenævnet.

--
Nuno Alexandre

Fra : Grunt

Dato : 10-10-05 23:34

On Mon, 10 Oct 2005 17:03:45 +0200, "nuno alexandre" <nuno.alexandre@gmail.com>
wrote:
in dk.videnskab.jura
>I skal have tak for svarerne.
>Jeg vil skrive et brev og sende den videre til LLO/huslejenævnet.

kunne godt tænke mig at vide hvad llo svarer.

Fra : nuno alexandre

Dato : 11-10-05 17:25

"Grunt" <gruntsaver@msn.com> wrote in message
> On Mon, 10 Oct 2005 17:03:45 +0200, "nuno alexandre"
> <nuno.alexandre@gmail.com>
> wrote:
> in dk.videnskab.jura
>
> kunne godt tænke mig at vide hvad llo svarer.

har været på deres web, skal man ikke være meddlem eller noget ?

--
nuno alexandre

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-10-05 18:20

"nuno alexandre" wrote

> har været på deres web, skal man ikke være meddlem eller noget ?

Jow da?

- Peter

Fra : Grunt

Dato : 11-10-05 18:59

On Tue, 11 Oct 2005 19:19:34 +0200, "Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com>
wrote:
in dk.videnskab.jura
>"nuno alexandre" wrote

>Jow da?
>
>- Peter

Kontingentet for enkeltmedlemmer er 321,- kr. pr. halve år. Indmeldelsesgebyret
er på 450,- kr.

Så hvorfor betale over 300 kr + over 400, for at få rådgivning 1 gang?

hos huslejenævnet koster det under 200 kr, og de skal først indbetales hvis de
tager sagen.

Hvis de ikke tager sagen, så vil jeg anbefale at melde sig ind i en lokal
lejerforening der intet har med llo at gøre.

Hvis det heller ikke smager så kontakt en gratis advokat, som kan rådgive til at
folk selv kan føre sagen over for udlejer.

Fra : nuno alexandre

Dato : 12-10-05 20:38

> [...]
> til at
> folk selv kan føre sagen over for udlejer.

Fino, Mange tak :)

--
nuno alexandre