Virksomheds binavne for ApS (og Sunrise 2~
Fra : Mads

Dato : 06-10-05 16:16

Vi har en virksomhed med navn:
"del-af-ordA"-"del-af-ordB"

i daglig tale vil mange dog bare sige
"del-af-ordA""del-af-ordB" (altså ingen streg)
-- dette former et /unikt/ ord som er let at udtale og har
også et bedre "flow" for et nutidigt IT virksomhedsnavn.
(Subjektive meninger: Lettere at huske, ser bedre ud på skrift etc.)

Tilbage i firserne blev navnet "del-af-ordA"-"del-af-ordB" valgt
fordi planen senere var at udvikle virsomhed(er) / produkt(er) :
* "del-af-ordA"-"del-af-ordB"
* "del-af-ordA"-"emne2"
* "del-af-ordA"-"emne3"
Men idag laver vi fortsat udelukkende "del-af-ordA"-"del-af-ordB"

Som det er nu har vi domænerne
"del-af-ordA"-"del-af-ordB".dk
"del-af-ordA""del-af-ordB".dk

Jeg spekulerede så på... Er det muligt at registrere
"del-af-ordA""del-af-ordB" som binavn?
Ligefrem at skifte navn er ikke så tillokkende :-|

Emnet blev bragt op af at vi så, med binavnet, kunne registrere både:
"del-af-ordA"-"del-af-ordB".eu
"del-af-ordA""del-af-ordB".eu
I runde 2 af udstedelsen af .eu domæner i stedet for blot:
"del-af-ordA"-"del-af-ordB".eu

Desuden, tænker jeg, ville det også være rart at have binavnet officielt.
Er dette muligt? Jeg synes jeg så noget om at binavne ikke må minde om
det oprindelige navn? Hvorfor det så end er...? Er der nogle undtagelser?

Undskyld for den lidt kringlede post.

mvh
Mads

Fra : Peter

Dato : 07-10-05 06:55

"Mads" <m@ds> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg spekulerede så på... Er det muligt at registrere
> "del-af-ordA""del-af-ordB" som binavn?

Ja det er muligt at registrere navnene, hvis de ikke bruges af andre i
forvejen.

[klip]

> Desuden, tænker jeg, ville det også være rart at have binavnet officielt.
> Er dette muligt?

Ehhh - ja registrere det hos Erhvervs- og selskabsstyrelsen.

> Jeg synes jeg så noget om at binavne ikke må minde om
> det oprindelige navn? Hvorfor det så end er...? Er der nogle undtagelser?

Egentlig ikke. Navnene må bare ikke være brugt i forvejen eller give
anledning til misforståelser. - Groft sagt.

/Peter

--
Ovenstående er alene udtryk for min personlige opfattelse og er ikke udtryk
for juridisk rådgivning. I sager af betydning må det tilrådes at søge reel

Fra : Mads

Dato : 10-10-05 14:40

> Egentlig ikke. Navnene må bare ikke være brugt i forvejen eller give
> anledning til misforståelser. - Groft sagt.

Mange tak for svarene

mvh
Mads