|
| Privat eller ej? Fra : Anders Vestergaard |
Dato : 05-10-05 22:10 |
|
Hej Gruppe
Jeg sidder som privatperson, og falder over et indlæg i en nyhedsgruppe,
hvor der er en virksomhed der vil sælge en webshop med tilhørende
domænenavn, og indholdet incl. kundedatabasen, men ikke varer etc.
Tilsvarende varer kan nemt skaffes (Noget MLM Sundheds halløj).
Jeg spørger til prisen får den oplyst og accepterer.
Jeg skal betale pr. bankoverførsel, men modtager aldring hverken faktura
eller ordrebekræftelse, og har derfor kun bankens kvittering.
Efter at jeg har fået adgang til webshoppen, viser det sig, at der ikke
findes nogen administrationsdel, så alt skal ske via pillen i filer og
direkte i en database.
Jeg meddeler derfor sælger, at jeg vil benytte mig af min 14 dages returret
ifbm. fjernsalg, men han svarer blot at det kan jeg ikke, da han (sælger)
betragter mig som et firma da det er en webshop jeg har købt.
Kan han det/har han ret?
Hvad kan/skal jeg gøre?
/Anders
| |
Politico (05-10-2005)
| Kommentar Fra : Politico |
Dato : 05-10-05 22:52 |
|
"Anders Vestergaard" <Anders@snooze.invalid> wrote in message
news:43444127$0$9195$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Jeg sidder som privatperson, og falder over et indlæg i en nyhedsgruppe,
> hvor der er en virksomhed der vil sælge en webshop med tilhørende
> domænenavn, og indholdet incl. kundedatabasen, men ikke varer etc.
> Tilsvarende varer kan nemt skaffes (Noget MLM Sundheds halløj).
>
> Jeg spørger til prisen får den oplyst og accepterer.
>
> Jeg skal betale pr. bankoverførsel, men modtager aldring hverken faktura
> eller ordrebekræftelse, og har derfor kun bankens kvittering.
>
> Efter at jeg har fået adgang til webshoppen, viser det sig, at der ikke
> findes nogen administrationsdel, så alt skal ske via pillen i filer og
> direkte i en database.
>
> Jeg meddeler derfor sælger, at jeg vil benytte mig af min 14 dages
returret
> ifbm. fjernsalg, men han svarer blot at det kan jeg ikke, da han (sælger)
> betragter mig som et firma da det er en webshop jeg har købt.
>
> Kan han det/har han ret?
Sandsynligvis ja. Du har købt en fungerende webshop komplet med
kundedatabase. Det kan næsten kun ses som et erhvervsmæssigt køb, uanset at
du rent faktisk ikke driver noget erhverv endnu.
> Hvad kan/skal jeg gøre?
Din eneste mulighed er nok desværre at kontakte en advokat, der langt bedre
end dig selv vil kunne vurdere om du "har en sag".
Selvom du ikke har fortrydelsesret, kan der være noget i aftalen der giver
dig mulighed for at få aftalen hævet eller prisen reduceret. F.eks. at
webshoppen havde væsentlige mangler, som du først kunne opdage da du fik
adgang til den.
/ Politico
| |
Martin Schultz (06-10-2005)
| Kommentar Fra : Martin Schultz |
Dato : 06-10-05 08:11 |
|
Anders Vestergaard <Anders@snooze.invalid> skrev 2005-10-05:
> Jeg meddeler derfor sælger, at jeg vil benytte mig af min 14 dages returret
> ifbm. fjernsalg, men han svarer blot at det kan jeg ikke, da han (sælger)
> betragter mig som et firma da det er en webshop jeg har købt.
>
> Kan han det/har han ret?
Han sælger dig en virksomhed, det kan jeg ikke se kan betegnes som andet
end erhvervs køb.
> Hvad kan/skal jeg gøre?
Hvordan lyder jeres aftale? Umiddelbart vil jeg sige hør en advokat.
Martin
--
Besøg http://www.adsltips.dk for guider til
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel/Aethra routere.
Alt jeg skriver på usenet er mine egne personlige meninger
med mindre andet er angivet.
| |
|
|