/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Manglende El regning fra KE
Fra : René


Dato : 05-10-05 20:59

Hej NG.
For et par år siden fik vi en ny lejlighed og installeret en ny
eltavle. Tavlen er opsat af en godkendt installatør og er mærket
efter forskrifterne.
Vi har endnu ikke modtaget nogen regning fra KE, på vores forbrug. Vi
har et par gange forsøgt at kontakte KE for at få en regning, men det
er ikke lykkedes at få dem i tale.
Mit spørgsmål er nu: Når KE på et eller andet tidspunkt "opdager"
os, får vi så en regning på hele beløbet på tælleren eller er der
en forældelses frist der gør at regning bliver udregnet udfra et
estimat og et antal år?
Jeg synes det er for dårligt, at man som forbruger skal bekymre sig om
regninger som KE ikke magter at sende ud, jeg har hørt at de har haft
meget knas med deres IT.


 
 
Jesper Lund (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 05-10-05 21:21

René <rene.nissen@gmail.com> wrote:

> For et par år siden fik vi en ny lejlighed og installeret en ny
> eltavle. Tavlen er opsat af en godkendt installatør og er mærket
> efter forskrifterne.
> Vi har endnu ikke modtaget nogen regning fra KE, på vores
> forbrug. Vi har et par gange forsøgt at kontakte KE for at få en
> regning, men det er ikke lykkedes at få dem i tale.
> Mit spørgsmål er nu: Når KE på et eller andet tidspunkt "opdager"
> os, får vi så en regning på hele beløbet på tælleren eller er der
> en forældelses frist der gør at regning bliver udregnet udfra et
> estimat og et antal år?

Du er ikke den eneste, se kontakt for 26. april 2005
http://www.dr.dk/nyheder/tv/Kontant/tvarkiv/

KE's krav forældes i hvert fald efter 5 år, men som jeg husker "kontant"
havde energiankenævnet truffet en afgørelse om at KE's ret til at
fremsætte krav fortabes efter 1 år, når der ikke er udsendt en regning
(som i dit tilfælde). KE ville dog overveje, om de ville følge den
afgørelse (som jeg husker udsendelsen).

OT: Jeg har i øvrigt selv for nylig modtaget en flytteafregning fra KE
på trods af at jeg aldrig nogensinde har boet i Københavns Kommune. Her
kunne man så give sig til at filosofere over hvordan det mon kan lade
sig gøre...

--
Jesper Lund



Lars (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 05-10-05 23:09

On Wed, 05 Oct 2005 22:20:37 +0200, Jesper Lund wrote:

> René <rene.nissen@gmail.com> wrote:
>
>> For et par år siden fik vi en ny lejlighed og installeret en ny
>> eltavle. Tavlen er opsat af en godkendt installatør og er mærket
>> efter forskrifterne.
>> Vi har endnu ikke modtaget nogen regning fra KE, på vores
>> forbrug. Vi har et par gange forsøgt at kontakte KE for at få en
>> regning, men det er ikke lykkedes at få dem i tale.
>> Mit spørgsmål er nu: Når KE på et eller andet tidspunkt "opdager"
>> os, får vi så en regning på hele beløbet på tælleren eller er der
>> en forældelses frist der gør at regning bliver udregnet udfra et
>> estimat og et antal år?
>
> Du er ikke den eneste, se kontakt for 26. april 2005
> http://www.dr.dk/nyheder/tv/Kontant/tvarkiv/
>
> KE's krav forældes i hvert fald efter 5 år, men som jeg husker "kontant"
> havde energiankenævnet truffet en afgørelse om at KE's ret til at
> fremsætte krav fortabes efter 1 år, når der ikke er udsendt en regning
> (som i dit tilfælde). KE ville dog overveje, om de ville følge den
> afgørelse (som jeg husker udsendelsen).
>
> OT: Jeg har i øvrigt selv for nylig modtaget en flytteafregning fra KE
> på trods af at jeg aldrig nogensinde har boet i Københavns Kommune. Her
> kunne man så give sig til at filosofere over hvordan det mon kan lade
> sig gøre...


Og jeg er blevet frarøvet 5600 kr. af KE 4 år efter jeg fraflyttede
en lejlighed, på trods af at jeg fulgte deres retningslinier for
slutaflæsning og flyttemeddelelse osv. Jeg kom til at betale den
efterfølgende lejers forbrug.
KE burde ganske enkelt fradømmes retten til at drive et bogholderi.

/Lars

Holst (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 05-10-05 21:22


René wrote:

> For et par år siden fik vi en ny lejlighed og installeret en ny
> eltavle. Tavlen er opsat af en godkendt installatør og er mærket
> efter forskrifterne.
> Vi har endnu ikke modtaget nogen regning fra KE, på vores forbrug. Vi
> har et par gange forsøgt at kontakte KE for at få en regning, men det
> er ikke lykkedes at få dem i tale.

Måske skulle I så prøve på en anden måde. De færreste har den store
succes med telepati. Prøv for eksempel at skriv et brev til:

Københavns Energi
Ørestads Boulevard 35
DK-2300 København S

> Mit spørgsmål er nu: Når KE på et eller andet tidspunkt "opdager"
> os, får vi så en regning på hele beløbet på tælleren eller er der
> en forældelses frist der gør at regning bliver udregnet udfra et
> estimat og et antal år?

Tjah ... umiddelbart kunne man jo tro, at der er fem års
forældelsesfrist, som der er mange andre steder, men det skal jeg ikke
gøre mig klog på.

> Jeg synes det er for dårligt, at man som forbruger skal bekymre sig om
> regninger som KE ikke magter at sende ud, jeg har hørt at de har haft
> meget knas med deres IT.

Som forbruger har du vel pligt til at tilmelde jer.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste