? ang. told/agift
Fra : Jesper Laursen

Dato : 05-10-05 02:32

Hej !

Sagen er som følger:

Hvis nu jeg køber en BRUGT fjernstyret bil via Ebay

fra USA, skal jeg så betale told/afgift/skat eller hvad de nu

kan finde på at lægge oveni her i Danmark ?

husk varen er brugt !!!

og det er jo en handel mellem 2 privatpersoner !

Hilsen Jesper

Fra : Morten Wartou

Dato : 05-10-05 08:47

"Jesper Laursen" <jesper@laursen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> kan finde på at lægge oveni her i Danmark ?
>
> husk varen er brugt !!!
>
> og det er jo en handel mellem 2 privatpersoner !

Brugt eller ikke brugt, privat eller ikke privat, tolden skal betales,
MOMS'en ligeså.

Sikke en industri der ville opstå, hvis man kunne slippe for MOMS og told
hvis man lige fik en amerikaner til at købe varen, stå og kigge lidt på den,
klø den bag øret, og sende den videre til Danmark som en brugt vare.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-10-05 10:17

Jesper Laursen wrote:
> [...]
>
> fra USA, skal jeg så betale told/afgift/skat eller hvad de nu
>
> kan finde på at lægge oveni her i Danmark ?

Tolden er (måske) 0 %,
9503.10.10 00; --Skalamodeller
9503.20.00 00 -Skalamodeller i samlesæt, også bevægelige, undtagen
varer henhørende under pos. 9503 10

Du kan selv kigge lidt rundt her:

http://vita.toldskat.dk/vita.htm

List OT: Toldsatser er en jungle for sig, der er 3,7 % i told på
"Impulsgivere til elektriske hegn" men 0 % på Partikelacceleratorer
Til ionimplantering på halvledermaterialer

mvh

Christian

Fra : JOB

Dato : 10-10-05 20:37

"Jesper Laursen" <jesper@laursen.mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> kan finde på at lægge oveni her i Danmark ?
>
> husk varen er brugt !!!
>
> og det er jo en handel mellem 2 privatpersoner !

Ja, hvis købspris + porto er over ca. 100kr, pålægges du at bevise
købsprisen, i.e. hammerslagsprisen på ebay, der tillægges
portoudgiften...det samlede beløb belægges med told + 25% moms + et gebyr
for dokumentudfærdigelse + moms på dette gebyr...på grund af den høje porto
fra udlandet, kan små indkøb blive meget dyre...mvh JOB (mangeårig ebay
sælger og køber)
....et eksempel: toldværdi (hammerslag + porto) kr.353 bliver ialt tillagt
kr.163....