kan kommunen det???
Fra : Ukendt

Dato : 04-10-05 19:37

Hej..

iforbindelse med en flytning til en anden kommune hvor min kæreste skal
fortsætte med at ha kontanthjælp skal hun sende nogle papire
bla.engagementoversigt fra banken hvilket er ok, men nu kommer det de vil
sku også ha vores kontoudskrift for den sidste månede, hvad f.... rager det
dem hvad vi har købt det ville da være lidt pinligt hvis der feks. stod
200Kr brugt hos pornoland.dk ikk???

så mit spørgsmål er om de har ret til at bede om den kontoudskrift???

Anders

Ps. hvis dette ikke er den rigtige gruppe håber jeg på vejledning frem til
den rette!!!!

Fra : Barney Gumble

Dato : 04-10-05 20:34

Anders E. Larsen wrote:
> [...]
> f.... rager det dem hvad vi har købt det ville da være lidt pinligt
> hvis der feks. stod 200Kr brugt hos pornoland.dk ikk???

Fra Pornoland.dk's hjemeside:

"På din kontoudskrift kommer der blot til at stå "Verotel" - helt diskret og
anonymt!"

Så med mindre den der skal se udskriften også selv er medlem hos
Pornoland.dk så har I ikke noget et bekymre dig over. Desuden koster det
altså kun 179 kr. om måneden

PH

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-10-05 21:59

In article <28e16$4342cbe7$3e3d87dd$18525@news.arrownet.dk>, Anders E. Larsen wrote:
> [...]
> 200Kr brugt hos pornoland.dk ikk???
>
> så mit spørgsmål er om de har ret til at bede om den kontoudskrift???

Jeg ville sende en til dem, hvor alle teksterne er blændet af (læg hvidt
papir over, og tag en fotokopi). Dette dokumenterer, at man ikke har
taget usædvanligt store beløb ud i perioden / haft en alm. lønindkomst
ved siden af bistanden.

Det er muligt at tilflytningskommunen undrer sig over saldo, og om der
skulle være taget penge ud til at gemme under hovedpuden.

Umiddelbart vil jeg tro, at kommunen kan forlange de papirer de mener
er nødvendige for at vurdere sagen.

> Ps. hvis dette ikke er den rigtige gruppe håber jeg på vejledning frem til
> den rette!!!!

Der er en der hedder noget med offentlig service.