Når man nu ikke vil ha´ læderbux - hva´ så~
Fra : Fogholt

Dato : 09-06-01 19:22

Hej NG,

Ku´ godt tænke mig en ny bux og synes ikke lige at læder er sagen.
Jeg nævner i flæng ( just my opinion );
- giga hængerøv / hængeknæ når man ikke er på cyklen
- våde læderbuxer - ikke såååå isolerende
- det tager for lang tid at "gå dem til" ( efter min målestok )

Forestiller mig istedet noget Vanucci, Gore-tex eller måske RUKKA. Prisen er
jo sikkert en HELT anden.

Nogen med tips / erfaringer med læder kontra de nævnte mærker ?
Evt. forhandlere i HT området, hvor man ku´ prøve lidt forskelligt ?

Tilbagelænet deruda´

Claus Fogholt - Yamaha XV 1100, ´93
Virago MC Club Danmark # 899
fogholt@worldonline.dk

der ikke håber at costumejere undlader at hilse hvis jeg investerer i andet
end læder...........

Fra : Poul B-H

Dato : 09-06-01 21:21

Jeg talte med en fyr der var væltet på Knutstorp og hans kunststof tøj havde
skånet ham for skader, men han kaldte det selv for "engangs tøj" idet det
var totalt ødelagt, så holder læder jo til en hel del mere.

--
Poul B-H
NSR250SE

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-06-01 11:50

"Poul B-H" <pbekkerh@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skånet ham for skader, men han kaldte det selv for "engangs tøj" idet det
> var totalt ødelagt, så holder læder jo til en hel del mere.

Der er lige så mange slags kunsttoftøj som lædertøj, så din "oplysning" er
lidt for overgeneraliserende til rigtig at kunne bruges.
Hvad var det for noget tøj? Og hvilken læderdragt sammenligner du med? Jeg
har flået et par touring-læder-smæk-bukser i bare et lille træls styrt, så
noget læder holder altså heller ikke til en bønne.

Rittig

Fra : Poul B-H

Dato : 10-06-01 13:49

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]
> har flået et par touring-læder-smæk-bukser i bare et lille træls styrt, så
> noget læder holder altså heller ikke til en bønne.

Du må undskylde at jeg udtaler mig, uden at jeg har testet 10 dragter af
hver slags og fået TÜV til at at teste dem. Det var en oplysning (uden "")
fra det virkelige liv, som folk selvfølgelig selv kan vurdere.
Desuden er der lavet test af kunststof versus læder, hvor læder kommer ud
som nummer et hver gang. Blandt kunststof er noget bedre en andet, men ikke
så godt som læder. A propos Knutstorp eller andre racerbaner, kan man jo
bare se lidt på de læderdragter de har på og få bekræftet min
overgeneralisering om at de holder til mere end ét styrt.
Jeg venter stadigvæk på at man skal bruge kunststof i GP !

Fra : Armand

Dato : 10-06-01 14:39

> [...]
> overgeneralisering om at de holder til mere end ét styrt.
> Jeg venter stadigvæk på at man skal bruge kunststof i GP !

Kevlar var engang på vej ind i dansk RR-sport!
Det skete efter grundigt nordisk pres efter at Finnerne havde taget
skridtet og godkendt sagerne; men netop som DMU var ved at blive bløde,
var der en finne der tog den på røv og albuer for enden af langsiden til
et Nordisk
Mesterskab, og så var man ikke i tvivl længere!!
Det var finnerne forøvrigt heller ikke - De trak godkendelsen tilbage

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-06-01 18:05

"Poul B-H" <pbekkerh@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

Jeg

> Du må undskylde at jeg udtaler mig, uden at jeg har testet 10 dragter af
> hver slags og fået TÜV til at at teste dem.

Du skal skam ikke undskylde, din mening er da lige så god som min, ikke?

> Desuden er der lavet test af kunststof versus læder, hvor læder kommer ud
> som nummer et hver gang. Blandt kunststof er noget bedre en andet, men
ikke
> så godt som læder.

Igen: Du skal vide hvad du sammenligner, ellers er det lidt værdiløst. Der
findes lædertøj som er meget ringere end corduratøj og omvendt! Cordura's
slidstyrke er fratisk større end normal læders, men det godkendes alligevel
ikke til RR fordi det altid folder, og så rives det over i folderne.

> A propos Knutstorp eller andre racerbaner, kan man jo
> bare se lidt på de læderdragter de har på og få bekræftet min
> overgeneralisering om at de holder til mere end ét styrt.

Ja, og har du tjekket hvilket kvalitetsniveau de dragter har? Det er ikke
just markedets billigste læder der sidder på en typisk RR kører, men det er
det jævnt tit på almindelige gade-kørere, og så er forskellen ikke så stor,
tror jeg.

Rittig

Fra : Christian Berggreen

Dato : 11-06-01 08:03

> [...]
er
> det jævnt tit på almindelige gade-kørere, og så er forskellen ikke så

Hvis du køber en læderdragt fra et af de kendte mærker, Dainese, Spyke, IXS,
etc. til en 5-6000,-, så får du en læderkvalitet som er lige så god som den
de anvender på en racer-heldragt hvad angår sikkerhed.
Det der er specielt ved de dragter de bruger til RR er vægten og
bevægeligheden. På mindre udsatte steder er alm. okse-skind ersattet med
kænguro-skind, som er meget tyndt og meget stærkt. Men på de udsatte steder
er der stadig okse, i den samme tykkelse som man får på en dragt til
5-6.000,-

Selvfølgelig hvis du går ned i pris og køber en no-name læderdragt til
2-3000,- så får man også hvad man betaler for, med bløde indlæg og dårligt
læder, men så er det vel heller ikke rimeligt at sammenligne med et
kunstofsæt til 6-7.000,- for det er nemlig også rimeligt dyrt, hvsi man skal
have noget ordentligt fra f.eks. Dainese!!!!

Christian
VTR1000F (som sværger til læder)

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 11-06-01 08:45

"Christian Berggreen" <ccb@image.dk> skrev
> Selvfølgelig hvis du går ned i pris og køber en no-name læderdragt til
> 2-3000,- så får man også hvad man betaler for, med bløde indlæg og
dårligt
> læder

Plejer man ikke netop at betale en pæn sum penge for navnet, når man
køber en mærkevare? Jeg skal ikke udtale mig om læderdragter i
ovennævnte prisklasse, da jeg aldrig har set dem, men netop Dainese
bliver jo omtalt som en dragt, der ikke hører til de bedste til trods
for prisen. Mine Dainese-handsker giv fx hurtigt op i en af syningerne
:-/

--
Susanne

Fra : Christian Berggreen

Dato : 11-06-01 08:59

> [...]
> bliver jo omtalt som en dragt, der ikke hører til de bedste til trods
> for prisen. Mine Dainese-handsker giv fx hurtigt op i en af syningerne

Det rygte om Dainese har jeg aldrig hørt noget om, og jeg har da også
Dainese handsker og det er de bedste jeg nogensinde har haft. Hvis du ser i
GP/WSB hvad de fleste kører med, så er det jo Dainese. Tror faktisk ikke du
får noget der er bedre end Dainese (Spyke og Spidi er måske lige så godt men
ikke bedre), med mindre du vil have noget der specialsyet.....

Chr.
VTR1000F

Fra : Michael K.S.

Dato : 11-06-01 09:13

On Mon, 11 Jun 2001 09:59:18 +0200, "Christian Berggreen"
<ccb@image.dk> wrote:

>Det rygte om Dainese har jeg aldrig hørt noget om

Ikke det,det er nu ellers rigtigt nok,Dainese er okay,men i mange
tests scorer de kun gennemsnitligt.Det er som Susanne så rigtigt siger
en mærkevareting )

>Hvis du ser i
>GP/WSB hvad de fleste kører med, så er det jo Dainese.

Meget forskelligt,men iøvrigt kan du overhovedet ikke sammenligne de
modeller som de kører i med det du kan købe i butikkerne.At mange
kører i Dainese skal du nok mere tillægge et stort reklamebudget
(fordi vi betaler for meget for dragterne ) ).

> Tror faktisk ikke du
>får noget der er bedre end Dainese

Tro er godt,men viden er bedre

> (Spyke og Spidi er måske lige så godt men
>ikke bedre), med mindre du vil have noget der specialsyet.....

Som er det aller-allerbedste,desværre er de ofte ufattelig kedelige i
designet..og pænt dyre,Crowtree's basismodeller ligger på 8-9 kkr.

-M

Fra : Christian Berggreen

Dato : 11-06-01 09:28

> Ikke det,det er nu ellers rigtigt nok,Dainese er okay,men i mange
> tests scorer de kun gennemsnitligt.Det er som Susanne så rigtigt siger
> en mærkevareting )

Hvis du sammen ligner det produkt du får hos Dainese med et tilsvarende fra
nogen af de tyske eller engelske producenter, så får du for det første en
meget bedre pasform, for det andet et fedt design, og for det tredje så er
sikkerheden i top i form af faste hårde skaller, hvilket ikke altid er
tilfældet på mange andre mærker.

De test der er lavet er garanteret i tyske og engelske blade.....lugter
lidt....

> [...]
> kører i Dainese skal du nok mere tillægge et stort reklamebudget
> (fordi vi betaler for meget for dragterne ) ).

Nej, det er klart at de modeller de bruger i RR er specialsyede, men den
viden de opnår på banen er jo guld værd, og det er jo den viden, de bruger
til at lave bedre dragter til os alm. mc'ister, så det er DET du i høj grad
betaler for. Udvikling nytænkning.....
Synes da ikke Dainese reklamerer specielt meget.....check deres
hjemmeside....SUCKS!!! De er absolut ikke kommet ind i informationssamfundet
endnu....

F.eks. hvis du tager det princip som Dainese har med støbte knæ-skinnebens
beskyttere der sidder hvor de skal hele tiden. Det er sku da nytænkning er
udvikling, som først er testet på banen (af Rossi faktisk) og så er blevet
implementeret på de alm. modeller....

> Som er det aller-allerbedste,desværre er de ofte ufattelig kedelige i
> designet..og pænt dyre,Crowtree's basismodeller ligger på 8-9 kkr.

Enig!!!
Men eneste drawback....den aktive sikkerhed er nok ikke altid on the front
edge....

Chr.
VTR1000F

Fra : Michael K.S.

Dato : 11-06-01 10:48

On Mon, 11 Jun 2001 10:27:40 +0200, "Christian Berggreen"
<ccb@image.dk> wrote:

>De test der er lavet er garanteret i tyske og engelske blade.....lugter
>lidt....

OK - hvis det er dit udgangspunkt,så er det jo svært )

> [...]
>til at lave bedre dragter til os alm. mc'ister, så det er DET du i høj grad

Hmmm,sjovt nok det argument alle mærkevareproducenter bruger og lidt
for vagt synes jeg,om det holder synes jeg mere må komme an på en
reallifetest som f.eks dem Motorrad eller Ride m.fl laver

>Synes da ikke Dainese reklamerer specielt meget

Synes du ikke ?? Virkelig ?Jeg tror næppe jeg kender et tøjmærke der
reklamerer mere - alle vegne

>.....check deres
>hjemmeside....SUCKS!!! De er absolut ikke kommet ind i informationssamfundet
>endnu....

Enig !

> [...]
>udvikling, som først er testet på banen (af Rossi faktisk) og så er blevet

Det er sådan set ligegyldigt for mig hvem der har fundet på det ene
eller det andet,det der betyder noget er hvilken sikkerhed og styrke
en dragt byder på udfra en helhedsvurdering og som sagt Dainese ligger
sjældent i toppen.Købt på tilbud til 4-5.000 er det okay,men mere bør
de ikke koste.

>Enig!!!
>Men eneste drawback....den aktive sikkerhed er nok ikke altid on the front
>edge....

Øhhh den aktive sikkerhed,defineret som beskyttelse ved styrt er jo
netop i top på deres dragter og så holder de bedre til det,men de har
måske ikke fancy titaniumsliders ) .Problemet med Dainese er ofte
at de godt kan holde til et enkelt crash og yder god beskyttelse,men
det går tit hårdt udover dragtens integritet.

-M

Fra : Rune Jensen

Dato : 09-06-01 21:43

Hej Claus.

Prøv: http://www.mconline.dk
De er rimelig billige.
Ved godt at de ikke ligger i HT-omr., men til gengæld sender de tøjet med
posten.

Rune Jensen.
Bandit 400

Fra : Morten Christensen

Dato : 09-06-01 23:06

"Rune Jensen" <rfoeller@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> De er rimelig billige.
> Ved godt at de ikke ligger i HT-omr., men til gengæld sender de tøjet med

Og endnu værre:
De har mega-mega-mega-lang leveringstid (Hvis de da overhovedet får det
sendt afsted :-/)

Har hørt fra flere, at de ikke rigtig kan tage sig sammen til at få gjort
noget ved alle de ordrer.

En ting er sikkert: Betal *IKKE* før du stort set har varen i hånden
(efterkrav, måske?)

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Christian Berggreen

Dato : 11-06-01 08:06

eller check:

www.motorradonline.de

de har gode tilbud i "angebot" sektionen, og de sender direkte til dig fra
Tyskland i løbet af et par dage....nemt og smertefrit og til en rigtig god
pris.

Købte en læderdragt Dainese model R til kun 4500,- for nogen måneder
siden!!!

Christian
VTR1000F

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-06-01 11:48

> [...]

> - våde læderbuxer - ikke såååå isolerende
> - det tager for lang tid at "gå dem til" ( efter min målestok )

Det forstår jeg godt, det er også nogle af grundene til at jeg ikke kører i
læder.

> Forestiller mig istedet noget Vanucci, Gore-tex eller måske RUKKA. Prisen
er
> jo sikkert en HELT anden.

Gore-tex er bare navnet på en vandtæt/åndbar membran, de laver ikke tøj!
Rukka, Dainese (som jeg kører i), Frank Thomas (som jeg aldrig mere køber)
er tøjmærker som kan indeholde en Gore-tex membran.

Rittig

Fra : Torbjørn Bendsen

Dato : 10-06-01 12:56

Prøv med mærket motoline. Det er sådan noget goretex
noget og det virker.Var på pinsetur i Ndr jylland de dage hvor der kom vand ( ca 53 m/m på en dag) og jeg var helt tør (det er sandt).Nogle af de andre kom i læder og de lignede druknede mus.Det kan da godt være at det ser åndsvagt ud men hvad gør det når det virker, og jeg har ikke oplevet at nogen ikke vil hilse fordi at man har "nylon" på. Tør hilsen fra Torbjørn på en shadow vt 750

Fra : Frank J. Andersen

Dato : 17-06-01 21:35

>Evt. forhandlere i HT området, hvor man ku´ prøve lidt forskelligt ?

Dansk MC på Søborg hovedgade. Gode Cordura dragter med Hippora
(lignende som goretex) membran... Godt og til rimelige priser.

Frank J. Andersen, DMCN#485
Suzuki T250R fra 1972