Kan man få advokat til at underskrive
Fra : Bo Warming

Dato : 04-10-05 09:51

aftale bindende vedr advokat-klient samarbejde, som følgende?

Den respekterede norske professor Nils Christie har som tema i sine
bøger at jura stjæler meningsfuld konflikt fra menigmand, og
fremmedgør.
Det kan du og jeg ikke ændre stort ved, men jeg vil gerne være sikker
på enighed om følgende banaliteter.

Hvis anklagede ønsker de og de spørgsmål stillet til sig selv eller
anmelderen i retssagen, skal disse gennemdiskuteres og udeladelse af
spørgsmålene skal kun kunne ske, hvis anklagede ved hvisken under
retssagen godkender det.
(Eller dommeren forbyder spørgsmål, men så har du angivet risiko for
det forinden)
Princippet er, at er man part i sagen er man kaptajn på skuden.

Spørgsmål og anden strategi skal fx ved kort tlf-samtale afklares
tidligst muligt før retssag.