Salg af mærkevarer
Fra : Engrospriser.dk

Dato : 03-10-05 21:34

Hej

Jeg er i gang med at købe et parti legetøj fra et tysk konkursbo.
I partiet er der Lego og andre mærkevare produkter.

Mit spørgsmål går på om det er i orden at købe sådanne vare og må jeg
videresælge dem til en væsentlig laver pris end i butkkerne.
Jeg tænker her på om der er et problem i forhold til varemærket.

Jeg håber det er forståeligt hvad jeg spørger om

Hilsen

Finn
salg[snabel-a]engrospriser.dk

Fra : Henning Makholm

Dato : 03-10-05 21:51

Scripsit "Engrospriser.dk" <salg@engrospriser.dk>

> [...]

> videresælge dem til en væsentlig laver pris end i butkkerne.
> Jeg tænker her på om der er et problem i forhold til varemærket.

Hvis varerne faktisk er ægte giver varemærkeloven dig udtrykkeligt
ret til at handle videre med dem, så længe det hele foregår inden for
EU:

§6. Indehaveren af en varemærkeret kan ikke forbyde brugen af mærket
for varer, som af indehaveren selv eller med dennes samtykke er
markedsført inden for De Europæiske Fællesskaber under dette
mærke.

Stk. 2. Stk. 1 finder ikke anvendelse, hvis indehaveren har rimelig
grund til at modsætte sig fortsat markedsføring af varerne, især
i tilfælde, hvor disses tilstand er ændret eller forringet, efter
at de er markedsført.

--
Henning Makholm "Vi skal nok ikke begynde at undervise hinanden i
den store regnekunst her, men jeg vil foreslå, at vi fra