Netshop med tilbud, som viser sig ikke at ~
Fra : Jacob

Dato : 30-09-05 19:19

Hej gruppe.

Jeg har været inde på http://www.billigemedien.de/ hvor jeg fandt (i mine
øjne) et godt tilbud på dvd-skiver:

http://www.billigmedien.de/shop/productinfo.asp?id=1119

Ifølge det tilbud er der altså:

100stk.VerbatimDVD+R (16x speed) + 100stk.DVD case til 495 dkkr. (vægt 9,9
kg)

Nu gik jeg så for sjov ind og ville se hvor meget jeg reelt set sparede, ved
at benytte mig af tilbuddet:

Jeg kan få:

50st. Verbatim DVD+R 16x speed= 135 dkkr (vægt 1 kg) > dvs 2 af dem = 270
dkkr (vægt ialt 2 kg)

http://www.billigmedien.de/shop/productinfo.asp?id=1167

Så skal jeg jo også bruge de tilsvarende 100stk.DVD case:

100 stk. DVD-Kassetter = 160 dkkr. ( 4 x 2 kg = 8 kg)

http://www.billigmedien.de/shop/productinfo.asp?id=162

Jeg skal altså af med:

495 dkkr for deres tilbud.

430 dkkr for at købe det præcis samme produkt hvert for sig

- altså en besparelse på 65 dkkr ved IKKE at benytte sig af "tilbuddet".

Så tænkte jeg at fragten måske kunne spille ind i det her lille mysterium:

" Priser på fragt er angivet i DKK og varer sendes med Post Danmark "

5-10 kg = 75,00

10-15 kg = 100,00

Altså er der en prisforskel på de to varer, så samlet set giver det:

530 dkkr for at købe produkterne hvert for sig

570 dkkr for at benytte sig af tilbuddet

Dvs. Jeg kan stadig sparer 40 dkkr. Ved IKKE at benytte mig af deres tilbud?

Jeg tænkte jeg bare kunne bestille mine varer på den billigste måde, men er
der intet jeg kan gøre, så at andre mennesker ikke falder over dette tilbud?
Skal jeg rette henvendelse til firmaet? Eller hvordan?

På forhånd tak

Jacob

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 30-09-05 20:06

Jacob skrev:

> Jeg tænkte jeg bare kunne bestille mine varer på den billigste måde,
> men er der intet jeg kan gøre, så at andre mennesker ikke falder over
> dette tilbud? Skal jeg rette henvendelse til firmaet? Eller hvordan?

Har det juridisk relevans, nej vel.
Du kan jo bare undlade at handle med firmaet.

--
Lars Fragstrup
Boykot Lidl - om ikke andet, så pga. deres

Fra : Jacob

Dato : 30-09-05 21:53

Det mener jeg nu det har, ellers havde jeg nok ikke skrevet det her vel,
smarte...

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-09-05 20:24

Jacob skrev den 30-09-2005 20:18:
> Hej gruppe.
>

> Jeg har været inde på http://www.billigemedien.de/ hvor jeg fandt (i mine
> øjne) et godt tilbud på dvd-skiver:

Hvem siger, at /tilbud/ er tilbud i den forstand at det skal være billigere.

I netto har (i hvert fald her tilbage i januar, men i hvert fald hele
år2004) man faktisk noget der er endnu sjovere:

Ta' en doppelpakke Toms Guldbarrer. De skannes til 11,75
Ta' lige og skan en enkelt Toms Guldbar. Den skannes til 3,75

Er det egentlig tyveri at tage varen ud af det yderste lag emballage?

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 30-09-05 21:48

Carsten Riis wrote:

> Hvem siger, at /tilbud/ er tilbud i den forstand at det skal være
> billigere.

Det skal det heller ikke være, det er bare en generel forkert
brug/forståelse af ordet.

/Bjarke

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 01-10-05 10:36

Det er ikke noget nyt...

Når McD har tilbud på BigMac er det også billigere at købe
burger+sodavand+pomfrit end at købe en samlet menu

ligeledes er 2 små pakker medicin oftest billigere end én stor

men det hører nok mest hjemme i en økonomi-gruppe

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as