Lån i tyskland - Tilbage betaling
Fra : Andy Dufresne

Dato : 29-09-05 19:45

Hej,

Jeg har en venninde, der engang har boet i tyskland. Herfra har hun en gæld
på godt 200K DKK - Men hvad med tilbage betalingen?

Jeg har ladet mig fortælle, at hvis ikke hun betaler, så kan ingen faktisk
komme efter hende, og selvom hun ikke betaler, kan hun fint rejse til
tyskland - der vil nemlig ikke være grundlag for tilbageholdelse... MEN...

Kan det passe? - Både danmark og tyskland er jo dog medlemmer af EU!

Fra : Grunt

Dato : 29-09-05 23:25

On Thu, 29 Sep 2005 20:44:57 +0200, "Andy Dufresne" <andy-dufresne@indbakke.dk>
wrote:
in dk.videnskab.jura
> [...]
>tyskland - der vil nemlig ikke være grundlag for tilbageholdelse... MEN...
>
>Kan det passe? - Både danmark og tyskland er jo dog medlemmer af EU!

Det kommer an på om dk og d har en aftale om fælles tilladelse til at føre sag i
respektive lande, som f.eks. sverige og danmark har, så f.eks. en gæld i danmark
kan sendes til fodgeretten i sverige for inddrivelse. (det er evt. en
overenskomt fra nordisk samarbejdsaftale)

Hvis ingen her ved noget om dk/d tilladelser, kan du spørge folketingets
oplysning.

Fra : ab©

Dato : 30-09-05 07:42

"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse

>...tyskland - der vil nemlig ikke være grundlag for tilbageholdelse...
>MEN...
>
>Kan det passe?

"Tilbageholdelse" kan der jo aldrig blive tale om, hverken Tyskland eller
Danmark har gældsfængsel længere.

ab (-c:)

Fra : Grunt

Dato : 30-09-05 11:02

On Fri, 30 Sep 2005 08:41:56 +0200, "ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura

>"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse

Nedenstående har jeg ikke skrevet

>"Tilbageholdelse" kan der jo aldrig blive tale om, hverken Tyskland eller
>Danmark har gældsfængsel længere.
>
>ab (-c:)

du qoutefucker, fjols.

Fra : Per Tordrup

Dato : 30-09-05 09:11

"Andy Dufresne" <andy-dufresne@indbakke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
MEN...

> Kan det passe? - Både danmark og tyskland er jo dog medlemmer af EU!

Ved ikke lige om det har noget med sagen at gøre, men hvis en tysker får
en fartbøde i Danmark, kan den den ikke inddrives i Tyskland.
Men rent etisk burde hun vel betale hendes gæld.

Per

begin 666 p.gif
M1TE&.#EAB0`1`( !```3S/___R'Y! $```$`+ ````")`!$```+1C(^IR^T/
MHYRTVHNSWKS[#S[ 6(TFH)WD828H\RIO'$XQ+;L?/K,(_H,9@#4'KW'T')-#
M7U,8(!:ABU9T]0S.L%?@TNB,LK"]+LUJ_I'%5^2XS.:=AO"Z2Y6MAKU/NXX=
MY[0"]R<X!YB7A6?&% 2&`JDVV+=G=4-GZ4A%69@(R+<9EA@9J<AY^6F*. I&
MI]JH&LBJYYFZ=RJ8RRG+6T5RPW66\R8Y["N%^E:V%6R)UB7*-34]+=79H9*M
9O<W=[?T-'BX^_DQM?HZ>KK[.WN[N40``.P``
`
end

Fra : Peter

Dato : 30-09-05 09:15

> [...]
>
> Jeg har en venninde, der engang har boet i tyskland. Herfra har hun en
> gæld på godt 200K DKK - Men hvad med tilbage betalingen?

Gælden skal betales.

[klip]

> Kan det passe?

Nej.

Tyskeren kan anlægge sag i Danmark for at få pengene. Det sker ganske ofte.

/Peter

--
Ovenstående er alene udtryk for min personlige opfattelse og er ikke udtryk
for juridisk rådgivning. I sager af betydning må det tilrådes at søge reel

Fra : thedaene@hotmail.com

Dato : 30-09-05 12:59

> [...]
> tyskland - der vil nemlig ikke være grundlag for tilbageholdelse... MEN...
>
> Kan det passe? - Både danmark og tyskland er jo dog medlemmer af EU!

Det passer ikke!
Det er enkelt for den der har penge tilgode at få en "titel" (retsgyldig
bekræftigelse på gæld) i tyskland.
Med en "titel" i hånden vil en dommer i dk ekspeder sagen som
udlægsforretning.

VIGTIG: en "titel" kan (og gør ofte) indeholde en arrestordre (anholdelse
ved udeblivelse af fogdeforretning/udlægsforretning)

PS: Alle advokater i Flensborg taler dansk, der kan du/i ofte få gratis
hjælp