Opfølgning: Der er sendt en pakke til mig ~
Fra : henrik

Dato : 27-09-05 21:14

Hej Alle

Så har jeg fået en mail retur fra homeentertainment.

De skriver at jeg er velkommen til at sende Filmen retur til dem, så skal de
nok betale porto.
Dette gøres nemmest ved at jeg sætter deres adresse på og lader være med at
frankere.
og putter brevet i postkassen.
så langt så godt...

Men, hvad siger post Danmark til det?
Hvordan er min bevisbyrde, hvis filmen nu forsvinder hos postdanmark, (der
går jo nogle rygter om at det ikke er alle 100% forsendelsre som når frem.)

Jeg er ret spændt på at gå ned til postdanmark for at indlever et brev som
jeg ikke vil betale for og samtidig vil jeg gerne have en kvittering for at
jeg har indleveret det, samtidig med at jeg heller ikke har lyst til at
betale for kvitering, den mener jeg nemlig koster noget, når man vil sende
et brev som man vil have en kvittering på, men er dog ikke helt sikker

MVH
Henrik

Fra : Jonathan Stein

Dato : 27-09-05 22:36

henrik wrote:

> [...]
> nok betale porto.
> Dette gøres nemmest ved at jeg sætter deres adresse på og lader være med at

De vil nok sige, at man skal frankere de forsendelser, man indleverer.
Men hvis forsendelsen ikke er frankeret (tilstrækkeligt), vil den
manglende porto blive opkrævet hos afsender - dog modtager, hvis der
ikke er påført afsenderadresse.

> Hvordan er min bevisbyrde, hvis filmen nu forsvinder hos postdanmark, (der
> går jo nogle rygter om at det ikke er alle 100% forsendelsre som når frem.)

Da firmaet anviser dig den givne metode, mener jeg også, at de indirekte
accepterer risikoen for, at forsendelsen går tabt - og at de ikke kan
kræve, at du kan bevise at have sendt brevet.

Hvis de både vil gå med livrem og seler, kan du jo i en mail bede dem
bekræfte, at de fritager dig fra ethvert ansvar, såfremt forsendelsen
bortkommer eller beskadiges.

> [...]
> betale for kvitering, den mener jeg nemlig koster noget, når man vil sende
> et brev som man vil have en kvittering på, men er dog ikke helt sikker

Jo, du skal betale for at få kvittering på afsendelsen. - Og jeg tror
ikke du kan få det uden at have frankeret brevet, men det skulle jvf.
ovenstående heller ikke være nødvendigt.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Peter

Dato : 28-09-05 07:38

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Da firmaet anviser dig den givne metode, mener jeg også, at de indirekte
> accepterer risikoen for, at forsendelsen går tabt - og at de ikke kan
> kræve, at du kan bevise at have sendt brevet.

Enig.

/Peter

--
Ovenstående er alene udtryk for min personlige opfattelse og er ikke udtryk
for juridisk rådgivning. I sager af betydning må det tilrådes at søge reel

Fra : henrik

Dato : 28-09-05 10:24

> Enig.

Jeg har sendt dem en mail hvor jeg beder dem bekræfte overstående, vil gerne
være helt på den sikreside.
Da jeg er blevet tørret af et teleselskab, hvor jeg opsagde min linie pr.
tlf og ikke fulgte op på at jeg ikke fik en bekræftelse, det kom lig til at
koste en lille 500 mand ekstra, og er der noget jeg hader, så er det de
udgifter som man ikke føler man får noget for.

/Henrik

Fra : henrik

Dato : 28-09-05 16:24

> [...]
> at koste en lille 500 mand ekstra, og er der noget jeg hader, så er det de
> udgifter som man ikke føler man får noget for.

Nu går det stærkt
Der er allerede sendt en mail retur om at de står for porto og de tager
ansvar hvis pakken bortkommer eller er beskadigt.

Så nu ryger den i postkassen.

Det burde så være enden på denne tråd

Tak for alle svar og kommentare
MVH
Henrik

Fra : Peter

Dato : 28-09-05 12:22

"henrik" <no@email.nl> skrev i en meddelelse
> [...]
> betale for kvitering, den mener jeg nemlig koster noget, når man vil sende
> et brev som man vil have en kvittering på, men er dog ikke helt sikker

Du vil altid løbe den risiko, at de vil påstå, at filmen aldrig er blevet
returneret, ved at bruge den måde.

Jeg fik for nogen tid siden tilsendt et par blade fra Bonnier, jeg ikke
havde bestilt, og da ville de også have mig til at benytte samme
fremgangsmåde.
De fik dog det svar, at de havde to muligheder:
1 De kunne selv komme og afhente bladene (i Midtjylland) indenfor 14 dage,
eller
2 De kunne tilsende franker returkuvert til bladene, så ville jeg dog trods
alt påtage mig besværet ved at gå på posthuset for at returnere dem.
Kvitteringen betalte jeg dog selv.

De valgte sidste løsning. Som et plus, har jeg aldrig siden, modtaget så
meget som en reklame fra Bonnier.

PeterB