Gave og socialrådgiver
Fra : Helle

Dato : 27-09-05 16:04

Hejsa.

Jeg står i den situation at jeg synes min socialrådgiver på kommunen har
gjort et utrolig godt stykke arbejde og virkelig har hjulpet mig meget. (jeg
er på kontanthjælp) Jeg har lyst til at takke hende med en buket blomster
som jeg havde tænkt mig at få leveret til hende på socialforvaltningen.

Spørgsmålet er så bare: må hun tage imod en buket blomster fra en af sine
klienter? min kæreste mener at hun ikke må tage imod gaver...

Hvad siger loven omkring det? det er jo bare en lille buket blomster med en
lille takke-seddel vedlagt.

mvh Helle

Fra : rasmus carlsen

Dato : 27-09-05 16:37

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (jeg er på kontanthjælp) Jeg har lyst til at takke hende med en buket
> blomster som jeg havde tænkt mig at få leveret til hende på

- det var da rart at høre

> Spørgsmålet er så bare: må hun tage imod en buket blomster fra en af sine
> klienter? min kæreste mener at hun ikke må tage imod gaver...

- det er i al fald ofte problemtatisk, når klienter eller patienter eller
lignende giver gaver til deres sagsbehandler eller læge.

> Hvad siger loven omkring det? det er jo bare en lille buket blomster med
> en lille takke-seddel vedlagt.

- hvis du giver blomsten til afdeligen og ikke til din sagsbehandler
personligt, tror jeg ikke det giver anledning til problmer.

ras

Fra : John Nielsen

Dato : 27-09-05 19:09

Umiddelbart er det en smuk tanke; men jeg tror desværre din kæreste har ret.
Vil det være en ide at tage kontakte til socialrådgiverens chef for at høre
hvad han siger ?
John

Fra : Helle

Dato : 27-09-05 19:22

"John Nielsen" <johnkurt@fjerndettemail.dk> skrev i en meddelelse
> Umiddelbart er det en smuk tanke; men jeg tror desværre din kæreste har
> ret. Vil det være en ide at tage kontakte til socialrådgiverens chef for
> at høre hvad han siger ?
> John

Dét kunne jeg selvfølgelig godt gøre... god ide

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-09-05 19:36

Helle skrev den 27-09-2005 20:22:
> "John Nielsen" <johnkurt@fjerndettemail.dk> skrev i en meddelelse

> Dét kunne jeg selvfølgelig godt gøre... god ide

Nu har du ikke fortalt omkring hvad du fik hjælp til.

men DR's LægensBord har jo månedens buket.

Så hvis det har haft noget med dit helbred at gøre som hun har givet dig
hjælp til på den ene eller anden led, så prøv den vej igennem.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året