Gebyrer for flytteaflæsning
Fra : Peter J

Dato : 24-09-05 14:01

Hej,

Sagen kort:
Jeg fraflytter en lejlighed i en boligforening pr. 31.7.2004.

13.9.2005 (altså mere end et år efter) modtager jeg en opkrævning på 2 x kr.
162,50 for aflæsning af vand og varme i forbindelse med fraflytningen.
Aflæsningen viser i øvrigt, at jeg samtidig skal have et mindre beløb
tilbage på grund af for meget indbetalt aconto vand og varme.

Jeg har på intet tidspunkt skrevet under på - eller er blevet gjort bekendt
med - kontraktlige forpligtelser vedr. eventuelle udgifter i forbindelse med
forbrugsopgørelser ved fraflytningen af lejemålet.

Spørgsmålet lyder:
Kan en boligforening opkræve gebyrer, som ikke er aftalt mellem parterne før
eller under aftalens løbetid?

Hvad er forældelsesfristen for opkrævning af sådanne gebyrer?