opfølgning på: Der er sendt en pakke til m~
Fra : henrik

Dato : 23-09-05 15:06

Hej

Jeg har mailet til Home Entertainment AB, og fortalt at jeg ikke har meldt
mig ind i deres filmklub.

Fra dem har jeg fået følgende mail:

------ Start ------------

Kære Henrik Sommer

Vi har modtaget din indmeldelse via dette tilbud:

http://www.mmmedier.dk/ads/m/mainmail_home_ohhappyday_2005_05/?pid=2762

Ønsker du ikke medlemskabet sender du pakken retur til os, så bliver det
automatiskt lukket når vi modtager den retur.

Med venlig hilsen

xxxxxxxxxxxxxxxx

------- Slut -----------

Jeg har været inde på linket for at se hvad det er for et, men kan ikke
genkende det.
Hvordan er mine rettigheder ?
Er det stadig Forbrugeraftaleloven §8 der er gældende?
Hvad med bevis om jeg har sendt indmeldelse fra siden?

På forhånd tak
Henrik

Fra : Peter

Dato : 23-09-05 15:21

"henrik" <no@email.nl> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvad med bevis om jeg har sendt indmeldelse fra siden?

Det er firmaet der har problemet når du siger du ikke har tilmeldt dig.
Herefter må firmaet bevise at du har gjort det og det kan de ikke.

Meddel at de kan få pakken retur hvis de vil betale for det ellers beholder
du den.

/Peter

--
Ovenstående er alene udtryk for min personlige opfattelse og er ikke udtryk
for juridisk rådgivning. I sager af betydning må det tilrådes at søge reel

Fra : JSM

Dato : 23-09-05 21:28

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Herefter må firmaet bevise at du har gjort det og det kan de ikke.
>
> Meddel at de kan få pakken retur hvis de vil betale for det ellers

Kan han ikke bare meddele firmaet at pakken ligger hjemme hos ham og at de
er velkomne til at afhente den ?

mvh
Jesper

Fra : henrik

Dato : 23-09-05 23:08

[klip]
> Det er firmaet der har problemet når du siger du ikke har tilmeldt dig.
> Herefter må firmaet bevise at du har gjort det og det kan de ikke.

Tak for svarene, igen

Jeg har sendt mailen retur, hvor de har mulighed for at sende en svarkuvert
til mig, eller afhente filmen på min adresse.

Så bliver det spændende at se hvordan de reagere på det.
- Jeg følger selvfølgelig lige op på det.

Mvh
Henrik

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-09-05 21:16

henrik wrote:
-snip-

> Hvordan er mine rettigheder ?

De er fine nok, intet har ændret sig siden sidst. Du skal *IKKE* sende
dem pakken retur og dermed bekræfte dem i at du er medlem og gerne vil
udmeldes, selvom det er det de prøver på.

Du skal bare holde fast i at du ikke har noget med dem at gøre og aldrig
har meldt dig ind. Hvis de sender rykkere og breve fra advokater, så
bliv ved med at forklar dem sagen og at du ikke har tænkt dig at
foretage noget i sagen. Så kan de trække dig i retten og tabe sagen der,
hvis de vil.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-09-05 23:10

"henrik" <no@email.nl> skrev i en meddelelse

> http://www.mmmedier.dk/ads/m/mainmail_home_ohhappyday_2005_05/?pid=2762

Et link til en konkurrenceside. For at deltage sætter man flueben i "jeg
accepter betingelserne".

I betingelserne står der, at man samtidig melder sig ind.

Har du nogenside deltaget i deres konkurrencer ? (uden at læse
betingelserne)

/Caspersen

Fra : henrik

Dato : 24-09-05 00:28

> [...]
>
> I betingelserne står der, at man samtidig melder sig ind.
>
> Har du nogenside deltaget i deres konkurrencer ? (uden at læse

Nej det har jeg ikke.
Jeg deltager faktisk overhovedet ikke i konkurrencer på nettet, da de efter
min opfattelse bare bruges til at sende en masse "tilbud" ud til min email
og i bund og grund ikke er en konkurrence. ( men det er min personlige
holdning til dette, om det så er sandt, skal jeg lade være usagt.)

Inden jeg trykkede på linket var det også blåt ( altså ikke kendt af min pc,
som ellers gemmer den slags information i langtid )

Men nu vi lige Runder dette, er det ikke lidt villedende at lave en
konkurrence, hvor der er en ikke særlig tydelig indmeldelse i?, jeg kan godt
se at man har en mulighed i at deltage i konkurrencen uden at indmelde sig.

Mvh
Henrik

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 24-09-05 09:26

henrik wrote:

> [...]
> se at man har en mulighed i at deltage i konkurrencen uden at indmelde sig.

Absolut. Jeg finder det yderst tvivlsomt, at sådanne betingelser ved en
domstol bille blive lagt til grund for at fastholde aftalen.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Brian Binnerup

Dato : 26-09-05 07:43

> [...]
> konkurrence, hvor der er en ikke særlig tydelig indmeldelse i?, jeg kan
> godt se at man har en mulighed i at deltage i konkurrencen uden at

Og er det ok at lave en konkurrence som i princippet er købsbetinget? Man
kan klikke på et link i bunden hvis man kun ønsker at deltage i
konkurrencen, men det kræver så at man besvarer oplysninger som man ikke
skal i den formular hvor man tilmelder sig deres service.

Mvh

Brian Binnerup

Fra : Janner

Dato : 24-09-05 11:31

Hej selv samme firma har fruen i huset døjet gevaldigt med ... Det væltede
ind med pakker , jeg mailede til dem flere gange uden svar ... Så en dag var
jeg i rigtigt lumsk lune og ventede den time det tager at komme igennem til
deres kunde service. En ung pige svarer, jeg forklarer inden jeg begynder at
hun skal forstå at det ikke er hende jeg er sur på og bla, bla. bla .... og
såørger faktisk først om hun har en chef eller lignende der er ansvarlig for
dette fore tagende .... Nå men hun oplyser mig at fremtidige pakket blot
skal retuneres med MODTAGELSE nægtet, så der er sket siden ! Så mon ikke de
fjolser før eller siden bliver træt af spilde porto !

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...