Ombygning og forsikring!
Fra : Anders boesen

Dato : 22-09-05 21:08

Hej

Jeg er ved at renovere min ejerlejlighed på 3.sal, har i den forbindelse
pillet radiatorene ned. Ved den ene radiator er der løbet lidt vand ned
langs røret som der så har lavet lidt fugtskade i lejligheden
nedenunder.(ikke noget veldsomt, kan formentligt klares med maling)
Dem i lejligheden under mig har meddelt udlejer at skaden er sket i
forbindelse med at jeg har pillet radiatorene ned, for at de ikke hænger på
skaden ved fraflyttelse.
Jeg er helt indforstået med at det er mig der er ansvarlig.
Men er der en forsikring der dækker skaden?
Jeg har haft addresse i lejligheden siden 1/9, men har ikke fået tegnet
nogen indbo forsikring endnu, er det et problem?

Hvordan er jeg stillet?

Vh Anders

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-09-05 08:23

"Anders boesen" <AndersboesenXXX@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har haft addresse i lejligheden siden 1/9, men har ikke fået tegnet
> nogen indbo forsikring endnu, er det et problem?

Hvilke forsikringer har du så?
Meget ofte er det en kombineret "indbo- og ansvarsforsikring".

Hvis din forsikring skulle dække den skade du har lavet, og det er jeg ikke
klog nog til at udtale mig om den gør, ville det være ansvarsforsikringen du
skal bruge.

Fra : Anders boesen

Dato : 23-09-05 08:36

> Hvilke forsikringer har du så?

Har vel min fritid/ulykke og ellers ikke andet, har boet hos mine forældre
indtil nu!

> Meget ofte er det en kombineret "indbo- og ansvarsforsikring".

Har man ikke et stykke tid til at få tegnet en forsikring? Mener det er da
sjældent man får det gjordt i samme øjeblik som man flytter...

Fra : Søren G

Dato : 23-09-05 09:01

"Anders boesen" <AndersboesenXXX@tiscali.dk> wrote in message
> Har vel min fritid/ulykke og ellers ikke andet, har boet hos mine forældre
> indtil nu!

Den hjælper dig ikke her.

> Har man ikke et stykke tid til at få tegnet en forsikring?

Du må tegne den når du vil. Du er bare ikke dækket af en forsikring før du
tegner den.

> Mener det er da
> sjældent man får det gjordt i samme øjeblik som man flytter...

Nej det gør man som regel før man flytter med virkning fra
overtagelsesdatoen af lejligheden.

--
Søren

Fra : Henning

Dato : 23-09-05 10:04

On Fri, 23 Sep 2005 10:01:09 +0200, "Søren G" <soreng@invalid.wq>
wrote:

>"Anders boesen" <AndersboesenXXX@tiscali.dk> wrote in message
>
>Den hjælper dig ikke her.

Er det ikke noget med, at er du under 26 og bor alene dækkes du stadig
af forældrenes forsikring?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Anders Christensen

Dato : 23-09-05 11:18

Henning wrote:

> Er det ikke noget med, at er du under 26 og bor alene dækkes du stadig
> af forældrenes forsikring?

Nej, grænsen er 21 år.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-09-05 10:06

> Har vel min fritid/ulykke og ellers ikke andet, har boet hos mine forældre
> indtil nu!

Det er ikke nok nok.
Skynd dig under alle omstændigheder at få tegnet en "indbo- og
ansvarsforsikring".

> Har man ikke et stykke tid til at få tegnet en forsikring? Mener det er da
> sjældent man får det gjordt i samme øjeblik som man flytter...

Altså vente med at tegne forsikringen til skaden er sket, nej sådan hænger
det ikke sammen
Desværre er der mange unge der ikke er opmærksomme på at de selv skal tegne
en forsikring den dag de flytter hjemmefra.

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-05 13:24

> Har vel min fritid/ulykke og ellers ikke andet, har boet hos mine forældre
> indtil nu!

Har man ikke en husforsikring eller lignende, når det er en ejerlejlighed ?

Det plejer da, at være noget af det første, der spørges efter, når man køber
ejerbolig.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Henning

Dato : 23-09-05 08:49

>Jeg er ved at renovere min ejerlejlighed på 3.sal, har i den forbindelse
Klip
>Dem i lejligheden under mig har meddelt udlejer at skaden er sket i

?? Du nævner både ejerlejlighed og udlejer?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 23-09-05 16:22

> ?? Du nævner både ejerlejlighed og udlejer?

Dem i lejligheden under ham bor til leje, og har meddelt deres udlejer det
skete.

--
Jeppe Vestergaard, Aalborg
Email: Jeppe at dailyrush denmark

Fra : Pondus

Dato : 23-09-05 09:20

Hej,

Jeg mener ikke der er noget der dækker nedenstående. Du skriver at du selv
har pillet radiatorerne ned. Dette er er arbejde som mig bekendt kun må
udføres af aut. håndværkere, netop grundet risikoen for skader af den
karakter som du skriver om. Skulle der opstå skader i forbindelse med
arbejde udført af en aut. håndværker, er det jo håndværkerens forsikring der
skal dække.

Er der andre inputs ??