Indflytning og mislighold
Fra : Ukendt

Dato : 22-09-05 06:07

Jeg sender nedenstående indlæg igen, da det af en eller anden grund er
blevet slettet..

Indlægget et X-postet i dk.videnskab.jura

Jeg er netop flyttet ind i en lejlighed i en boligforening hvor al
almindleig vedligeholdelse foregår via b-ordningen, dvs
vedligeholdelseskonto.

Jeg havde mulighed for at deltage i udflyttersynet med den tidligere
lejer,
hvilket jeg benyttede mig af.

Ved dette syn, som fandt sted i torsdags, d. 15., fik jeg ingen besked om
at
at der var mislighold. I forbindelse med synet fik jeg udleveret mine
nøgler, og går derfor ud fra at jeg blot kan flytte ind.

Jeg gør derfor rent og flytter ind lørdag, dvs to dage senere.

I min lejekontrakt står der at lejligheden leveres rengjort, så den er
umiddelbart indflytningsklar. I min lejlighed sad der kager af gammel
stegeos mm i køkkenet, væggen i køkkenet måtte vaskes helt ned pga stege
os,
altanen var fyldt med spindelvæv, vinduer var ikke pudset.
Dette kalder jeg ikke indflytningvenligt. Og intet af dette blev opdaget
ved
synet!

Igår, tirsdag, finder jeg en seddel i min postkasse fra en gulvfirma, de
har
været for at slibe og lakere gulvet, men kunne ikke komme ind.
JEg er på _intet_ tidspunkt blevet orienteret om at der skulle laves
gulv..
Havde jeg vist det havde jeg, så vidt muligt, forsøgt først at flytte ind
senere.

Idag har jeg så talt med den inspektør der synede lejligheden. Denne
samtale
har, om muligt, gjort mig endnu mere vred.

Hans forklaring på at jeg ikke vidste noget om gulvet var at "det sker
jævnligt at indflytterne ikke får denne besked". Desuden sagde han at "han
ikke fatter hvordan det er gået over mit hoved når jeg var med til synet"
og
at "jeg jo desuden kunne se det i den kopi af synsrapporten jeg havdde>
fået"

Her skal det siges at selvom jeg var med ved synes fik jeg intet at vide..
Fik blot at vide at der var et par småting jeg skulle skrive på min
mangel-liste.
Og jeg har ikke fået nogen kopi at synsrapporten efter synet. Lejligheden
blev bare synet, udflytetr skrev under, og så gik de, og efterlod mig med
nøglerne.

Der står i min kontrakt at evt misligehold først vil blive udbedret efter
mine lejeperiode er startet. Men jeg gik da ud fra at jeg ville få vesked
om
det hvis der skulel laves noget allerede når jeg fik nøglerne.

Jeg føler at inspektøren faktisk kaldte mig dum, fordi jeg var flyttet
ind,
og ikke vidste at der skulle laves gulv.
Han havde travlt med at sige hvordan det plejer at være og nærmest give
mig
skylden for at jeg ingen besked havde fået..

Mit håb er nu at nogle af jer her på UseNet kan komme med jeres mening om
denne sag, eller komme med erfaringer fra lignende sager..

Ud over den manglende kommunikation fra Boligforeningen er jeg også
temmelig
ked af at skulle pakke hele mit hjem endnu engang, efter kun at have boet
min lejlighed i en uge..
Og så kan jeg ikke engang få en undskylning.

Jeg overvejer kraftigt at sende en klage over en flyttesituationen til
boligforeningen..
Er der nogen af jer der evt har erfaringer med at klage over noget
lignende..

Mange hilsener fra en frustreret og vred Louise