Lejekontrakt -brud?
Fra : Ukendt

Dato : 21-09-05 15:18

Hejsa.

Er lige flyttet ind i en lejlighed.
Ville bare hører hvad jeg må og ikke må, og hvad der i så fald kan ske.
Men i vores kontrak ( og alle andre i opgangen ) står der at efter kl 23.00
skal der være ro.
Vil det sige at jeg ikke må holde en fest her på fredag, som jo nok helt
sikkert kommer til at gå vild for sig, og kommer til at være noooget længere
end til kl 23.00?
Hvad sker der hvis jeg gør det alligevel? Kan jeg risikere at blive smidt ud
igen, hvis nogen klager over det?

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 21-09-05 16:09

"Kim Sørensen" <kim_s_dk (a) DEtteSkaLvÆk hotmail.com> skrev:

> [...]
> Vil det sige at jeg ikke må holde en fest her på fredag, som jo
> nok helt sikkert kommer til at gå vild for sig, og kommer til at

Når man bor i lejlighed skal man nødvendigvis tage hensyn til sine
naboer. Det indebærer bla. at man ikke udøver støjende adfærd om
natten.

> Hvad sker der hvis jeg gør det alligevel? Kan jeg risikere at
> blive smidt ud igen, hvis nogen klager over det?

Ja. Du skal følge husordenen. Gentagne overtrædelser kan medføre
opsigelse.

Men snak med dine naboer før du holder fest. Hvis det ikke sker for
tit, at du holder fest, så er de nok til at tale med.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Anders Christensen

Dato : 21-09-05 16:13

Kim Sørensen wrote:
> [...]
> end til kl 23.00?
> Hvad sker der hvis jeg gør det alligevel? Kan jeg risikere at blive smidt ud

Efter gentagne klager kan du risikere at blive smidt ud.

Hvis jeg holder fest plejer jeg at smide en seddel rundt til mine naboer
om at jeg holder fest og at de er velkomne til at kigge forbi og bede os
dæmpe os hvis de føler sig generet af larmen.

Så plejer der ikke at være nogen sure miner, bare det er varslet med et
fornuftigt varsel.

Bemærk dog at folk stadigvæk har lige så meget krav på ro og ret til at
klage.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-05 17:12

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> wrote in message

> Bemærk dog at folk stadigvæk har lige så meget krav på ro og ret til at
> klage.

Vil det sige, at hvis nogen vil, så kan de helt forbyde mig at larme(feste)?

Ved nemlig at min underbo, synes jeg tramper meget i gulvet, og er længe
vågen. - Jeg kan da ikke gøre for at han har et arb. hvor han skal op kl 4
om morgen, og ikke kan sove når jeg er oppe og hører musik eller går rundt.
Jeg er bange for at han vil blive pænt sur, når festen kører løs fredag nat,
og han skal op tidlig lørdag morgen! Så ved at han vil klage til mig.! Mener
da bare at jeg har vel også lov til at være her. Betaler da også for det?
Det er en privat ejet opgang. - Så det er vel kun ham der ejer opgangen, som
kan gøre noget - og ikke andre i opgangen?
Kan da godt se det er surt for ham, at han ikke får sin søvn. Men jeg har
vel også mine rettigheder, ??!?

Fra : Q

Dato : 21-09-05 18:01

"Kim Sørensen" <kim_s_dk (a) DEtteSkaLvÆk hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vil det sige, at hvis nogen vil, så kan de helt forbyde mig at
larme(feste)?

I princippet kan de ikke forbyde dig at feste indtil kl. 23, men i
realiteten gælder det om at vise hensyn..
I praksis kommer det vel an på hvor gode venner du er med dine naboer..

I den opgang jeg bor i har vi en aftale om at man lige smider en seddel op +
der bliver skruet ned hvis naboerne føler sig generet af musikken og
larmen....

I de 7 år jeg har boet her har der kun været et enkelt tilfælde (
taber-kvindemennske i fremlejet lejlighed ), hvor der efter et par uger med
næsten non stop technofest til langt ud på natten, incl br*k, p*s og knust
glas på trappen, blev sat en stopper for det ( ejeren blev tvunget til at
smide lejeren ud )

> [...]
> vågen. - Jeg kan da ikke gøre for at han har et arb. hvor han skal op kl 4
> om morgen, og ikke kan sove når jeg er oppe og hører musik eller går

På den anden side forsøger du vel at dæmpe dig lidt sent på aftenen?

> [...]
Mener
> da bare at jeg har vel også lov til at være her. Betaler da også for det?

Ja, men du skal stadig tænke på dine medmennesker, som også skal være der...
I må kunne finde et kompromis..

> Det er en privat ejet opgang. - Så det er vel kun ham der ejer opgangen,
som
> kan gøre noget - og ikke andre i opgangen?

De andre kan vel klage til ejeren?

> Kan da godt se det er surt for ham, at han ikke får sin søvn. Men jeg har
> vel også mine rettigheder, ??!?

Check politivedtægten!.. Du kan faktisk straffes med bøde for støjende
adfærd efter et givent tidspunkt ( mener det er kl. 22 )

/peter

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-09-05 20:36

Q brought next idea :

> Check politivedtægten!.. Du kan faktisk straffes med bøde for støjende
> adfærd efter et givent tidspunkt ( mener det er kl. 22 )

Iflg. hvilken politivedtægt ?

I praksis kan politiet ikke rigtig gøre noget hvis døre og vinduer er
lukkede.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 22-09-05 09:13

On Wed, 21 Sep 2005 21:35:37 +0200, "Henrik Stidsen"
<nntpspam@hs235.dk> wrote:
klip

>Iflg. hvilken politivedtægt ?
>
>I praksis kan politiet ikke rigtig gøre noget hvis døre og vinduer er
>lukkede.

Der blev for flere år siden oprettet støjkontor i alle kommuner,
men de er ikke særlig synlige.
Jeg fik biblioteket til at finde det, det tog et par dage, men
det var der. Jeg husker ikke hvilken magistrats afdeling.
mvh Ebbe

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-09-05 09:55

Ebbe Hansen formulated the question :

> [...]
> Jeg fik biblioteket til at finde det, det tog et par dage, men
> det var der. Jeg husker ikke hvilken magistrats afdeling.

Hvilket jo så ikke har noget med politiet eller politivedtægten at
gøre...

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 22-09-05 18:51

On Thu, 22 Sep 2005 10:55:20 +0200, "Henrik Stidsen"
<nntpspam@hs235.dk> wrote:

>Hvilket jo så ikke har noget med politiet eller politivedtægten at
>gøre...

Nej, men de blev oprettet for at folk kunne klage over nabostøj,
og det er jo ofte svært at vide, hvor man kan henvende sig.
mvh Ebbe

Fra : Anders Christensen

Dato : 21-09-05 17:57

Kim Sørensen wrote:

> Vil det sige, at hvis nogen vil, så kan de helt forbyde mig at larme(feste)?

Nej, men du risikerer at blive smidt ud hvis du larmer for meget og for
ofte.

Hvis du vil larme uden hensyn til dine naboer burde du så overveje at
købe hus på landet, med langt til nærmeste naboer

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Anders Christensen

Dato : 21-09-05 18:02

Kim Sørensen wrote:

> [...]
> kan gøre noget - og ikke andre i opgangen?
> Kan da godt se det er surt for ham, at han ikke får sin søvn. Men jeg har

Glemte lige at henvise til paragrafferne.
Men det er blandt andet §79 i lejeloven der kan danne grundlag for at du
bliver sagt op/smidt ud.

Den finder du her: http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20040092029-REGL

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Morten Wartou

Dato : 21-09-05 21:53

"Kim Sørensen" <kim_s_dk (a) DEtteSkaLvÆk hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan da godt se det er surt for ham, at han ikke får sin søvn. Men jeg har
> vel også mine rettigheder, ??!?

Hensynsløse superegoistiske personer som dig er skyld i mange
nabostridigheder... Du bliver forhåbentlig mere moden på et tidspunkt, jeg
håber ikke du får drevet for mange til vanvid inden da.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Grunt

Dato : 22-09-05 08:14

On Wed, 21 Sep 2005 22:52:39 +0200, "Morten Wartou"
<morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura
> [...]
>nabostridigheder... Du bliver forhåbentlig mere moden på et tidspunkt, jeg
>håber ikke du får drevet for mange til vanvid inden da.

Han har da allerede drevet dig til vanvid.

Dette er juragruppen hvor personlige meninger ikke er velkomne, men det kan du
læse mere om i fundatsen.
Men vanvittige personer læser nok ikke fundatser inden de poster deres lort.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 21-09-05 19:07

> Vil det sige, at hvis nogen vil, så kan de helt forbyde mig at
> larme(feste)?

Ja!

> [...]
> længe vågen. - Jeg kan da ikke gøre for at han har et arb. hvor
> han skal op kl 4 om morgen, og ikke kan sove når jeg er oppe og

Nej men du skal tage hensyn i henhold til husordenen. Hvis du ikke kan
acceptere det bør du ikke bo i lejlighed.

> Jeg er bange for at han vil blive
> pænt sur, når festen kører løs fredag nat, og han skal op tidlig
> lørdag morgen!

Advar ham før du holder fest.

> [...]
> er en privat ejet opgang. - Så det er vel kun ham der ejer
> opgangen, som kan gøre noget - og ikke andre i opgangen?

Normalt har alle beboere påtaleret i forhold til husordenen.

> Kan da godt se det er surt for ham, at han ikke får sin søvn. Men
> jeg har vel også mine rettigheder, ??!?

Du skal overholde den gældende husorden - længere går dine rettigheder
i og for sig ikke.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jens. B.

Dato : 22-09-05 05:11

Kim Sørensen wrote:
> [...]
> Hvad sker der hvis jeg gør det alligevel? Kan jeg risikere at blive
> smidt ud igen, hvis nogen klager over det?

Hvorfor lejer du dig ikke bare ind i nogle selskabslokaler og holder fest
der ?

Så slipper du også for klager.

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-05 14:58

"Jens. B." <postkasse_66@hotmail.com> wrote in message

> Hvorfor lejer du dig ikke bare ind i nogle selskabslokaler og holder fest
> der ?
>
> Så slipper du også for klager.

fordi det er en indflytterfest. Vil da gerne have mine gæster i min nye
lejlighed!!