sigtet, ransaget, fængslet - men uskyldig ~
Fra : no one

Dato : 18-09-05 13:26

Hej,

Jeg er i den situation at jeg for ca ½ år siden fik ransaget mit hus, nogle
effekter blev konfiskeret, og jeg blev anklaget for hæleri og røveri, afhørt
i 12 timer, isoleret i vester fængsel 1 døgn igen afhørt i 9 timer.

Jeg havde købt nogle ting af en person der påstod sagerne stammede fra et
konkurs bo en virksomhed som var lukket, jeg undersøgte serie nemmere på
tingene kontaktede politiet for at tjekke om historien var sand mv. jeg
købte sagerne eftersom der intet var at bemærke. fik navn adresse, cpr
nummer på sælger og kvitt på købet, solgte her efter et par af tingene igen
i den blå avis hvor efter det øverste skrevet fulgte.

Jeg blev anklaget for røveri og hæleri i 5 tilfælde, jeg fik konfiskeret for
ca 50.000 kr udstyr, høre intet i ca ½ år nu modatger jeg et brev hvori der
står de opgiver sigtelsen, og jeg ikke vil blive retsforfulgt. De henviser
til hvis jeg vil har jeg mulighed for at rejse erstatning mod myndighederne.

nu ved jeg bare ikke hvordan jeg skal takle situationen jeg har fået 2 mdr
til at stille med et krav.

Nogle gode råd ? Hvem kan man anbefale som advokat ? jeg bor i 2650
hvidovre, hvad kan man kræve at stille som krav ? det skal siges jeg er
mildest talt blevet paranoid, jeg åbner ikke døren når det banker på
længere. Jeg tager ikke telefonen når det er et nummer jeg ikke kender. Jeg
nærmet dukker mig når jeg ser en politibil eller betjent på gaden. - i frygt
for hvad det næste kan blive

/ den ukendte

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 18-09-05 16:46

no one wrote:
> [...]
> effekter blev konfiskeret, og jeg blev anklaget for hæleri og røveri, afhørt
> i 12 timer, isoleret i vester fængsel 1 døgn igen afhørt i 9 timer.
-snip-

Det lyder ret voldsomt... Hvis jeg var dig, ville jeg ringe rundt til
forskellige advokater og høre om de kan anbefale en bestemt én med megen
erfaring med sådanne sager. Hvis der er flere der peger på den samme, så
har du fundet ham. De vil sikkert kunne henvise til nogen de kender og
så vælger du ellers udfra det...

http://advokatsamfundet.dk/Default.asp?ID=11651

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : no one

Dato : 18-09-05 19:10

det vil jeg prøve,

Jeg har ligeledes sendt midt indklæg til Krim.

de plejer også være fine, man kan jo håbe at Claus Bonnet, napper sådan en
sag.

//

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-09-05 20:24

no one wrote:
> det vil jeg prøve,
>
> Jeg har ligeledes sendt midt indklæg til Krim.

Hvem er det?

> de plejer også være fine, man kan jo håbe at Claus Bonnet, napper sådan en
> sag.

Hvem er han?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-09-05 20:32