Suzuki RF600R
Fra : Casper Hundebøl

Dato : 09-06-01 17:00

Hejsa NG

Jeg er af en eller anden ukendt grund gået hen og blevet forelsket i en
motorcykel (Suzuki RF600R '95) som, efter hvad jeg har kunnet opstøve på
nettet, er lidt af en infant terrible. Jeg har været ude og prøvekøre
modellen og fik tilstrækkelig ondt i mine håndled til at jeg slog det ud af
hovedet... men kun ca. ½ time. Jeg synes den er kanon at køre på, men man
når jo ikke lige at lære en cykel at kende på en halv time.

Derfor vil jeg gerne høre fra jer der har nogle gode/dårlige erfaringen med
cyklen så jeg kan få rodet mig enten ind eller ud af den suppedas jeg er
havnet.

På forhånd tak

Casper
GSX750ESD

Fra : Morten Christensen

Dato : 09-06-01 17:16

"Casper Hundebøl" <casper@malerbutikken.dk> wrote in message
> [...]
> hovedet... men kun ca. ½ time. Jeg synes den er kanon at køre på, men man
> når jo ikke lige at lære en cykel at kende på en halv time.

Rod dig endelig længere ind i den .-)

Jeg har haft den ære, at få lov til at prøvekøre sådan et dejligt dyr (også
en 95'er) over en hel weekend. Desværre var økonomien ikke til det dengang
(Det var i 1998, jeg prøvede den i sååå lang tid *S*).

Selvom jeg nu har en GSX600F, står RF'eren stadig allerøverst på
ønskesedlen.
Den er hamrende læker at se på, den er velkørt og af langt bedre kvalitet,
end den "sølle" 600'er jeg har nu.

Men måske, du også lige skulle ta' et kig på RF900R ? Du kører jo på en
7½'er nu, så man kunne forestille sig, at du måske ville synes, at en 600 er
for "kedelig".
Netop det punkt er jeg selv bange for, at jeg vil støde ind i, med de planer
jeg har om at skifte til næste år.
Men een ting er sikkert: Det *skal* være en RF'er næste gang
(Om så jeg skal selv til at importere igen, for at komme ned i en fornuftig
pris)

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Casper Hundebøl

Dato : 09-06-01 22:21

> [...]
> Men een ting er sikkert: Det *skal* være en RF'er næste gang
> (Om så jeg skal selv til at importere igen, for at komme ned i en

Det var også den tanke jeg havde inden jeg skulle ud at prøvekøre! Men min
7½'er har omkring 15 heste mindre og 50 kg mere, så alt i alt er 600'en lidt
af en mundfuld i forhold til min gamle sofacykel. Så indtil videre må jeg
nok indrømme at jeg, bortset fra kørestillingen, er ret positivt overrasket
over cyklen. Og mon ikke kørestillingen bare er noget man vænne sig
til/finde sig i? Det skal i hvert fald komme an på en prøve, hvis jeg kan få
en ordentlig pris for den gamle.

Casper
GSX750ESD (til salg)

Fra : Morten Christensen

Dato : 09-06-01 22:55

> [...]
> over cyklen. Og mon ikke kørestillingen bare er noget man vænne sig
> til/finde sig i? Det skal i hvert fald komme an på en prøve, hvis jeg kan

Jeg tror nu nok, at du lynhurtig vænner dig til kørestillingen.
Så hut jeg visker om den, så er den kun en lille smule mere foroverbøjet,
end den vi er vant til nu.

Jeg har prøvet en CBR600F'er også - og *det* var noget ganske andet!! Her
tænker jeg ikke blot på selve kørestillingen, men også komforten i sig selv.
Nok er det en sportscykel, men jeg synes ikke det er ret så behageligt, at
ved hastigheder over 140-150 stykker, så er der en direkte orkan ind på
hjelmen sammen med masser af turbulens. Så mister man da i hvertfald hurtig
glæden ved at vride øret :-/

Men jeg kan ikke rigtig forstå, at du siger, at din 7½'er har ca 15 HK
mindre?
RF600 er opgivet til 100 HK, og så vidt jeg ved, så har din da også lige
rundt regnet de 100 HK, hvis ikke mere endda??

Det man nok skal ligge mærke til ved disse to modeller er jo motoropbygning,
som er noget så forskelligt, som noget kan være.
RF'eren er en helt anden motor, end man finder i andre Suki'er.
RF'eren er jo vandkølet og har et andet ventilsystem, end Gixeren. Herudover
en anden slags gearkasse, anden køling (mener den både har vand og
oliekøling?).

Min mening om motoren er, at måske er den lidt dyrere at servicere, end
gixeren, til gengæld er den også langt bedre, bedre ydende og endnu mere
holdbar.

Hvad har din nuværende gixer af data? Alder/km osv? Og hvad er du blevet
budt for den?

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Armand

Dato : 10-06-01 01:21

Morten Christensen <mochr@worldonline.dk> skrev i en

> Jeg tror nu nok, at du lynhurtig vænner dig til kørestillingen.
> Så hut jeg visker om den, så er den kun en lille smule mere
> foroverbøjet, end den vi er vant til nu.

Bliver vi alle da ikke trætte i nakke, håndled og inderlår, under
sæson'ens første ture???

> [...]
> RF600 er opgivet til 100 HK, og så vidt jeg ved, så har din da også
> lige rundt regnet de 100 HK, hvis ikke mere endda??

Caspers ESD'er er den gode gamle luftkølede fra '83 og frem, der var
Zuki's første 7½'er med 16" forhjul!
Ydelse: ca. 90 HK!

--
Armand.

Fra : Morten Christensen

Dato : 10-06-01 07:20

> Bliver vi alle da ikke trætte i nakke, håndled og inderlår, under
> sæson'ens første ture???

Jo, det gør vi vistnok
For bare en lille måned siden, døjede jeg utrolig meget med venstre arm, som
følge af udkoblingerne.
En tur gennem Kbh i myldretiden, når man lige er startet på sæsonen er bare
ikke sundt

> Caspers ESD'er er den gode gamle luftkølede fra '83 og frem, der var
> Zuki's første 7½'er med 16" forhjul!
> Ydelse: ca. 90 HK!

Aaahh Jeg skal så langt tilbage i kalenderen
*sorry*

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup - på vej efter rundstykker, og har lyst til at tae

Fra : Bo Thomsen

Dato : 10-06-01 12:10

> Morten, Københavnstrup - på vej efter rundstykker, og har lyst til at tae
> cyklen de 35m der er til bageren, så godt er vejret )
> GSX 600 F, '91

er det virklig så godt vejr hos dig ?
på lolland er vejene våde efter det har regnet hele natten og her til morgen
øv øv
mvh
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg