MG 400 max 3D og NT, spiller det ???
Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 12-01-01 18:05

Hej alle.

Efter at have levet uproblematisk gennem flere år med mit gamle Asus TNT 1
kort har jeg netop købt et brugt Matrox 400 Max. I 2D kører alt fint.
Skærmbilledet er lidt skarpere og kontrasten også lidt bedre. Problemerne
opstår når jeg lige skal afreagere med et spil Quake 2. Spillet dræber min
ellers så stabile NT installation, noget der ellers aldrig er sket før.
Der går højest et par minutter. Og ja, ventilatoren fungerer !. Der fulgte
ingen driver-cd med så jeg har hentet sidste Gates-godkendte driver set
4.54.

Er der nogen der har en spørgsmål/forklaring/ideer, så bare skyd løs.

Nedenfor mine indstillinger/system:

I Quake vælger jeg default open GL.
Matrox skærmen er sat til 16 bit color.

Matrox Display Properties/Performance:
Use 3D acceleration, on
Use 32-bit Z-buffering, on
Use device bitmats caching, on
Use real-time pointer shape update, on
Use Write-Combining on Pentium Pro/II/III, on
Use filtering when scaling, on
Use bus mastering, on

MatroxPowerDesk version 4.54
Display driver version 4.00.1381.4550 (4.54.031)
Bios Date: 06/04/99
VGA/VBE BIOS, Version V1.3 Rev 0.20

Windows NT Diagnostics rapporterer:
IRQ 11, device mga64, Bus 1, Type PCI ???? er det OK ???
Alle enheder har hver deres udelte IRQ.

Asus P2B-DS 2x 800E 512 MB pc-133, Mylex ExtremeRaid 1100, 4 x Quantum 10K,
3 x IBM 9lzx, 1 WD 18.2. Pioneer 12 x cd-reader, Plextor 32x8x2, Hitachi
17".

Hilsen Mikkel

Fra : mohr

Dato : 14-01-01 11:53

"Jens Mikkel Lausten" <mlausten@worldonline.dk> wrote

> Der går højest et par minutter. Og ja, ventilatoren fungerer !. Der fulgte
> ingen driver-cd med så jeg har hentet sidste Gates-godkendte driver set
> 4.54.

De nyeste ikke MS godkendte kører bedst for mig (w2k)

> Er der nogen der har en spørgsmål/forklaring/ideer, så bare skyd løs.

tving kortet til AGP1x (ikke default) med dette program:
ftp://ftp.matrox.com/pub/mga/utils/tech_sup/mtstu400.zip

> Bios Date: 06/04/99
> VGA/VBE BIOS, Version V1.3 Rev 0.20

Opdater din bios på g400max - gøres meget nemt med:
ftp://ftp.matrox.com/pub/mga/archive/bios/2000/setup203.exe

skriv endelig igen hvis det ikke hjælper.

/mohr

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 14-01-01 17:58

"mohr" <mmohr@stofanet.dk> wrote in message
> De nyeste ikke MS godkendte kører bedst for mig (w2k)

Jeg prøver de nyeste til NT.

> tving kortet til AGP1x (ikke default) med dette program:
> ftp://ftp.matrox.com/pub/mga/utils/tech_sup/mtstu400.zip

done

> Opdater din bios på g400max - gøres meget nemt med:
> ftp://ftp.matrox.com/pub/mga/archive/bios/2000/setup203.exe

done

> skriv endelig igen hvis det ikke hjælper.

Det hjalp, tusind tak for hjælpen.

Mikkel