sammenligning af tre kort...hjælp
Fra : Brink

Dato : 12-01-01 18:05

Hej
Jeg skal muligvis købe nyt grafikkort, men jeg ved ikke hvad
jeg har kig på tre forskellige slags kort. Jeg spiller ikke ret meget, men
det skal se ordenligt ud, jeg er dog ikke typen der "kommer i bukserne" over
at have flest mulige FPS!
Det er dog vigtigt at der er TV-Out da jeg ser meget film over pc'eren.

Spørgsmålet er
er et Geforce 2 MX dårligere end et Geforce 1 med ddr ram?
Og hvordan er et ATI Radeon med 32 MB SDR ram og tv-out i forhold til de to
ovenstående? ( jeg tænker her på spil og TV-Out kvalitet)

Tak for jeres hjælp

MVH
Brink

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 12-01-01 18:18

Brink wrote:

> [...]
> Og hvordan er et ATI Radeon med 32 MB SDR ram og tv-out i forhold til de
> to ovenstående? ( jeg tænker her på spil og TV-Out kvalitet)

ATI har en fænomenal TV-chip, så det er nok det jeg ville vælge - faktisk
er det det jeg går og sparer sammen til.... 2D ved høje opløsninger klarer
Radeon også bedre end Geforce /1/2/MX.
--
MVH

Thomas A. Frederiksen

Fjern no fra mail, så virker den...

Fra : Fear

Dato : 12-01-01 22:22

hørt

Fra : Devast8or

Dato : 13-01-01 00:49

Jeg ved ikke meget om grafikkort, og det kan være at Thomas har ret i at ATI
kortet er det bedste valg for dig, men i et par tidligere threads har jeg
set noget omkring at GeForce MX kortet ikke viser særlig god 2D grafik i
forhold til GeForce 2 GTS modellen. Selv har jeg lige købt et Asus GeForce 2
GTS kort og det viser 2D grafik lige så godt som mit gamle kort, så det kort
kan der ikke klages over.

Devast8or

--
--------- MAKE MONEY JUST FOR BEING ONLINE ---------
Click here if you're interested:

Fra : Tinus Nielsen

Dato : 13-01-01 16:34

"Devast8or" <Devast8or@systembl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
2
> GTS kort og det viser 2D grafik lige så godt som mit gamle kort, så det

Det var jo fint men hvad er dit gamle kort for et?? så man ligesom kan vide
hvad vi sammenligner.

--
De bedste hilsner

Tinus Nielsen
http://www.tinusnielsen.com

Fra : Devast8or

Dato : 13-01-01 21:22

ups, sorry. glemte jeg lige :)

det er et TSENG ET6100 2.25mb. Ikke noget superkort, men som 2d kort er det
skam helt fint

Devast8or

Fra : Tinus Nielsen

Dato : 14-01-01 19:39

> ups, sorry. glemte jeg lige :)
>
> det er et TSENG ET6100 2.25mb. Ikke noget superkort, men som 2d kort er
det
> skam helt fint
>
> Devast8or

Jeg mener heller ikke at tseng havde det mest kanon billede i 2d Jeg har
altid synes at Matrox var rigtigt flot.

--
De bedste hilsner

Tinus Nielsen