Cubase VST
Fra : Tue Linder

Dato : 09-06-01 15:28

Jeg døjer en del med støj i mikrofon-indgangen.
Ingen støj i de øvrige indgange.
Støjen har bredt sig fra at fylde en smule i lydbilledet,
til at fylde halvdelen af lydbilledet.
Dette ødelægger enhver mulighed for at lave "rene" optagelser.
Jeg har prøvet alt.
Jeg har skiftet kabler,sørget for at de ikke ligger på tværs af hindanden,no
dice.
En ven fortalte mig at det kunne være strømforsyningen eller blæseren der
forstyrer,
som kan isoleres.
Det mærkelige er at andre,jeg kender slet ikke har de problemer.
Har DU haft problemer med dette,og har du en løsning, vil jeg meget gerne
høre fra dig.

Fra : Queenie

Dato : 09-06-01 20:25

Lyder umiddelbart ikke som strømforsyning eller blæser ... Lyder mere
som en dårlig stelforbindelse eller et problem med
balanceret/ubalanceret .. Hvor går du ind i Cubase? Hvad har du imellem
.. hvilket interface? tekster til
sange?

http://www.kandu.dk/

Fra : Esben I.

Dato : 09-06-01 23:05

Tue Linder >døjer en del med støj i mikrofon-indgangen.

Mic - in er normalt en "no-no" mht. optagelse.
den lille forstærker på dit lydkort er som regel noget billigt hø
Prøv & forstærke dit mic. signal (evt gennem dit stereo/guitarforstærker)
og brug line/aux -in
Det giver generelt en bedre lyd
Bedst er naturligvis en "rigtig" mikrofonforforstærker
mvh
Esben I.