Rellom 850
Fra : Erik Larsen

Dato : 09-06-01 15:05

Hvor villig skal en kristen være når det gælder tilgivelse.

Jeg har personligt erfaret at kristne, når man ved et
uheld træder dem over tæerne eller kommer med en
vittighed der ikke falder i god jord, bliver så gale at de
ikke vil tale til en.

Er det en kristen holding, at man ikke skal tilgive, men
opretholde "Kristen forakt", overfor disse mennesker der
har dummet sig eller klovnet for meget.

Erik

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 10-06-01 14:16

On Sat, 9 Jun 2001 16:05:00 +0200, "Erik Larsen"
<erik-larsen@get2net.dk> wrote:

>Er det en kristen holding, at man ikke skal tilgive, men
>opretholde "Kristen forakt", overfor disse mennesker der
>har dummet sig eller klovnet for meget.

Nej.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Niels Steg

Dato : 10-06-01 16:59

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det en kristen holding, at man ikke skal tilgive, men
> opretholde "Kristen forakt", overfor disse mennesker der

Når man sårer nogen, bør man bede om tilgivelse..

og så håbe på at de andre tilgiver..

hvis de ikke gør det, er det ikke ens problem, men man bør tilgive dem
fordi de har gjort sig hårde da man sårede dem.

du ved Erik, kristen opførsel er 2 vejs.

den begynder med en selv..

de andres er en sag mellem dem og Gud, og hvis det berører en
personligt, har skriften givet os måder at håndtere problemerne på.

ingen af de måder er offentlige smædekampagner!

Niels

Fra : Live4Him

Dato : 10-06-01 21:20

> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

~~~~~~~~~~~~
Selvfølgelig skal vi tilgive hinanden som kristne brødre. Det er indeholdt i
kærlighedsbudet men er også sagt direkte af Jesus flere steder, bla i
fadervor ; "som vi tilgiver vore skyldnere".

jørgen.

Fra : Havmand

Dato : 10-06-01 20:02

> [...]
>
> Er det en kristen holding, at man ikke skal tilgive, men
> opretholde "Kristen forakt", overfor disse mennesker der

Der er faktisk steder i Bibelen, der anbefaler man som troende
undgår de tåbelige og andre.
Ordsp.20: v19 Den, der løber med sladder, røber hemmeligheder,
undgå samkvem med en åbenmundet.
Ordsp.24: v21 Frygt Herren og kongen, min søn,
undgå samkvem med folk, der mener noget andet;
Sir.8: v2 Undgå uoverensstemmelser med en rig mand,
for at han ikke skal lægge sine penge i vægtskålen imod dig.
For guld har ødelagt mange
og forledt kongers hjerter.
Sir.13:v2 Løft ikke en byrde, der er for tung for dig,
og undgå samkvem med en, der er stærkere og rigere end du selv.
Hvad har en lerkrukke og en kedel til fælles?
Det er krukken, der går itu, hvis de støder sammen.

Der er også andre skriftsteder har jeg fået fortalt; men nu vil
min kone ha' jeg kommer og spiser dessert.

mvh. Havmand

Fra : Havmand

Dato : 10-06-01 20:31

"Havmand" <Nyhavmand@Hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er også andre skriftsteder har jeg fået fortalt; men nu vil
> min kone ha' jeg kommer og spiser dessert.

En slags jordbærsorbetflødeis. Uuuhm.

Her er lige den jeg ledte efter:
ordsp.13: v20 Plej omgang med vise, så bliver du vís,
den, der omgås tåber, går det ilde.

mvh. Havmand