Flødekartofler?
Fra : Just Thorning Blindb~

Dato : 09-06-01 14:24

Hej

Jeg skal holde grill fest i aften og har i den anledning masser at se til,
så jeg er startet tidligt med forberedelserne. Jeg har allerede gjort klar
til flødekartofler (3 fade) så de nu er klar til at blive sat i ovnen en
efter en i 45-50 min. Så kan de jo bare lige blive varmet inden de skal
serveres i aften.
Kartoflerne har nu ligget i fadene i skiver i et par timer, og jeg kan se
at der er kommet en masse væde i bunden af alle fadene. Mit spørgsmål lyder
så: Skal jeg hælde det fra eller er det fint?
Jeg har endnu ikke hældt fløde ved dem.

Jeg håber på et hurtigt svar!

Venligst
Just

Fra : Bangsbo

Dato : 09-06-01 14:30

Et hurtigt svar:

Du skal hælde væden fra eller vil det blive noget tyndt pjask
husk i øvrigt at fadene skal være smurt med olie eller anden
form for fedtstof margarine / smør ...

Velbekomme og held og lykke ....

Med venlig hilsen
Friturekokken

Fra : Just Thorning Blindb~

Dato : 09-06-01 14:41

> Du skal hælde væden fra eller vil det blive noget tyndt pjask
> husk i øvrigt at fadene skal være smurt med olie eller anden
> form for fedtstof margarine / smør ...

Skal for det hurtige svar - grunden til jeg spurgte var faktisk at jeg
allerede havde krydret med muskatnød, salt og peber, så der røg en masse af
dette ud sammen med væden.

Jeg har smurt fadene, men ellers er det også kun foliebakker....

Venligst
Just

Fra : KA

Dato : 10-06-01 19:31

Hej Just !

Håber din grillfest var vellykket >
Næste gang, kan du med fordel lave dine flødekartofler færdig
dagen i forvejen, og blot varme dem igennem, på selve dagen.
De vinder faktisk ved at stå og "trække" i køleskabet... synes jeg.

Venlig hilsen
Kirsten
http://hjem.get2net.dk/Jullemor_And