/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Når religionen går ind, går forstanden ud ~
Fra : Ulrich Valera


Dato : 29-10-05 22:12

Nu er vi i 2005 -

Alligevel har religion stadig et stærkt tag i mange mennesker ligesom
andre sygdomme, der heller ikke har kunnet udryddes.

Religion er for folk, der har valgt ikke at ville udholde livets
realiteter og så foretrækker at foregøgle sig selv og andre, at livet
ikke er nu og at salighederne venter forude i himmelen.

Det er dybt tragisk at se og høre mennesker, som eller skulle have deres
forstands fulde brug, afstå fra livet nu. - Det eneste liv, vi har og
får.

Værst er alle disse organiserede, fundamentalistiske religioner, der i
organiseret vanvid dræber løs omkring sig.
Der er ellers meget andet, som i forvejen ødelægger vore gode
oplevelser, mens vi er her.

For ikke længe siden oplevede vi, hvorledes 30 Jehovas Vidner mødte op
på hospitalet i døgnvagter for at hindre, at en ung fødende 20-årig pige
skulle få blodtransfusion. De truede lægerne med sagsanlæg, fordi pigen
i bedøvet, svækket tilstand skulle have givet dem lov til at forhindre
blodtransfusion.
Lægerne overvejede at lade politiet smide hele bundtet ud, men droppede
det pga sagstruslen.

Pigen døde og hendes barn blev udleveret til den skøre sekt, som i dag
har hjernevasket barnet, der går rundt med Vågn Op! bladene og forkynder
Harmageddonslaget, som sekten ventet på hvert efterår siden 1914 -

Listen med sådanne skrækberetninger er endeløse og alle, der aktivt
støtter religion og kristendom har et medansvar for myrderierne.

A propos Vågn Op!
- Det er, hvad alle bør gøre og så se at få droppet al den kristelige
liderlighed og smidt hele lortet ud!
Jo før, jo bedre - inden flere sagesløse skal betale med deres
livskvalitet og måske endda dø af det!

Ulrich Valera
Realist



 
 
AF (29-10-2005)
Kommentar
Fra : AF


Dato : 29-10-05 22:20

Ulrich Valera skrev i news:4363e593$0$1809$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Nu er vi i 2005 -
>
> Alligevel har religion stadig et stærkt tag i mange mennesker ligesom
> andre sygdomme, der heller ikke har kunnet udryddes.

Læs lige gruppens fundats inden du poster mere gylle


Broegger (06-11-2005)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 06-11-05 14:00

"AF" <dewnull@tiscali.invalid> skrev news:4363e780$0$41138$14726298
@news.sunsite.dk:

> Læs lige gruppens fundats inden du poster mere gylle

Af nysgerrighed er jeg nødt til at spørge: Hvori består forbrydelsen?

Jeg har netop læst fundatesen og kan ikke se at indlægget er off-topic.

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

AF (06-11-2005)
Kommentar
Fra : AF


Dato : 06-11-05 16:21

Broegger skrev i news:Xns97068E6E7EAFCtbr@130.225.247.90

> Jeg har netop læst fundatesen og kan ikke se at indlægget er off-topic.

Så læs den igen, og denne gang bør du gøre et forsøg på også at forstå
indholdet.

Og skulle du ikke have opdaget det, så hedder gruppen dk.livssyn.kristendom
og ikke dk.livssyn.alle-mulige-religioner

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - *også med DebatForum*


Benny Bomstærk (06-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 06-11-05 20:10

AF wrote:
> Broegger skrev i news:Xns97068E6E7EAFCtbr@130.225.247.90
>
>> Jeg har netop læst fundatesen og kan ikke se at indlægget er off-topic.
>
>
> Så læs den igen, og denne gang bør du gøre et forsøg på også at forstå
> indholdet.
>
> Og skulle du ikke have opdaget det, så hedder gruppen
> dk.livssyn.kristendom og ikke dk.livssyn.alle-mulige-religioner
>

så ikke noget med at diskutere kristendom sat op imod andre religioner.

Jamen - det passer jo fint med mange kristnes holdning til at de er de
eneste rigtige.....

--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Vidal (06-11-2005)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 06-11-05 22:38

Benny Bomstærk wrote:

> Jamen - det passer jo fint med mange kristnes holdning til at de er de
> eneste rigtige.....

Sådan er det ikke, men mange vil nok ikke kendes ved
din version af kristendommen. Det kan da ikke være så
svært at forstå.

Jeg bør næsten skrive et eller andet, så du ikke behøver
at svare direkte på det, jeg skriver. Det være hermed gjort.

Så slipper du igen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Benny Bomstærk (06-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 06-11-05 20:08

Broegger wrote:
> "AF" <dewnull@tiscali.invalid> skrev news:4363e780$0$41138$14726298
> @news.sunsite.dk:
>
>
>>Læs lige gruppens fundats inden du poster mere gylle
>
>
> Af nysgerrighed er jeg nødt til at spørge: Hvori består forbrydelsen?
>
> Jeg har netop læst fundatesen og kan ikke se at indlægget er off-topic.
>



der er nok en der har læst forkert - han har læst i miljøloven om
spredning afhusdyraffald i stedet fo i fundatsen



--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Broegger (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 08-11-05 12:38

Benny Bomstærk <bom.st@erk> skrev news:436e548a$0$171
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> der er nok en der har læst forkert - han har læst i miljøloven om
> spredning afhusdyraffald i stedet fo i fundatsen

Tusind tak for et meget konstruktivt indfald. Hvis du så bare kunne stave!

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Benny Bomstærk (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 08-11-05 23:10

Broegger wrote:
> Benny Bomstærk <bom.st@erk> skrev news:436e548a$0$171
> $edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
>
>>der er nok en der har læst forkert - han har læst i miljøloven om
>>spredning afhusdyraffald i stedet fo i fundatsen
>
>
> Tusind tak for et meget konstruktivt indfald. Hvis du så bare kunne stave!
>


det kan jeg da godt!!


--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Jesus-loves-you (29-10-2005)
Kommentar
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 29-10-05 23:03

"Ulrich Valera" skrev
news:4363e593$0$1809$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Nu er vi i 2005 -
>
> Alligevel har religion stadig et stærkt tag i mange mennesker ligesom
> andre sygdomme, der heller ikke har kunnet udryddes.
>
> Religion er for folk, der har valgt ikke at ville udholde livets
> realiteter og så foretrækker at foregøgle sig selv og andre, at livet
> ikke er nu og at salighederne venter forude i himmelen.
>
> Det er dybt tragisk at se og høre mennesker, som eller skulle have deres
> forstands fulde brug, afstå fra livet nu. - Det eneste liv, vi har og
> får.
>
> Værst er alle disse organiserede, fundamentalistiske religioner, der i
> organiseret vanvid dræber løs omkring sig.

På dette *specifikke* punkt er jeg 100% enig med dig ...

En god tommelfinger regel er, som Jesus har sagt:

Træet kendes på dets frugt.

Et godt træ bærer en *sund* frugt.
Et dårligt træ bærer en *usund* frugt.

(frit genciteret efter Matt. 7,15-20)
(se tillige fx. Lukas 6,31)

Altså:

Stil dig selv spørgsmålet:

Hvad kommer der ud af foretagnet ?

Næstekærlighed eller ondskab (herunder mord) ?

[ ... ]
> For ikke længe siden oplevede vi, hvorledes 30 Jehovas Vidner mødte op
> på hospitalet i døgnvagter for at hindre, at en ung fødende 20-årig pige
> skulle få blodtransfusion. De truede lægerne med sagsanlæg, fordi pigen
> i bedøvet, svækket tilstand skulle have givet dem lov til at forhindre
> blodtransfusion.
> Lægerne overvejede at lade politiet smide hele bundtet ud, men droppede
> det pga sagstruslen.

Hvis jeg havde været doktoren - lyt efter mine *venner* - så havde jeg (af
samvittighedsmæssige grunde) smidt disse galninge ud!

Gå du hen og gør ligeså ...

Heaven-Break:
(2005-10-29, CET 23:47)
- "Amen."

I the name of *Love* (Luk.6,31), my friends ...

Anderledes havde det forholdt sig, *dersom* patienten (på forhånd) havde
erklæret sig fritaget for donor-blod (og evt. andre former for
transfusioner).

> Pigen døde ...

Det gør mig ondt af høre, ...

Øh ... måske burde vi *forlange*, at læger og andet personale på vores
hospitaler i sådanne konkrete sager er (på forhånd) erklærer immune, akkurat
som vores politikere.

Hvad mener du/I ?

> ... og hendes barn blev udleveret til den skøre sekt, som i dag
> har hjernevasket barnet, der går rundt med Vågn Op! bladene og forkynder
> Harmageddonslaget, som sekten ventet på hvert efterår siden 1914 -

Øh ... vi har religionsfrihed her i Danmark, Gudskelov ...

> Listen med sådanne skrækberetninger er endeløse og alle, der aktivt
> støtter religion og kristendom har et medansvar for myrderierne.

For en god ordens skyld skal jeg oplyse dig (og andre) om, at Jehovas Vidner
IKKE af Kirken° anerkendes som værende kristne!

Der er tale om *alvorlig* vranglære med vidtrækkende konsekvenser, se evt.
4142 news:fJ4ce.243$Fe7.4620@news000.worldonline.dk

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

> A propos Vågn Op!
> - Det er, hvad alle bør gøre og så se at få droppet al den kristelige
> liderlighed og smidt hele lortet ud!
> Jo før, jo bedre - inden flere sagesløse skal betale med deres
> livskvalitet og måske endda dø af det!
>
> Ulrich Valera
> Realist

Einem *realist* ... Tak for dit indlæg, Ulrich ...


Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7.30938@news000.worldonline.dk
Info: 4687 news:5_R7f.71954$Fe7.245369@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4751



Bodil Grove Christen~ (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Bodil Grove Christen~


Dato : 31-10-05 23:43


"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse
news:wkS8f.72642
> For en god ordens skyld skal jeg oplyse dig (og andre) om, at Jehovas
> Vidner
> IKKE af Kirken° anerkendes som værende kristne!

Hvilken kirke omtaler du som "Kirken"?

Mvh.Bodil.



Cyril Malka (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Cyril Malka


Dato : 01-11-05 00:43

Bodil Grove Christensen wrote:

>>For en god ordens skyld skal jeg oplyse dig (og andre) om, at Jehovas
>>Vidner
>>IKKE af Kirken° anerkendes som værende kristne!
> Hvilken kirke omtaler du som "Kirken"?

Den samme som "din"! Den "ægte".

Enhver kristen er overbevist om at være del af "kirken", af "sandheden".
--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... I almost had a psychic girlfriend but she left me before we met.

Benny Bomstærk (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 01-11-05 17:32

Cyril Malka wrote:
> Bodil Grove Christensen wrote:
>
>>> For en god ordens skyld skal jeg oplyse dig (og andre) om, at Jehovas
>>> Vidner
>>> IKKE af Kirken° anerkendes som værende kristne!
>>
>> Hvilken kirke omtaler du som "Kirken"?
>
>
> Den samme som "din"! Den "ægte".
>
> Enhver kristen er overbevist om at være del af "kirken", af "sandheden".


ja, for de har ikke fattet at der er andre måder at tænke - og tro - på.

Mage til selvgode mennesker skal man lede længe efter - deraf udtrykket
at væe frelst!!




BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Vidal (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 01-11-05 22:05

Benny Bomstærk wrote:

> Cyril Malka wrote:
>
>> Bodil Grove Christensen wrote:

>>> Hvilken kirke omtaler du som "Kirken"?

>> Den samme som "din"! Den "ægte".

>> Enhver kristen er overbevist om at være del af "kirken", af "sandheden".

> ja, for de har ikke fattet at der er andre måder at tænke - og tro - på.

Giver du ikke en alternativ tænken i hvert af dine indlæg?
Det har vi skam fattet.

Kunne du ikke uddybe, hvad din tænken og tro går ud på?

> Mage til selvgode mennesker skal man lede længe efter - deraf udtrykket
> at væe frelst!!

Selvgodheden gennemsyrer da alt, du skriver. Du virker
i høj grad frelst.

Kan du ikke se selv det?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Britt Malka (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 01-11-05 23:03

On Tue, 01 Nov 2005 22:04:46 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Selvgodheden gennemsyrer da alt, du skriver. Du virker
>i høj grad frelst.
>
>Kan du ikke se selv det?

Jeg må indrømme, at midt i alle de mere eller mindre personligt
frelste her i gruppen, virker Benny Bomstærks indlæg som regel på mig
som et humoristisk pust, der netop ikke hverken virker frelst eller
selvgodt.

Men måske skal man have tingene lidt på afstand og ikke tage sig selv
så pokkers højtideligt for at kunne se det?

Jeg håber, at Benny Bomstærk bliver ved med at skrive her i gruppen.
Indlæggene danner en udmærket modvægt mod så mange andre indlæg, der,
det vil jeg give BB ret i, ofte virker meget "frelste".

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?
http://www.tips-og-tricks.com/ebogvalider.html

Cyril Malka (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Cyril Malka


Dato : 01-11-05 23:29

Britt Malka wrote:

> Jeg håber, at Benny Bomstærk bliver ved med at skrive her i gruppen.
> Indlæggene danner en udmærket modvægt mod så mange andre indlæg, der,
> det vil jeg give BB ret i, ofte virker meget "frelste".

Langt de fleste "viker ikke" frelst... De *er* det!

Det er os andre, der er fortabte! (Hurra!)

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... I plan to live for ever... So far so good...

Benny Bomstærk (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 02-11-05 18:27

Cyril Malka wrote:
> Britt Malka wrote:
>
>> Jeg håber, at Benny Bomstærk bliver ved med at skrive her i gruppen.
>> Indlæggene danner en udmærket modvægt mod så mange andre indlæg, der,
>> det vil jeg give BB ret i, ofte virker meget "frelste".
>
>
> Langt de fleste "viker ikke" frelst... De *er* det!
>
> Det er os andre, der er fortabte! (Hurra!)
>

ja - der er ikke noget bedre end synd - jeg labber livet i mig i vild og
inderlig syndighed, hvis jeg kan komme af med det.

føj da at komme til at henslæbe en evighed på en sky med en harpe -
sådan en har jeg i forvejen....



--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Vidal (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 01-11-05 23:59

Britt Malka wrote:
> On Tue, 01 Nov 2005 22:04:46 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>
>
>>Selvgodheden gennemsyrer da alt, du skriver. Du virker
>>i høj grad frelst.
>>
>>Kan du ikke se selv det?
>
>
> Jeg må indrømme, at midt i alle de mere eller mindre personligt
> frelste her i gruppen, virker Benny Bomstærks indlæg som regel på mig
> som et humoristisk pust, der netop ikke hverken virker frelst eller
> selvgodt.

"ja, for de har ikke fattet at der er andre måder at tænke - og tro - på.

Mage til selvgode mennesker skal man lede længe efter - deraf udtrykket
at væe frelst!"

Fremstiller han ikke sig selv, som den der har sandheden, og alle andre
er 'frelste'?

> Men måske skal man have tingene lidt på afstand og ikke tage sig selv
> så pokkers højtideligt for at kunne se det?

Tjah ... Læs hans bog.

SM har sin ide om, hvad kristendom er, og reagerer lidt som en her
i gruppen skrivende nordmand med fornærmelse, hvis de(n) kristne
ikke vil vedkende sig det billede, han fremstiller.

> Jeg håber, at Benny Bomstærk bliver ved med at skrive her i gruppen.
> Indlæggene danner en udmærket modvægt mod så mange andre indlæg, der,
> det vil jeg give BB ret i, ofte virker meget "frelste".

Jeg har ikke noget problem med hans tilstedeværelse. Det ville blot
være rart, hvis han gav lidt af sig selv, istedet for at stå på
sidelinjen og råbe øvbøv.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Harald Mossige (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Harald Mossige


Dato : 01-11-05 23:38


"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
news:4367f31a$0$38648$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Britt Malka wrote:
> > On Tue, 01 Nov 2005 22:04:46 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
> >
> >
> >>Selvgodheden gennemsyrer da alt, du skriver. Du virker
> >>i høj grad frelst.
> >>
> >>Kan du ikke se selv det?
> >
> >
> > Jeg må indrømme, at midt i alle de mere eller mindre personligt
> > frelste her i gruppen, virker Benny Bomstærks indlæg som regel på mig
> > som et humoristisk pust, der netop ikke hverken virker frelst eller
> > selvgodt.
>
> "ja, for de har ikke fattet at der er andre måder at tænke - og tro - på.
>
> Mage til selvgode mennesker skal man lede længe efter - deraf udtrykket
> at væe frelst!"
>
> Fremstiller han ikke sig selv, som den der har sandheden, og alle andre
> er 'frelste'?
>
> > Men måske skal man have tingene lidt på afstand og ikke tage sig selv
> > så pokkers højtideligt for at kunne se det?
>
> Tjah ... Læs hans bog.
>
> SM har sin ide om, hvad kristendom er, og reagerer lidt som en her
> i gruppen skrivende nordmand med fornærmelse, hvis de(n) kristne
> ikke vil vedkende sig det billede, han fremstiller.

Joda, jeg aksepterer at du ikke har syndsforlatelse, og at frelsen din ikke
medfører at gud har tilgitt deg alle synder (hva så en synd skulle være for
en størrelse.)

HM
>
> > Jeg håber, at Benny Bomstærk bliver ved med at skrive her i gruppen.
> > Indlæggene danner en udmærket modvægt mod så mange andre indlæg, der,
> > det vil jeg give BB ret i, ofte virker meget "frelste".
>
> Jeg har ikke noget problem med hans tilstedeværelse. Det ville blot
> være rart, hvis han gav lidt af sig selv, istedet for at stå på
> sidelinjen og råbe øvbøv.
>
> --
> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard



Benny Bomstærk (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 02-11-05 18:30

Vidal wrote:

>> Jeg håber, at Benny Bomstærk bliver ved med at skrive her i gruppen.
>> Indlæggene danner en udmærket modvægt mod så mange andre indlæg, der,
>> det vil jeg give BB ret i, ofte virker meget "frelste".
>
>
> Jeg har ikke noget problem med hans tilstedeværelse. Det ville blot
> være rart, hvis han gav lidt af sig selv, istedet for at stå på
> sidelinjen og råbe øvbøv.
>

ovbøv - så har jeg slet ingen chance for at komme i dit filter......

--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Britt Malka (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 03-11-05 21:19

On Tue, 01 Nov 2005 23:58:32 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>"ja, for de har ikke fattet at der er andre måder at tænke - og tro - på.
>
>Mage til selvgode mennesker skal man lede længe efter - deraf udtrykket
>at væe frelst!"
>
>Fremstiller han ikke sig selv, som den der har sandheden, og alle andre
>er 'frelste'?

Nej, det synes jeg ikke. Han siger, at der er andre måder at tænke og
tro på, hvilket der er. Det er netop et tegn på, at man ikke tror, at
man selv har sandheden.

>> Men måske skal man have tingene lidt på afstand og ikke tage sig selv
>> så pokkers højtideligt for at kunne se det?
>
>Tjah ... Læs hans bog.

Jeg kender ikke Søren Mose... Mosegård, Mosehus, Mose ... har glemt
det. Det var efter den tid, hvor vi flyttede fra Danmark.

Jeg har derfor ingen fordomme om ham, og det kan måske være godt,
måske skidt. Jeg kan kun dømme ud fra Benny Bomstærk, der skriver her
i gruppen, og jeg ved ikke engang,om det er Søren Mosewhatever, eller
det bare er et rygte.

>SM har sin ide om, hvad kristendom er, og reagerer lidt som en her
>i gruppen skrivende nordmand med fornærmelse, hvis de(n) kristne
>ikke vil vedkende sig det billede, han fremstiller.

Jeg har ikke oplevet BB fornærmet, må jeg indrømme.

>> Jeg håber, at Benny Bomstærk bliver ved med at skrive her i gruppen.
>> Indlæggene danner en udmærket modvægt mod så mange andre indlæg, der,
>> det vil jeg give BB ret i, ofte virker meget "frelste".
>
>Jeg har ikke noget problem med hans tilstedeværelse. Det ville blot
>være rart, hvis han gav lidt af sig selv, istedet for at stå på
>sidelinjen og råbe øvbøv.

Jo, det er rigtigt, men ville det ikke gælde for flere andre herinde?
Jeg mener, jeg har set andre, som aldrig bidrager med andet end
skælsord og smæderier, hver gang visse personer skriver, men okay ...
der er dog ingen, der svarer disse personer, så måske bliver det luget
ud af sig selv.

Jeg synes,at Benny Bomstærks humor er ganske god, og hvis han gik
efter jødedommen, ville jeg stadig synes det. Han er ikke
ondskabsfuld, blot morsom. Eller forsøger at være det, alt efter
synspunkt. Tag det dog for det ... Måske kan man endda lære noget af
det?

Så det jeg ville sige var, jeg synes ikke bare, at han råber Øv, bøv,
men gør grin på en ganske fredelig måde.

Faktisk vil du se, at der er en del katolsk og jødisk humor og vitser.
Disse stammer faktisk fra katolikker og jøder selv. I hvert fald de
morsomste.

Det er ganske sundt at kunne grine ad sig selv.

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?
http://www.tips-og-tricks.com/ebogvalider.html

Benny Bomstærk (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 04-11-05 17:20

Britt Malka wrote:

> Jeg kender ikke Søren Mose... Mosegård, Mosehus, Mose ... har glemt
> det. Det var efter den tid, hvor vi flyttede fra Danmark.


hvem hulen er søren mose....?




> eller
> det bare er et rygte.

rygte - er jeg et rygte - LOL


> Jeg har ikke oplevet BB fornærmet, må jeg indrømme.


hvordan kan man dog være fornærmet når man er frelst? Jeg kan da kun
glæde mig.


> Jo, det er rigtigt, men ville det ikke gælde for flere andre herinde?
> Jeg mener, jeg har set andre, som aldrig bidrager med andet end
> skælsord og smæderier, hver gang visse personer skriver, men okay ...
> der er dog ingen, der svarer disse personer, så måske bliver det luget
> ud af sig selv.

sådan er det nemlig - øvbøv!


> Jeg synes,at Benny Bomstærks humor er ganske god, og hvis han gik
> efter jødedommen, ville jeg stadig synes det. Han er ikke
> ondskabsfuld, blot morsom. Eller forsøger at være det, alt efter
> synspunkt. Tag det dog for det ... Måske kan man endda lære noget af
> det?

jeg går ikke efter nogle bestemte hellige, kun de værste af slagsen.
Har f ex lige sat et bloddonorskilt på døren, så slipper jeg da for et
par stykker i ny og næ

og om at lære noget? Selvironi er vel nok den største visdom!!

> Faktisk vil du se, at der er en del katolsk og jødisk humor og vitser.
> Disse stammer faktisk fra katolikker og jøder selv. I hvert fald de
> morsomste.

Fortæl, fortæl!!

>
> Det er ganske sundt at kunne grine ad sig selv.

og det er dem der ikke kan grine ad sig selv, jeg hygger mig over - og
med...... de er så sjove at hidse op!! *GG*



--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Benny Bomstærk (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 02-11-05 18:25

Britt Malka wrote:
villig dalsgård nedkradsede:

>>Selvgodheden gennemsyrer da alt, du skriver. Du virker
>>i høj grad frelst.
>>
>>Kan du ikke se selv det?
>
>
> Jeg må indrømme, at midt i alle de mere eller mindre personligt
> frelste her i gruppen, virker Benny Bomstærks indlæg som regel på mig
> som et humoristisk pust, der netop ikke hverken virker frelst eller
> selvgodt.


takker ydmygt - livet er sgu da for kort til at tage det *så*
(selv-)højtideligt som f ex villig gør det. Men jeg er jo ikke inden for
reklamebrancen, så......


og humoren? der er ret meget i den her gruppe der er svært at tage
alvorligt!!


> Men måske skal man have tingene lidt på afstand og ikke tage sig selv
> så pokkers højtideligt for at kunne se det?


Point!


> Jeg håber, at Benny Bomstærk bliver ved med at skrive her i gruppen.


Nixen, for nu er jeg jo frelst!!! (på forventet efterbevilling). Må så
håbe at vorherre lytter til villi (fred)



> Indlæggene danner en udmærket modvægt mod så mange andre indlæg, der,
> det vil jeg give BB ret i, ofte virker meget "frelste".

og meget nærmest kvalmende ind i mellem.....



--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Vidal (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 02-11-05 22:38

Benny Bomstærk wrote:
> Britt Malka wrote:

>> Jeg håber, at Benny Bomstærk bliver ved med at skrive her i gruppen.

> Nixen, for nu er jeg jo frelst!!! (på forventet efterbevilling).

Mon du ikke i virkeligheden er en slags kryptokristen? Det
beskæftiger dig jo mere end de fleste. Hvem ved, måske går
du fra den ene frelsthed til den anden.

> Må så
> håbe at vorherre lytter til villi (fred)

Skal jeg lægge et ord ind for dig?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Harald Mossige (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Harald Mossige


Dato : 02-11-05 22:14


"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
news:436931d3$0$38634$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Benny Bomstærk wrote:
> > Britt Malka wrote:
>
> >> Jeg håber, at Benny Bomstærk bliver ved med at skrive her i gruppen.
>
> > Nixen, for nu er jeg jo frelst!!! (på forventet efterbevilling).
>
> Mon du ikke i virkeligheden er en slags kryptokristen? Det
> beskæftiger dig jo mere end de fleste. Hvem ved, måske går
> du fra den ene frelsthed til den anden.
>
> > Må så
> > håbe at vorherre lytter til villi (fred)
>
> Skal jeg lægge et ord ind for dig?

Jeg er virkelig bekymret for deg. Begynner du også å tro at du har
direktekontakt med vår herre? på samme måte som en del andre her på gruppen.
Fortell oss, har opiumshøsten vert bra i Danmark i år?

HM



Vidal (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 03-11-05 00:33

Harald Mossige wrote:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
> news:436931d3$0$38634$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>>Benny Bomstærk wrote:

>>>Må så
>>>håbe at vorherre lytter til villi (fred)
>>
>>Skal jeg lægge et ord ind for dig?
>
>
> Jeg er virkelig bekymret for deg. Begynner du også å tro at du har
> direktekontakt med vår herre? på samme måte som en del andre her på gruppen.


Tak for din omsorg. De fleste kristne mener at have en
envejskommunikation med Gud, det er først, når det bliver
to-vejs, det bliver lidt suspekt.

> Fortell oss, har opiumshøsten vert bra i Danmark i år?

Jeg ved det ikke, spørgsmålet hører vist ikke hjemme her
i gruppen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Benny Bomstærk (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 03-11-05 09:52

Vidal wrote:
> Harald Mossige wrote:
>
>> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
>> news:436931d3$0$38634$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>>> Benny Bomstærk wrote:
>
>
>>>> Må så
>>>> håbe at vorherre lytter til villi (fred)
>>>
>>>
>>> Skal jeg lægge et ord ind for dig?
>>
>>
>>
>> Jeg er virkelig bekymret for deg. Begynner du også å tro at du har
>> direktekontakt med vår herre? på samme måte som en del andre her på
>> gruppen.
>
>
>
> Tak for din omsorg. De fleste kristne mener at have en
> envejskommunikation med Gud, det er først, når det bliver
> to-vejs, det bliver lidt suspekt.
>


nånå - "lidt suspekt". Fornemmer jeg svaghed?
--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Benny Bomstærk (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 03-11-05 09:49

Harald Mossige wrote:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
> news:436931d3$0$38634$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>>Benny Bomstærk wrote:
>>
>>>Britt Malka wrote:
>>
>>>>Jeg håber, at Benny Bomstærk bliver ved med at skrive her i gruppen.
>>
>>>Nixen, for nu er jeg jo frelst!!! (på forventet efterbevilling).
>>
>>Mon du ikke i virkeligheden er en slags kryptokristen? Det
>>beskæftiger dig jo mere end de fleste. Hvem ved, måske går
>>du fra den ene frelsthed til den anden.
>>
>>
>>>Må så
>>>håbe at vorherre lytter til villi (fred)
>>
>>Skal jeg lægge et ord ind for dig?
>
>
> Jeg er virkelig bekymret for deg. Begynner du også å tro at du har
> direktekontakt med vår herre? på samme måte som en del andre her på gruppen.
> Fortell oss, har opiumshøsten vert bra i Danmark i år?
>
> HM
>
>


LOL - ja, der bliver sku røget mystiske ting i de små hjem........

--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

AF (03-11-2005)
Kommentar
Fra : AF


Dato : 03-11-05 12:27

Harald Mossige skrev i news:43693a27$1@news.wineasy.se

> Fortell oss, har opiumshøsten vert bra i Danmark i år?

Ikke specielt, men noget kunne tyde på at norsk hjemmebrændt giver varige
skader


Benny Bomstærk (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 03-11-05 16:59

AF wrote:
> Harald Mossige skrev i news:43693a27$1@news.wineasy.se
>
>> Fortell oss, har opiumshøsten vert bra i Danmark i år?
>
>
> Ikke specielt, men noget kunne tyde på at norsk hjemmebrændt giver
> varige skader




LOL - en hellig med humor!!!!




--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Britt Malka (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 03-11-05 21:24

On 2 Nov 2005 23:13:59 +0200, "Harald Mossige"
<haraldmnospam@hkabel.no> wrote:

>Fortell oss, har opiumshøsten vert bra i Danmark i år?

Ha, ha, ha

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?
http://www.tips-og-tricks.com/ebogvalider.html

Harald Mossige (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Harald Mossige


Dato : 03-11-05 23:07


"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message
news:dfskm154k7f13u23lnj85p0pd265dlmlgc@4ax.com...
> On 2 Nov 2005 23:13:59 +0200, "Harald Mossige"
> <haraldmnospam@hkabel.no> wrote:
>
> >Fortell oss, har opiumshøsten vert bra i Danmark i år?
>
> Ha, ha, ha

Det er ikke moro når bare du oppfatter poenget

HM



Benny Bomstærk (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 03-11-05 09:48

Vidal wrote:
> Benny Bomstærk wrote:
>
>> Britt Malka wrote:
>
>
>>> Jeg håber, at Benny Bomstærk bliver ved med at skrive her i gruppen.
>
>
>> Nixen, for nu er jeg jo frelst!!! (på forventet efterbevilling).
>
>
> Mon du ikke i virkeligheden er en slags kryptokristen? Det
> beskæftiger dig jo mere end de fleste. Hvem ved, måske går
> du fra den ene frelsthed til den anden.
>
>> Må så håbe at vorherre lytter til villi (fred)
>
>
> Skal jeg lægge et ord ind for dig?
>

Vil selv - så hvis du sender os andre hans adresse - hvorfor skulle du
være den eneste der har den?

--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Britt Malka (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 03-11-05 21:22

On Wed, 02 Nov 2005 18:24:44 +0100, Benny Bomstærk <bom.st@erk> wrote:

>takker ydmygt - livet er sgu da for kort til at tage det *så*
>(selv-)højtideligt som f ex villig gør det. Men jeg er jo ikke inden for
>reklamebrancen, så......

Nu synes jeg ikke, at Vidal er den værste til at tage det højtideligt,
men vi er enige om, at livet er for kort til det

>og humoren? der er ret meget i den her gruppe der er svært at tage
>alvorligt!!

Jeps

>Nixen, for nu er jeg jo frelst!!! (på forventet efterbevilling). Må så
>håbe at vorherre lytter til villi (fred)

Åhr! Jeg har gode forbindelser. Jeg kan nok få dig sparket ud af din
frelsthed igen, så du fortsætter med at skrive.

>> Indlæggene danner en udmærket modvægt mod så mange andre indlæg, der,
>> det vil jeg give BB ret i, ofte virker meget "frelste".
>
>og meget nærmest kvalmende ind i mellem.....

Ja! Klynkende!

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?
http://www.tips-og-tricks.com/ebogvalider.html

Benny Bomstærk (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 04-11-05 17:25

Britt Malka wrote:
> On Wed, 02 Nov 2005 18:24:44 +0100, Benny Bomstærk <bom.st@erk> wrote:
>
>
>>takker ydmygt - livet er sgu da for kort til at tage det *så*
>>(selv-)højtideligt som f ex villig gør det. Men jeg er jo ikke inden for
>>reklamebrancen, så......
>
>
> Nu synes jeg ikke, at Vidal er den værste til at tage det højtideligt,
> men vi er enige om, at livet er for kort til det
>

nej vorherre bevares - der er mange der er meget værre - ingen nævnt
ingen glemt


> Åhr! Jeg har gode forbindelser. Jeg kan nok få dig sparket ud af din
> frelsthed igen, så du fortsætter med at skrive.

damn - har du noget med echelon at skaffe??

> Ja! Klynkende!

netop - der er en del tudekiks herinde. og det irriterer en mand - mig -
at der er mest mænd der piver..... herre jemini - undskyld piger, men
sommetider bliver jeg bekymret over de mange kvindelige kønshormoner i
miljøet!!



--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Jesus-loves-you (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 01-11-05 01:12

"Bodil Grove Christensen" skrev
news:43669df8$0$8870$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

[ ... file 4751 ... ]

> > For en god ordens skyld skal jeg oplyse dig (og andre) om, at Jehovas
> > Vidner IKKE af Kirken° anerkendes som værende kristne!
>
> Hvilken kirke omtaler du som "Kirken"?

Som *mormon* ved du jo udemærket godt, at Guds folk er ét ...

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/


EOD herfra desangående.


Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7.30938@news000.worldonline.dk
Info: 4687 news:5_R7f.71954$Fe7.245369@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4770



Vidal (29-10-2005)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 29-10-05 23:21

Ulrich Valera wrote:

> Nu er vi i 2005 -
>
> Alligevel har religion stadig et stærkt tag i mange mennesker ligesom
> andre sygdomme, der heller ikke har kunnet udryddes.

Hvad har det 2005 at gøre. Religion har til alle tider betydet
meget.

> Religion er for folk, der har valgt ikke at ville udholde livets
> realiteter og så foretrækker at foregøgle sig selv og andre, at livet
> ikke er nu og at salighederne venter forude i himmelen.

Måske du skulle prøve at sætte dig ind i, hvad kristendom er.

> Det er dybt tragisk at se og høre mennesker, som eller skulle have deres
> forstands fulde brug, afstå fra livet nu. - Det eneste liv, vi har og
> får.

Kristne afstår da ikke fra livet, hvordan får du den ide?

> Værst er alle disse organiserede, fundamentalistiske religioner, der i
> organiseret vanvid dræber løs omkring sig.

Der er vist ingen, der har slået ihjel som Hitler og Stalin?

Prøv at nævne nogen af alle disse organiserede, fundamentalistiske
religioner. Gerne nogen, der lever op til de nævnte herrer.

> Der er ellers meget andet, som i forvejen ødelægger vore gode
> oplevelser, mens vi er her.

Har det også noget med religion at gøre?

[...]

> Listen med sådanne skrækberetninger er endeløse og alle, der aktivt
> støtter religion og kristendom har et medansvar for myrderierne.

Plat.

> A propos Vågn Op!
> - Det er, hvad alle bør gøre og så se at få droppet al den kristelige
> liderlighed og smidt hele lortet ud!
> Jo før, jo bedre - inden flere sagesløse skal betale med deres
> livskvalitet og måske endda dø af det!

Du aner ikke, hvad du taler om.

> Ulrich Valera
> Realist

Første real?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Cyril Malka (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Cyril Malka


Dato : 30-10-05 10:21

Ulrich Valera wrote:

> Alligevel har religion stadig et stærkt tag i mange mennesker ligesom
> andre sygdomme, der heller ikke har kunnet udryddes.

Ja. Noget tyder på at mennesket ER religiøs. Uanset om det er Gud,
Buddhas filosofi, videnskabelige teorier, så søger vi en forklaring samt
vi udleder leveregler af det.

Og så går nogle over i fanatisme og sekterisme i alle religioner.
Fanatisme og intolerance findes nemlig også hos de såkaldte ateister.


> Religion er for folk, der har valgt ikke at ville udholde livets
> realiteter og så foretrækker at foregøgle sig selv og andre, at livet
> ikke er nu og at salighederne venter forude i himmelen.

Kan du bevise det?



> Værst er alle disse organiserede, fundamentalistiske religioner, der i
> organiseret vanvid dræber løs omkring sig.

Saddam Hussein (ureligiøs), Shaen af Iran (ureligiøs), Stalin
(ureligiøs), Hitler (ureligiøs), Idi Amin Dada (ureligiøs)... Blot for
at nævne nogle og for at sætte det lidt i perspektiv.

Det er ikke forbeholdt "religiøse mennesker" (sådan som du åbenbart ser
ud til at forstå det) at myrde omkring sig.


> For ikke længe siden oplevede vi, hvorledes 30 Jehovas Vidner mødte op
> på hospitalet i døgnvagter for at hindre, at en ung fødende 20-årig pige
> skulle få blodtransfusion. De truede lægerne med sagsanlæg, fordi pigen
> i bedøvet, svækket tilstand skulle have givet dem lov til at forhindre
> blodtransfusion.
> Lægerne overvejede at lade politiet smide hele bundtet ud, men droppede
> det pga sagstruslen.

De kan ikke få dem smidt ud. Officielt set er JV'erne kun her for at
"støtte".

Det, du omtaler her, er den såkaldte kontaktudvalg/hospitaludvalg. De er
oplært i at takle den salgs problemer og har ganske glimrende advokater
bag sig.

Du kan finde noget af deres undervisningsmateriale her:

http://www.sekter.org/vto/kontaktudvalg.html

Så kan I (for jeg går ud fra, at du arbejder på et hospital) være bedre
forberedt næste gang og vide, hvordan I måske kan takle det.

Direkt konfrontation vil *ikke* virke.


> A propos Vågn Op!
> - Det er, hvad alle bør gøre og så se at få droppet al den kristelige
> liderlighed og smidt hele lortet ud!

De er anerkendt trossamfund i Danmark (I Frankrig er de anerkendt som
farlig sekt), derfor kan man ikke gøre det.


> Jo før, jo bedre - inden flere sagesløse skal betale med deres
> livskvalitet og måske endda dø af det!

Jeps. Og siden så mange er døde af det, nu "fanger bordet" og flere skal
dø (ellers vil det jo betyde, de tog fejl før og folk var døde for intet...)

Dog vil du have godt af at lære at skelne mellem begreber som
kristendom, religion,sekter m.m. for du sætter det hele i en stor pose
og sådan hænger det ikke sammen.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... I think, therefore I am overqualified.

Sren Kjeldsen (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Sren Kjeldsen


Dato : 30-10-05 17:23

Cyril Malka wrote:
> Saddam Hussein (ureligiøs), Shaen af Iran (ureligiøs), Stalin (ureligiøs),
> Hitler (ureligiøs), Idi Amin Dada (ureligiøs)... Blot for at nævne nogle
> og for at sætte det lidt i perspektiv.
>
> Det er ikke forbeholdt "religiøse mennesker" (sådan som du åbenbart ser ud
> til at forstå det) at myrde omkring sig.

Hvis man så sagde at ateismen var skyld i, at Stalin, Hitler osv. begik
massemord (hvilket jeg synes og ved ikke er rigtigt), så kan man ligeså godt
sige, at religion er skyld i at hele folkeslag har udryddet/begået massemord
på andre folkeslag.
Så det er tomat eller tomat, hvis man bruger den slags logik.



Cyril Malka (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Cyril Malka


Dato : 30-10-05 17:43

Sren Kjeldsen wrote:

>>Saddam Hussein (ureligiøs), Shaen af Iran (ureligiøs), Stalin (ureligiøs),
>>Hitler (ureligiøs), Idi Amin Dada (ureligiøs)... Blot for at nævne nogle
>>og for at sætte det lidt i perspektiv.
>>Det er ikke forbeholdt "religiøse mennesker" (sådan som du åbenbart ser ud
>>til at forstå det) at myrde omkring sig.
> Hvis man så sagde at ateismen var skyld i, at Stalin, Hitler osv. begik
> massemord (hvilket jeg synes og ved ikke er rigtigt)

Virkeligt?

Du burde lige tjekke din historie: Saddam Hussein var antireligiøs, det
samme var Shahen af Iran, hvorfor de relligiøse blev forfulgt.

Hvordan var det med religion i Sovjetunion?

Hvordan er det med relligion i kommunistisk Kina? Endda katolske præster
bliver forfulgt for "sekterisme".


> Så det er tomat eller tomat, hvis man bruger den slags logik.

Du er yderst dårlig dokumenteret om både historie og samfundsforhold.
Din argumentation forekommer yderst mangelfuld og useriøs.

Venligst underbyg dine argumenter fordi "jeg ved det ikke er rigtigt" er
ingen underbygget argument, for hvis du "ved det ikke er rigtigt", så
"ved" du noget forkert.

Og det at "vide" uden at have dokumentation eller noget at hæfte sin
viden på hedder "fanatisme", "ekstremisme" eller "totalitarisme".

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... The female of the species is more deadly than the male.

Sren Kjeldsen (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Sren Kjeldsen


Dato : 30-10-05 18:09

>>>Saddam Hussein (ureligiøs), Shaen af Iran (ureligiøs), Stalin
>>>(ureligiøs), Hitler (ureligiøs), Idi Amin Dada (ureligiøs)... Blot for at
>>>nævne nogle og for at sætte det lidt i perspektiv.
>>>Det er ikke forbeholdt "religiøse mennesker" (sådan som du åbenbart ser
>>>ud til at forstå det) at myrde omkring sig.
>> Hvis man så sagde at ateismen var skyld i, at Stalin, Hitler osv. begik
>> massemord (hvilket jeg synes og ved ikke er rigtigt)
>
> Virkeligt?
>
> Du burde lige tjekke din historie: Saddam Hussein var antireligiøs, det
> samme var Shahen af Iran, hvorfor de relligiøse blev forfulgt.

Jeg sagde ikke, at disse personer ikke var ateistiske. Jeg sagde bare, at
man ikke kan bruge det som "sandheden" ligesom man heller ikke kan gøre det
med det, som jeg skrev.
Dette glemte du dog at kommentere.

> Hvordan var det med religion i Sovjetunion?
>
> Hvordan er det med relligion i kommunistisk Kina? Endda katolske præster
> bliver forfulgt for "sekterisme".

I Kina og Sovjetunionen havde man en fundamentalitet, som også kan findes
hos religiøse samfund. Da jeg er ligeså imod fundamentalisme som jeg er imod
religion, kommer vi ikke meget videre her.

>> Så det er tomat eller tomat, hvis man bruger den slags logik.
>
> Du er yderst dårlig dokumenteret om både historie og samfundsforhold. Din
> argumentation forekommer yderst mangelfuld og useriøs.

I lige måde. Især når du vælger ikke at kommentere mit eksempel.

> Venligst underbyg dine argumenter fordi "jeg ved det ikke er rigtigt" er
> ingen underbygget argument, for hvis du "ved det ikke er rigtigt", så
> "ved" du noget forkert.

I lige måde.



Britt Malka (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 30-10-05 18:42

On Sun, 30 Oct 2005 18:09:00 +0100, "Sren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dk> wrote:

>>> Hvis man så sagde at ateismen var skyld i, at Stalin, Hitler osv. begik
>>> massemord (hvilket jeg synes og ved ikke er rigtigt)
>>
>> Virkeligt?
>>
>> Du burde lige tjekke din historie: Saddam Hussein var antireligiøs, det
>> samme var Shahen af Iran, hvorfor de relligiøse blev forfulgt.
>
>Jeg sagde ikke, at disse personer ikke var ateistiske. Jeg sagde bare, at
>man ikke kan bruge det som "sandheden" ligesom man heller ikke kan gøre det
>med det, som jeg skrev.
>Dette glemte du dog at kommentere.

Undskyld, men selv efter at have genlæst tråden kan jeg ikke se nogen,
der har påstået, at ateismen var skyld, at Stalin, Hitler m.fl. begik
massemord.

Hvem er det, du citerer her?

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?
http://www.tips-og-tricks.com/ebogvalider.html

Sren Kjeldsen (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Sren Kjeldsen


Dato : 30-10-05 18:56

Sren Kjeldsen wrote:
>>>> Hvis man så sagde at ateismen var skyld i, at Stalin, Hitler osv. begik
>>>> massemord (hvilket jeg synes og ved ikke er rigtigt)
>>>
>>> Virkeligt?
>>>
>>> Du burde lige tjekke din historie: Saddam Hussein var antireligiøs, det
>>> samme var Shahen af Iran, hvorfor de relligiøse blev forfulgt.
>>
>>Jeg sagde ikke, at disse personer ikke var ateistiske. Jeg sagde bare, at
>>man ikke kan bruge det som "sandheden" ligesom man heller ikke kan gøre
>>det
>>med det, som jeg skrev.
>>Dette glemte du dog at kommentere.
>
> Undskyld, men selv efter at have genlæst tråden kan jeg ikke se nogen,
> der har påstået, at ateismen var skyld, at Stalin, Hitler m.fl. begik
> massemord.

Jeg skrev hvis MAN så sagde...

Dette betød ikke, at jeg mente, at Cyril sagde at kun ateistiske
enkeltpersoner kunne blive massermorderiske psykopater... Jeg ville
understrege, at den samme fordom gælder religiøse mennesker, hvor
forskellige fundamentalistiske folkeslag har udryddet hinanden pga.
religion.
"Understregningen" består så af, at hverken "fordommen" om ateister eller
religiøse kan bruges til noget logisk og fornuftigt.



Britt Malka (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 30-10-05 20:30

On Sun, 30 Oct 2005 18:56:25 +0100, "Sren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dk> wrote:

>"Understregningen" består så af, at hverken "fordommen" om ateister eller
>religiøse kan bruges til noget logisk og fornuftigt.

Næh, det er da klart og logisk.

Men du bringer det op, som om Cyril mente det modsatte. Men okay, nu
er det da opklaret.

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?
http://www.tips-og-tricks.com/ebogvalider.html

Henrik Vestergaard (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Vestergaard


Dato : 30-10-05 18:21

Hej Søren

Sren Kjeldsen wrote:
> Cyril Malka wrote:
>>Saddam Hussein (ureligiøs), Shaen af Iran (ureligiøs), Stalin (ureligiøs),
>>Hitler (ureligiøs), Idi Amin Dada (ureligiøs)... Blot for at nævne nogle
>>og for at sætte det lidt i perspektiv.
>>Det er ikke forbeholdt "religiøse mennesker" (sådan som du åbenbart ser ud
>>til at forstå det) at myrde omkring sig.
> Hvis man så sagde at ateismen var skyld i, at Stalin, Hitler osv. begik
> massemord (hvilket jeg synes og ved ikke er rigtigt), så kan man ligeså godt
> sige, at religion er skyld i at hele folkeslag har udryddet/begået massemord
> på andre folkeslag.
> Så det er tomat eller tomat, hvis man bruger den slags logik.

Præcis derfor, Søren, ville det gavne du fulgte tråden: ingen af de to
generaliseringer får nogen større værdi, og det var en del af pointen.

Jeg morer mig dagligt over at vejledningen om citatteknik fortsat får
nogle til at citere præcis så LIDT at ALT misforstås.

Derfor blander jeg mig så lidt i debatterne - det virker lidt omsonst...
Don Quixote?

--
Med venlig hilsen
Henrik Vestergaard
Hvorfor hedder det en nummerplade, når der er bogstaver på den?
Hvorfor er ordet "forkortelse" så langt?

Britt Malka (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 30-10-05 18:43

On Sun, 30 Oct 2005 18:21:21 +0100, Henrik Vestergaard
<vestergaard_henr@gmx.net> wrote:

>Jeg morer mig dagligt over at vejledningen om citatteknik fortsat får
>nogle til at citere præcis så LIDT at ALT misforstås.
>
>Derfor blander jeg mig så lidt i debatterne - det virker lidt omsonst...
>Don Quixote?

Don Quote

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?
http://www.tips-og-tricks.com/ebogvalider.html

Henrik Vestergaard (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Vestergaard


Dato : 30-10-05 20:19

Britt Malka wrote:
> On Sun, 30 Oct 2005 18:21:21 +0100, Henrik Vestergaard
> <vestergaard_henr@gmx.net> wrote:
>>Jeg morer mig dagligt over at vejledningen om citatteknik fortsat får
>>nogle til at citere præcis så LIDT at ALT misforstås.
>>Derfor blander jeg mig så lidt i debatterne - det virker lidt omsonst...
>>Don Quixote?
> Don Quote

Lige præcis.

--
Med venlig hilsen
Henrik Vestergaard
Hvorfor hedder det en nummerplade, når der er bogstaver på den?
Hvorfor er ordet "forkortelse" så langt?

BEKA (30-10-2005)
Kommentar
Fra : BEKA


Dato : 30-10-05 10:24

Jooe, Valera, og hvis du udvider din horisont en smule, så kan man sige det
på denne måde, at hva som helst som får tilsyneladende almindelige
fornuftige og forstandige mennesker til at give afkald på denne fornuft,
deres dømmekraft, intellekt, det er en religion af den type som du prøver på
at definere. Af disse fænomener findes der mange af, såkaldte public
delusions.

Det du siger, det svarer til at sige at definitionen på en bil, det er en
Skoda.







Britt Malka (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 30-10-05 10:31

On Sun, 30 Oct 2005 10:23:33 +0100, "BEKA" <eman23@mail.dk> wrote:

> hva som helst som får tilsyneladende almindelige
>fornuftige og forstandige mennesker til at give afkald på denne fornuft,
>deres dømmekraft, intellekt, det er en religion af den type som du prøver på
>at definere.

Det behøver afgjort ikke at være en religion.

Prøv bare at undersøge lidt mere om et "firma" som ACN, så skal du se
folk, der har givet afkald på dømmekraft og intellekt. Plus venner i
mange tilfælde.

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?
http://www.tips-og-tricks.com/ebogvalider.html

BEKA (30-10-2005)
Kommentar
Fra : BEKA


Dato : 30-10-05 11:25


"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message
news:ij49m15deo0dcsdt5d4s5rp6krbo0l5jsd@4ax.com...
> On Sun, 30 Oct 2005 10:23:33 +0100, "BEKA" <eman23@mail.dk> wrote:
>
>> hva som helst som får tilsyneladende almindelige
>>fornuftige og forstandige mennesker til at give afkald på denne fornuft,
>>deres dømmekraft, intellekt, det er en religion af den type som du prøver
>>på
>>at definere.
>
> Det behøver afgjort ikke at være en religion.
>
> Prøv bare at undersøge lidt mere om et "firma" som ACN, så skal du se
> folk, der har givet afkald på dømmekraft og intellekt. Plus venner i
> mange tilfælde.
>

Hovsa - jeg tror vi stort set er enige, bare at du misforstår min def af
religion.

Websters:

religion (ri lijen)
n.
1 a) belief in a divine or superhuman power or powers to be obeyed and
worshiped as the creator(s) and ruler(s) of the universe b) expression of
such a belief in conduct and ritual
2 a) any specific system of belief and worship, often involving a code of
ethics and a philosophy [the Christian religion, the Buddhist religion,
etc.] b) any system of beliefs, practices, ethical values, etc. resembling,
suggestive of, or likened to such a system [humanism as a religion]
3 the state or way of life of a person in a monastery, convent, etc.
4 any object of conscientious regard and pursuit

get religion [Colloq.]
1 to become religious
2 to become very conscientious or earnest about something

Etymology
[ME religioun < OFr or L: OFr religion < L religio, reverence for the gods,
holiness, in LL(Ec), a system of religious belief < ? religare, to bind back
< re-, back + ligare, to bind, bind together; or < ? re- + IE base *leG-, to
collect > logic, Gr legein, L legere]

(C)1995 Zane Publishing, Inc. (C)1994, 1991, 1988 Simon & Schuster, Inc.



Britt Malka (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 30-10-05 16:12

On Sun, 30 Oct 2005 11:24:59 +0100, "BEKA" <eman23@mail.dk> wrote:

>Hovsa - jeg tror vi stort set er enige, bare at du misforstår min def af
>religion.

Næ, vi er ikke enige

Der er forskel på religion og at være fanatisk tilhænger af et eller
andet, hvad enten det så er en trosretning og et firma.

Og fordi nogen bliver fanatiske og er religiøse er det ikke
ensbetydende med, at alle religiøse er fanatikere.

Omvendt er alle fanatikere heller ikke religiøse.

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?
http://www.tips-og-tricks.com/ebogvalider.html

Lyrik (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 01-11-05 12:27


"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse
news:4363e593$0$1809$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nu er vi i 2005 -
> For ikke længe siden oplevede vi, hvorledes 30 Jehovas Vidner mødte op på
> hospitalet i døgnvagter for at hindre, at en ung fødende 20-årig pige
> skulle få blodtransfusion. De truede lægerne med sagsanlæg, fordi pigen i
> bedøvet, svækket tilstand skulle have givet dem lov til at forhindre
> blodtransfusion.
> Lægerne overvejede at lade politiet smide hele bundtet ud, men droppede
> det pga sagstruslen.
>
> Pigen døde og hendes barn blev udleveret til den skøre sekt, som i dag har
> hjernevasket barnet, der går rundt med Vågn Op! bladene og forkynder
> Harmageddonslaget, som sekten ventet på hvert efterår siden 1914 -
++++++++++++++++++++++++++
Hvis jeg nu analyserer dit udsagn, så skriver du "for ikke længe siden". Det
må jo dog være en del år siden, idet den afdøde piges barn nu går rundt og
forkynder at "enden er nær."
Det er svært at få folk til at overtræde grundlæggende normer.
Hvis du får dem til at gøre det, kan de være invalide rent psykisk resten af
deres tilværelse.
Forestil dig en jøde eller muslim som for at overleve tvinges til at spise
svinekød.
De vil ikke have det ret godt med det formoder jeg.
Jeg har selv været i situationen.
Jeg var selv engang JV og kom ud for en bilulykke. Da jeg vågnede på
operationsbordet snerrede jeg:"Ingen blodtransfusion!-og heller ingen
serum-(imod stivkrampe,- det må de svagttroende JV ellers godt. Men jeg var
fanatiker!"))
De turde ikke andet end at parere ordre.))
Selv idag mere end 25 år efter, kan jeg ikke spise blodpølse, eller
produkter indeholdende blod.
jeg har en psykisk blokade imod det, jeg kan simpelt hen ikke.

Jeg har flere uddannelser og startede som 19 årig i Blodbanken og blev
blodbankslaborant. jeg tappede donorer til transfusion og lavede
forligelighed.
Her blev jeg JV og forlod faget da jeg ikke måtte have med blod at gøre.
Blod er farligt at få. Alle sygdomme kan smitte fra blodet. Det kan ind
imellem være afgørende for overlevelse, men man kan aldrig sige hvornår det
helt præcist er tilfældet.

Usikkerheden ligger i folk som har en alvorlig blødning. Kroppen har et
værn. Den sænker blodtrykket, karene trækker sig sammen om blødningen.
Man bliver bleg. Skal man give blodtransfusion?
Det blod du giver er tappet i poser med natriumcitrat som forhindrer blodet
i at størkne. Der er et overskud af antikoagulant. Overskudet giver næring
til resten af blodet i kroppen og blødningen starter måske igen. Du kan
friske op efter en transfusion, men er din krop hårdt belastet i forvejen,
så bliver den det endnu mere når dine nyrer skal skille sig af med de
halvdøde røde blodlegemer du har fået ved transfusionen, nogle dage efter.
Det blod du får er ofte 21 dage gammelt og halvdødt.
Svært spørgsmål, men hvis man er nejsiger, så er valget enkelt.
Men dette valg koster også liv ind imellem. Præcis som blodtransfusioner
også koster liv ind imellem.
Hvis valget kun var af behandlingsmæssig art, så var der tilfælde hvor JV
havde bedre af at få blod.
Men valget er personens eget. Forældre vælger også deres børns behandling.
Der er vel ingen som overlader alle valg til lægens sagkundskab. Til syvende
og sidst er det de involverede der må bestemme.
Vi skal leve og dø med vore valg.

Hilsen
Jens



Claudio Adam (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Claudio Adam


Dato : 02-11-05 06:36

Ulrich Valera <ulrich@valera.cc> skrev:
>Nu er vi i 2005 -
>
>Alligevel har religion stadig et
>stærkt tag i mange mennesker ligesom
>andre sygdomme, der heller ikke har
>kunnet udryddes.
>
>Religion er for folk, der har valgt
>ikke at ville udholde livets
>realiteter og så foretrækker at
>foregøgle sig selv og andre, at livet
>ikke er nu og at salighederne venter
>forude i himmelen.

>Ulrich Valera
>Realist



De generaliserer groft min gode herre!

De mener kort sagt ikke at universet har sin beretigelse.
At diverse trosretninger ikke udspringer,fra:
( se: som brugsanvisning for bedre forståelse af universet:
Bibel/Koran etc. )
Intelligenser der færdedes her på planeten, da vi gik i læder -
sutsko og kølle i næven.
At trosretninger/fix-punkter er uden betydning.
At religion ikke gavner familie sammenholdet:
se stammens overlevelse.

Mein lieber Mensch, De er da ikke Realist.

--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/babylon


Claudio Adam (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Claudio Adam


Dato : 02-11-05 11:40

Ulrich Valera <ulrich@valera.cc> skrev:
>Nu er vi i 2005 -
>
>Alligevel har religion stadig et
>stærkt tag i mange mennesker ligesom
>andre sygdomme, der heller ikke har
>kunnet udryddes.
>
>Religion er for folk, der har valgt
>ikke at ville udholde livets
>realiteter......
>
>Ulrich Valera
>Realist




Og hvem kalder du så på når du ligger ude i mudderet?
Gud, din Gud og Din Mor, bestem selv rækkefølgen.

Forstå at du vil sælge din sjæl til fanden for at slippe levende
ud af ingen-mandsland.

Så spar mig for dit fedtspilleri!

--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/babylon


Vidal (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 02-11-05 13:42


Harald Mossige wrote:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
> news:4367f31a$0$38648$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> > ... reagerer lidt som en her
> > i gruppen skrivende nordmand med fornærmelse, hvis de(n) kristne
> > ikke vil vedkende sig det billede, han fremstiller.

> Joda, jeg aksepterer at du ikke har syndsforlatelse, og at frelsen din ikke
> medfører at gud har tilgitt deg alle synder

Hehe, Harald. Jeg har vist ikke skrevet noget om, jeg har fået
syndsforladelse og heller ikke at jeg frelst. Men jeg har da
deltaget i en altergang, hvor man formelt tilgives sine synder.
Man kan jo så håbe på, det holder.

> (hva så en synd skulle være for en størrelse.)

Det gider du jo kun at høre din egen mening om.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard


Harald Mossige (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Harald Mossige


Dato : 02-11-05 15:47


"Vidal" <viidal@gmail.com> wrote in message
news:1130935293.405460.313510@z14g2000cwz.googlegroups.com...

Harald Mossige wrote:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
> news:4367f31a$0$38648$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> > ... reagerer lidt som en her
> > i gruppen skrivende nordmand med fornærmelse, hvis de(n) kristne
> > ikke vil vedkende sig det billede, han fremstiller.

> Joda, jeg aksepterer at du ikke har syndsforlatelse, og at frelsen din
ikke
> medfører at gud har tilgitt deg alle synder

# Hehe, Harald. Jeg har vist ikke skrevet noget om, jeg har fået
# syndsforladelse og heller ikke at jeg frelst. Men jeg har da
# deltaget i en altergang, hvor man formelt tilgives sine synder.

Skjer det automatisk når du går til alters?

# Man kan jo så håbe på, det holder.

Holder til hva?

HM



Benny Bomstærk (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 02-11-05 18:36

Vidal wrote:

>>(hva så en synd skulle være for en størrelse.)
>
>
> Det gider du jo kun at høre din egen mening om.
>

sagde villi.........

--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Vidal (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 03-11-05 13:22


Benny Bomstærk wrote:
> Vidal wrote:
> > Benny Bomstærk wrote:

> > Skal jeg lægge et ord ind for dig?
> >
>
> Vil selv - så hvis du sender os andre hans adresse - hvorfor skulle du
> være den eneste der har den?

Adressen: Fadervor, du som er i himlen ...

Der skal ikke www. foran.

Sværere er det såmænd ikke.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard


Benny Bomstærk (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 03-11-05 17:00

Vidal wrote:
> Benny Bomstærk wrote:
>
>>Vidal wrote:
>>
>>>Benny Bomstærk wrote:
>
>
>>>Skal jeg lægge et ord ind for dig?
>>>
>>
>>Vil selv - så hvis du sender os andre hans adresse - hvorfor skulle du
>>være den eneste der har den?
>
>
> Adressen: Fadervor, du som er i himlen ...
>
> Der skal ikke www. foran.
>
> Sværere er det såmænd ikke.
>


om jeg gider.........

så hellere da vinci, harry potter eller hobitten

--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Benny Bomstærk (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 03-11-05 18:09

Benny Bomstærk wrote:
> Vidal wrote:
>
>> Benny Bomstærk wrote:
>>
>>> Vidal wrote:
>>>
>>>> Benny Bomstærk wrote:
>>
>>
>>
>>>> Skal jeg lægge et ord ind for dig?
>>>>
>>>
>>> Vil selv - så hvis du sender os andre hans adresse - hvorfor skulle du
>>> være den eneste der har den?
>>
>>
>>
>> Adressen: Fadervor, du som er i himlen ...
>>
>> Der skal ikke www. foran.
>>
>> Sværere er det såmænd ikke.
>>
>
>
> om jeg gider.........
>
> så hellere da vinci, harry potter eller hobitten
>


spørgsmålet er ikke om jeg tror på vorherre men om vorherre tror på mig!

--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Vidal (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 03-11-05 22:09

Benny Bomstærk wrote:

> spørgsmålet er ikke om jeg tror på vorherre men om vorherre tror på mig!

Ja, det er måske det, der er spørgsmålet. Der findes jo
kristne, der mener det går den vej.

Tiden vil vise det.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard


Benny Bomstærk (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 04-11-05 17:28

Vidal wrote:
> Benny Bomstærk wrote:
>
>> spørgsmålet er ikke om jeg tror på vorherre men om vorherre tror på mig!
>
>
> Ja, det er måske det, der er spørgsmålet. Der findes jo
> kristne, der mener det går den vej.
>
> Tiden vil vise det.
>

ja - hver ting til sin tid, og det er netop himlen i det hele, at
tudekiksene sidder og bæver over deres død, fordi de som børn har fået
banket skyld og skam ind i deres elendige liv. egentligt trist

--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Vidal (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 04-11-05 20:28

Benny Bomstærk wrote:
> Vidal wrote:
>
>> Benny Bomstærk wrote:
>>
>>> spørgsmålet er ikke om jeg tror på vorherre men om vorherre tror på mig!
>>
>>
>>
>> Ja, det er måske det, der er spørgsmålet. Der findes jo
>> kristne, der mener det går den vej.
>>
>> Tiden vil vise det.
>>
>
> ja - hver ting til sin tid, og det er netop himlen i det hele, at
> tudekiksene sidder og bæver over deres død, fordi de som børn har fået
> banket skyld og skam ind i deres elendige liv. egentligt trist

Den udlægning tror jeg ikke på. Mine forældre var som folkekirke-
kristne flest. Jeg har ikke oplevet nogen kobling mellem moral og
kristendom, hvis det da er det, du vil sige. Mon ikke det gælder
for de fleste kristne.

Jeg ved godt at visse fundamentalistiske retninger kunne/(kan?) være
slemme i den retning, men sådan er det vist ikke mere, ihvertfald
ikke hvor jeg færdes.

Har du en anden oplevelse af det, eller er det noget du forestiller
dig?

Skyld og skam hører ikke specielt hjemme i kristendommen. Det er en
almen ting.

--

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Benny Bomstærk (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 04-11-05 21:17

Vidal wrote:

> Skyld og skam hører ikke specielt hjemme i kristendommen. Det er en
> almen ting.
>


ja, for nu har jesus jo taget sig af den side af sagen

men religion er ofte misbrugt til at påføre andre - ens egne børn -
skyld og skam - og det er klamt!
--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Vidal (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 04-11-05 22:30

Benny Bomstærk wrote:
> Vidal wrote:
>
>> Skyld og skam hører ikke specielt hjemme i kristendommen. Det er en
>> almen ting.
>>
>
>
> ja, for nu har jesus jo taget sig af den side af sagen
>
> men religion er ofte misbrugt til at påføre andre - ens egne børn -
> skyld og skam - og det er klamt!

Det kan da godt ske, du har haft ubehagelige oplevelser i den
retning. Det er ikke min opfattelse, det er almindeligt.

Hvis det sker, synes jeg også, det er ubehageligt, men der er ikke
noget kristeligt i det.

Det minder jo lidt om Trille-sangen, men det billede den giver, er
altså ikke kristendom, som jeg kender den.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Vidal (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 03-11-05 22:05

Benny Bomstærk wrote:
> Vidal wrote:
>
>> Benny Bomstærk wrote:
>>
>>> Vidal wrote:
>>>
>>>> Benny Bomstærk wrote:
>>
>>
>>
>>>> Skal jeg lægge et ord ind for dig?
>>>>
>>>
>>> Vil selv - så hvis du sender os andre hans adresse - hvorfor skulle du
>>> være den eneste der har den?
>>
>>
>>
>> Adressen: Fadervor, du som er i himlen ...
>>
>> Der skal ikke www. foran.
>>
>> Sværere er det såmænd ikke.
>>
>
>
> om jeg gider.........

Hvorfor spørger du så?

> så hellere da vinci, harry potter eller hobitten

Jaja, men så må du i en litteratur-gruppe.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Benny Bomstærk (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 04-11-05 17:26

Vidal wrote:
> Benny Bomstærk wrote:
>
>> Vidal wrote:
>>
>>> Benny Bomstærk wrote:
>>>
>>>> Vidal wrote:
>>>>
>>>>> Benny Bomstærk wrote:
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>>> Skal jeg lægge et ord ind for dig?
>>>>>
>>>>
>>>> Vil selv - så hvis du sender os andre hans adresse - hvorfor skulle du
>>>> være den eneste der har den?
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> Adressen: Fadervor, du som er i himlen ...
>>>
>>> Der skal ikke www. foran.
>>>
>>> Sværere er det såmænd ikke.
>>>
>>
>>
>> om jeg gider.........
>
>
> Hvorfor spørger du så?
>
>> så hellere da vinci, harry potter eller hobitten
>
>
> Jaja, men så må du i en litteratur-gruppe.
>

årh - jeg synes ellers det vrimler med anmeldere herinde - dårlige
anmeldere godt nok!!


--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Vidal (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 04-11-05 20:30

Benny Bomstærk wrote:

> årh - jeg synes ellers det vrimler med anmeldere herinde - dårlige
> anmeldere godt nok!!

Hehe, ja, på dårlige anmeldelser er du nok eksperten.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Benny Bomstærk (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 04-11-05 21:18

Vidal wrote:
> Benny Bomstærk wrote:
>
>> årh - jeg synes ellers det vrimler med anmeldere herinde - dårlige
>> anmeldere godt nok!!
>
>
> Hehe, ja, på dårlige anmeldelser er du nok eksperten.
>

det er anmelderne der påberåber sig at være eksperter - på andres vegne!

--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Vidal (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 04-11-05 22:45

Benny Bomstærk wrote:

> Vidal wrote:
>
>> Benny Bomstærk wrote:
>>
>>> årh - jeg synes ellers det vrimler med anmeldere herinde - dårlige
>>> anmeldere godt nok!!
>>
>>
>>
>> Hehe, ja, på dårlige anmeldelser er du nok eksperten.
>>
>
> det er anmelderne der påberåber sig at være eksperter - på andres vegne!

De fleste anmeldere og kritikere har som regel visse kriterier
at dømme efter. Det kan være æsteti og kulturelt, smag og
behag og sikkert tusind andre ting.

Der kan være kritikere man er enig med, andre man ikke er enig
med.

Man kan jo nok ikke bruge objektive kriterier, lixtal, stavning
osv, så kunne man jo sætte en computer til det.

Hvis man skriver f.eks en roman, lad os sige om demokratiet
i Danmark, men skriver ud fra misforståelser eller bevidste
fordrejninger af det politiske, vil en sådan bog sikkert få
dårlige anmeldelser, (medmindre kritikeren deler de samme
forfejlede synspunkter.) Så kan forfatteren jo jamre over han
er misforstået, eller at kritikeren ikke aner, hvad han taler
om.

Hvis du skriver en bog, der tydeligt bærer præg af, du ikke
aner, hvad du taler om, vil du sikkert få respekt fra dem,
der har de samme forfejlede synspunkter, men fra dem, der ved
bedre, bliver meningerne sikkert ikke så positive.

Det er jo banalt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Vidal (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 03-11-05 13:34


Harald Mossige wrote:
> "Vidal" <viidal@gmail.com> wrote in message
> news:1130935293.405460.313510@z14g2000cwz.googlegroups.com...

> > Joda, jeg aksepterer at du ikke har syndsforlatelse, og at frelsen din
> > ikke medfører at gud har tilgitt deg alle synder
>
> # Hehe, Harald. Jeg har vist ikke skrevet noget om, jeg har fået
> # syndsforladelse og heller ikke at jeg frelst. Men jeg har da
> # deltaget i en altergang, hvor man formelt tilgives sine synder.
>
> Skjer det automatisk når du går til alters?

Nej, ingen automatik.

> # Man kan jo så håbe på, det holder.
>
> Holder til hva?

Tiden til næste altergang.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard


Harald Mossige (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Harald Mossige


Dato : 03-11-05 13:38


"Vidal" <viidal@gmail.com> wrote in message
news:1131021266.327864.126920@z14g2000cwz.googlegroups.com...

Harald Mossige wrote:
> "Vidal" <viidal@gmail.com> wrote in message
> news:1130935293.405460.313510@z14g2000cwz.googlegroups.com...

> > Joda, jeg aksepterer at du ikke har syndsforlatelse, og at frelsen din
> > ikke medfører at gud har tilgitt deg alle synder
>
> # Hehe, Harald. Jeg har vist ikke skrevet noget om, jeg har fået
> # syndsforladelse og heller ikke at jeg frelst. Men jeg har da
> # deltaget i en altergang, hvor man formelt tilgives sine synder.
>
> Skjer det automatisk når du går til alters?

# Nej, ingen automatik.

Fortell da hvordan det foregår

> # Man kan jo så håbe på, det holder.
>
> Holder til hva?

# Tiden til næste altergang.

Hva er det (som eventuellt) holder til neste altergang?

HM



Benny Bomstærk (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 03-11-05 17:02

Harald Mossige wrote:
> "Vidal" <viidal@gmail.com> wrote in message
> news:1131021266.327864.126920@z14g2000cwz.googlegroups.com...
>
> Harald Mossige wrote:
>
>>"Vidal" <viidal@gmail.com> wrote in message
>>news:1130935293.405460.313510@z14g2000cwz.googlegroups.com...
>
>
>>>Joda, jeg aksepterer at du ikke har syndsforlatelse, og at frelsen din
>>>ikke medfører at gud har tilgitt deg alle synder
>>
>># Hehe, Harald. Jeg har vist ikke skrevet noget om, jeg har fået
>># syndsforladelse og heller ikke at jeg frelst. Men jeg har da
>># deltaget i en altergang, hvor man formelt tilgives sine synder.
>>
>>Skjer det automatisk når du går til alters?
>
>
> # Nej, ingen automatik.
>
> Fortell da hvordan det foregår
>
>
>># Man kan jo så håbe på, det holder.
>>
>>Holder til hva?
>
>
> # Tiden til næste altergang.
>
> Hva er det (som eventuellt) holder til neste altergang?
>
> HM
>
>

ja - vi der er blevet natpissere - og jeg er da vist ikke den eneste her
i gruppen - båber ikke det er vandet der holder til næste altergang - så
kommer der nok n vandgang forinden

--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Vidal (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 03-11-05 13:50


Benny Bomstærk wrote:
> Vidal wrote:

> > De fleste kristne mener at have en
> > envejskommunikation med Gud, det er først, når det bliver
> > to-vejs, det bliver lidt suspekt.
> >
>
>
> nånå - "lidt suspekt". Fornemmer jeg svaghed?

I hvilken henseende?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard


Poul Nielsen (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Poul Nielsen


Dato : 03-11-05 17:41


"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse
news:4363e593$0$1809$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
Jamen hvorfor er du så ikke religiøs?



Ulrich Valera (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Ulrich Valera


Dato : 03-11-05 18:42

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> wrote in message
news:436a3db5$0$41145$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse
> news:4363e593$0$1809$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
> Jamen hvorfor er du så ikke religiøs?

----------------------------
Den var tricky -!
- Men omvendt: Når den organiserede religion droppes, får forstanden jo
en chance!

De to udelukker hinanden! Amen -

Venlig hilsen

Ulrich Valera



Britt Malka (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 03-11-05 21:27

On Thu, 3 Nov 2005 18:42:09 +0100, "Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc>
wrote:

>- Men omvendt: Når den organiserede religion droppes, får forstanden jo
>en chance!
>
>De to udelukker hinanden! Amen -

Så må du hellere droppen religionen

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?
http://www.tips-og-tricks.com/ebogvalider.html

Ulrich Valera (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Ulrich Valera


Dato : 03-11-05 22:26

"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message
news:0jskm1h2fbvto8vs7mm97vnp1t87dmcndf@4ax.com...
> On Thu, 3 Nov 2005 18:42:09 +0100, "Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc>
> wrote:
>
>>- Men omvendt: Når den organiserede religion droppes, får forstanden
>>jo
>>en chance!
>>
>>De to udelukker hinanden! Amen -
>
> Så må du hellere droppen religionen

Jo, tak - det skete for længe siden - efter mæslingerne, skoldkopperne
og de andre børnesygdomme, som vi er nogle, der skal igennem, før man
bliver voksen, fri for religiøse vejledere og kan vælge at være
realistisk -

Ulrich Valera
Realist



Britt Malka (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 03-11-05 22:30

On Thu, 3 Nov 2005 22:26:24 +0100, "Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc>
wrote:

>>>- Men omvendt: Når den organiserede religion droppes, får forstanden
>>>jo
>>>en chance!
>>>
>>>De to udelukker hinanden! Amen -
>>
>> Så må du hellere droppen religionen
>
>Jo, tak - det skete for længe siden - efter mæslingerne, skoldkopperne
>og de andre børnesygdomme, som vi er nogle, der skal igennem, før man
>bliver voksen, fri for religiøse vejledere og kan vælge at være
>realistisk -

Det, jeg mente, og som gik hen over hovedet på dig, det var den
påstand, du selv kom med:

Når den organiserede religion droppes, får forstanden jo en chance.

Altså ville der være håb for dig, hvis du droppede religionen.

Da du allerede har droppet den, så ... ak, ja Hvad vil du så gøre?

Nå, spøg til side. Du virker lidt ung og naiv, og du kan da nå at
vokse dig klogere.

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?
http://www.tips-og-tricks.com/ebogvalider.html

Benny Bomstærk (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 04-11-05 17:29

Ulrich Valera wrote:
> "Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message
> news:0jskm1h2fbvto8vs7mm97vnp1t87dmcndf@4ax.com...
>
>>On Thu, 3 Nov 2005 18:42:09 +0100, "Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc>
>>wrote:
>>
>>
>>>- Men omvendt: Når den organiserede religion droppes, får forstanden
>>>jo
>>>en chance!
>>>
>>>De to udelukker hinanden! Amen -
>>
>>Så må du hellere droppen religionen
>
>
> Jo, tak - det skete for længe siden - efter mæslingerne, skoldkopperne
> og de andre børnesygdomme, som vi er nogle, der skal igennem, før man
> bliver voksen, fri for religiøse vejledere og kan vælge at være
> realistisk -
>
> Ulrich Valera
> Realist
>
>

ja - jegtror heller ikke på julemanden, storken, bøhmanden eller
vorherre - jeg tror på mig selv.

--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Benny Bomstærk (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 04-11-05 17:25

Britt Malka wrote:
> On Thu, 3 Nov 2005 18:42:09 +0100, "Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc>
> wrote:
>
>
>>- Men omvendt: Når den organiserede religion droppes, får forstanden jo
>>en chance!
>>
>>De to udelukker hinanden! Amen -
>
>
> Så må du hellere droppen religionen
>

uha - så er der måske ikke mere tilbage.........

--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Claudio Adam (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Claudio Adam


Dato : 04-11-05 07:58




En Ateist er en Kommunist der tror han er Ateist.....
--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/babylon


Henrik Vestergaard (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Vestergaard


Dato : 04-11-05 09:21

Claudio Adam (slet BH8I5) wrote:
> En Ateist er en Kommunist der tror han er Ateist.....

Sludder.

For det første er definitionen på en ateist "en person, der ikke tror på
eksistensen af nogen guder eller noget guddommeligt." [Kilde:
http://da.wikipedia.org/wiki/Ateist], mens kommunismen er en politisk
ideologi, jvfr. http://da.wikipedia.org/wiki/Kommunist

At der så *kan* være kommunister der samtidig er ateister er en helt
anden sag, men emnerne *er* forskellige.

--
Med venlig hilsen
Henrik, Dianalund

Cyril Malka (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Cyril Malka


Dato : 04-11-05 12:38

Henrik Vestergaard wrote:

> At der så *kan* være kommunister der samtidig er ateister er en helt
> anden sag, men emnerne *er* forskellige.

Især i lande som Italien kan man møde mange kommunister som er
katolikker

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... The Computer is our friend. Hail the Computer!

Henrik Vestergaard (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Vestergaard


Dato : 04-11-05 12:54

Goddag Cyril

Du skrev:
> Henrik Vestergaard wrote:
>> At der så *kan* være kommunister der samtidig er ateister er en helt
>> anden sag, men emnerne *er* forskellige.
> Især i lande som Italien kan man møde mange kommunister som er
> katolikker

Ja, det er kulturelt betinget...

Faktisk er det ret underligt at der er så mange, der tror at kommunister
pr. definition skulle være ateister.

--
Med venlig hilsen
Henrik, Dianalund

Benny Bomstærk (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 04-11-05 17:32

Claudio Adam (slet BH8I5) wrote:
>
>
> En Ateist er en Kommunist der tror han er Ateist.....


og McCarthy døde i 50'erne


--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Vidal (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 04-11-05 08:54


Harald Mossige wrote:
> "Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message
> news:dfskm154k7f13u23lnj85p0pd265dlmlgc@4ax.com...
> > On 2 Nov 2005 23:13:59 +0200, "Harald Mossige"
> > <haraldmnospam@hkabel.no> wrote:
> >
> > >Fortell oss, har opiumshøsten vert bra i Danmark i år?
> >
> > Ha, ha, ha
>
> Det er ikke moro når bare du oppfatter poenget

Hvis det ikke er en vittighed, hvad er da pointen?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard


AF (04-11-2005)
Kommentar
Fra : AF


Dato : 04-11-05 10:31

Vidal skrev i news:1131090851.952718.45800@g44g2000cwa.googlegroups.com

[ ... ]
> Hvis det ikke er en vittighed, hvad er da pointen?

Har Harold nogen pointe - ud over at vise virkningen af hjemmebrændt


Benny Bomstærk (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 04-11-05 17:35

AF wrote:
> Vidal skrev i news:1131090851.952718.45800@g44g2000cwa.googlegroups.com
>
> [ ... ]
>
>> Hvis det ikke er en vittighed, hvad er da pointen?
>
>
> Har Harold nogen pointe - ud over at vise virkningen af hjemmebrændt


han er sku da sjov - - - - - - af en nordmand at være!!


--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Vidal (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 04-11-05 09:05


Benny Bomstærk wrote:

> og humoren? der er ret meget i den her gruppe der er svært at tage
> alvorligt!!

En anden Søren har skrevet: Vær Piat - og Du skal see, alle
Vanskeligheder
forsvinde!

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard


Benny Bomstærk (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Bomstærk


Dato : 04-11-05 17:34

Vidal wrote:
> Benny Bomstærk wrote:
>
>
>>og humoren? der er ret meget i den her gruppe der er svært at tage
>>alvorligt!!
>
>
> En anden Søren har skrevet: Vær Piat - og Du skal see, alle
> Vanskeligheder
> forsvinde!
>


den lader vi lige stå et øjeblik!!!

nogen ku så måske få øje på den!!!

--


BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste