3dmark 2000 score
Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 12-01-01 10:32

Jeg har et Asus V7700 Geforce 2 Ultra, i en 1100 Mhz Thunderbird, jeg får
7900 i default benchmark.

Jeg synes det er lidt lavt, eller er det bare mig der er galt med?

Fra : Karsten Borchers

Dato : 12-01-01 12:30

Hmm ??
Eks. får jeg 7156 med mit V7700 (non ultra) 240/400Mhz, PIII 700@933Mhz.
Windows 98SE, Nvidia 6.31, Directx 8

Borchers

Fra : peet dk

Dato : 12-01-01 12:57

hvilken nvidia drivcer bruger du? det har meget ad sige

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 13-01-01 02:23

Man kan ikke bruge 3Dmark til andet end at tørre *** med.
Det kan godt være at det er fedt til at teste med, men prøv at se din ydelse
i Q3, UT eller et andet spil, for her er der tale om den reelle ydelse, og
ikke noget fiktivt, optimeret til SSE/SSE2 tal.

--
MVH: Lasse Stig Thomsen
www.retel.dk

Fra : DeltaPower

Dato : 13-01-01 03:58

"Lasse Stig Thomsen" <lasse@tt-trading(fjern noget).dk> wrote in message
> [...]
> i Q3, UT eller et andet spil, for her er der tale om den reelle ydelse, og
> ikke noget fiktivt, optimeret til SSE/SSE2 tal.

En Q3 test kan ikke bruges til særlig meget hvis nu ens hobby er at flyve en
747 over Atlanten ... eller brænde gummi på en bjergvej i Frankrig.
Grafik-mængden og hastigheden er så forskellig, at en shooter-test ikke
siger noget om de grafiske evner i andre typer spil.

Desuden er SSE kun noget Inhell bruger ... hos AMD skal der være optimeret
til 3Dnow! og dens afkom...

DP

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 13-01-01 12:51

"DeltaPower" <deltapower@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siger noget om de grafiske evner i andre typer spil.
>
> Desuden er SSE kun noget Inhell bruger ... hos AMD skal der være optimeret

Netop derfor er 3D Mark 2000 ikke et velegnet program til benchmarking af
AMD systemer, idet det er SSE optimeret.
---
Anders

Fra : Tinus Nielsen

Dato : 13-01-01 16:56

"Lasse Stig Thomsen" <lasse@tt-trading(fjern noget).dk> skrev i en
meddelelse news:56O76.970$0P2.31894@news010.worldonline.dk...
> [...]
> i Q3, UT eller et andet spil, for her er der tale om den reelle ydelse, og
> ikke noget fiktivt, optimeret til SSE/SSE2 tal.

Q3 er SSE 1+ 2 optimeret, UT er 3dfx glide optimeret.

Har du nogen forslag til andre spil som kan give et realistisk billede??

Alle spil eller programmer er optimeret til et eller andet.

Jeg foreslår at man laver 5 test med 3dmark + 5 test med Q3 + 5 test med UT
+ 5 test 3d bench.

og så tager man gennemsnittet af det hele og har et realistisk billede af
hvor hurtig ens maskine er.

Der er dog ikke mange der gør dette da det ville taget en aller h*lvedes
tid.

--
De bedste hilsner

Tinus Nielsen
http://www.tinusnielsen.com

Fra : DeltaPower

Dato : 15-01-01 23:06

"Tinus Nielsen" <thn@grin.dk> wrote in message

> Q3 er SSE 1+ 2 optimeret, UT er 3dfx glide optimeret.
>
> Har du nogen forslag til andre spil som kan give et realistisk billede??

Need for Speed 5 (Porsche) er dejligt sultent ... det giver et ret godt
billede hvor godt eller dårligt ens kort er ... det ser bl.a. ud ad h. til
på Voodoo2, men ser ekstremt godt ud på V5...

> Alle spil eller programmer er optimeret til et eller andet.

Ja. MS' spil er normalt optimeret til Intel CPU'er.

De fleste spil forsøger at være lavet til en mellemvej.

DP