Rockbands med danske tekster?
Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 26-10-05 17:10

Det er fordi vi skal til at arbejde med dansk rap-lyrik i skolen og jeg
GIDER IKKE lytte til det lort!
Så jeg ville bare høre om der findes noget almindelig dansk rock med danske
tekster?
Og når jeg siger rock, så mener jeg noget som Deep Purple, Van Halen,
Creedence Clearwater Revival e.l.

Fra : Q

Dato : 26-10-05 17:30

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Det er fordi vi skal til at arbejde med dansk rap-lyrik i skolen og jeg
> GIDER IKKE lytte til det lort!

Kan du ikke lide (c)rapmusik ?

> Så jeg ville bare høre om der findes noget almindelig dansk rock med
danske
> tekster?

Masser: Anne Linnet, Shubidua, TV2,Gnags osv..

> Og når jeg siger rock, så mener jeg noget som Deep Purple, Van Halen,
> Creedence Clearwater Revival e.l.

Steppeulvene, Stig Møller, Skousen / Ingemann, Young flowers, Vrag, Alrune
Rod, Jomfru Ane band osv... Check MP3-siden på www.karma.dk det meste er
godtnok af ældre dato og noget er ovre i den syrede genre, men teksterne er
på dansk og musikken er interessant

Check f.eks Vrag: Jeg kom temmelig sent i seng igår den kan hentes på
MP3-siden gratis..

/peter

Fra : JimR

Dato : 26-10-05 18:47

Inside the Whale måske eller Loveshop

JimR

Fra : Dopedog

Dato : 26-10-05 19:09

> [...]
> danske tekster?
> Og når jeg siger rock, så mener jeg noget som Deep Purple, Van Halen,

Red Warszawa

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 26-10-05 19:22

> Red Warszawa

Hehe... desværre tror jeg ikke det går...

Fra : Kim Vestergaard

Dato : 25-10-05 19:47

> Hehe... desværre tror jeg ikke det går...

Pretty Maids
Mercyful Fate
Fate
Sateria
Iron Fire
Push
Force Of Evil
Jane Doe

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 26-10-05 20:00

> Pretty Maids
> Mercyful Fate
> Fate
> Sateria
> Iron Fire
> Push
> Force Of Evil
> Jane Doe

Det skal være på dansk desværre....

Fra : Dopedog

Dato : 27-10-05 06:14

> Hehe... desværre tror jeg ikke det går...

Hvad så med Uhygge ? Godt og ironiskt black metal. Kan anbefale en sang som
"Bål Og Brand" hvor omkvædet lyder : "Bålet brænder, kirker brændes
aaaaaaaaaaaaaf"

Hvis du er interreseret i noget af det, så kan det findes på mymusic (mener
jeg) og ellers kan jeg godt sende sangen til dig.

-Ronnie

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 27-10-05 14:07

> [...]
>
> Hvis du er interreseret i noget af det, så kan det findes på mymusic
> (mener jeg) og ellers kan jeg godt sende sangen til dig.

Puha... Tror ikke det går at fremvise min alternative smag i forhold til
resten af klassen på denne måde
Men derfor kunne det jo være jeg skulle tjekke bandet ud alligevel...

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 26-10-05 20:34

Gasolin´

Ligesom der ikke gror mos på en rullesten... Går gassen heller aldrig af
gasonlin´

Fra : Steen Jensen

Dato : 26-10-05 21:34

Dennis Nielsen <Bjerrevej19@privat.dk> wrote:

> Gasolin´

Enig. Og når vi nu er derovre: Magtens Korridorer, og evt. Dansk Fløde
samt Den Danske Mafia

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-05 22:40

> Enig. Og når vi nu er derovre: Magtens Korridorer, og evt. Dansk Fløde
> samt Den Danske Mafia

Og glem endelig ikke Venstres Venner og Harboøre Holiday

Esben

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 26-10-05 21:24

Sren Kjeldsen wrote:
> Og når jeg siger rock, så mener jeg noget som Deep Purple, Van Halen,
> Creedence Clearwater Revival e.l.

Malurt / Michael Falck
CV Jørgensen
Sanne Salomonsen/ Sneakers
Thomas Helmig ( mest det gamle, kunne måske bruges?)
Gnags - noget af det gamle < 1980

/ Flying Hotdogs

Fra : zillyink

Dato : 27-10-05 08:42

Sren Kjeldsen wrote:
> [...]
> med danske tekster?
> Og når jeg siger rock, så mener jeg noget som Deep Purple, Van
> Halen, Creedence Clearwater Revival e.l.

Jytte Piloni - C.V. Jørgensen - Røde Mor - Jomfru Ane - Sort Sol
( de må sq da ha´ lavet noget med danske tekster)

--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Andreas Eibach

Dato : 27-10-05 15:23

Poul Krebs

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 27-10-05 19:56

"Andreas Eibach" <aeibach@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Poul Krebs

Ja... Og Dolph!

MVH Claus Ellegaard Skytte, Ringe

Fra : Kasper bertelsen

Dato : 28-10-05 12:23

Hvis det er dansksproget så må du på ingen måder glemme geniale Rasmus Nøhr,
eller Kenneth Thordal

Fra : Lars

Dato : 28-10-05 18:23

> [...]
danske
> tekster?
> Og når jeg siger rock, så mener jeg noget som Deep Purple, Van Halen,

Tørfisk?

Fra : Fatter Brik

Dato : 28-10-05 21:00

C V Jørgensen!