Rippe CD med Copy Control (TM)
Fra : Koeffe

Dato : 22-10-05 13:26

Min Rasmus Nøhr CD er beskyttet med 'Copy Control TM', så
jeg kan ikke rippe den og lægge den ind på min Creative Zen
Micro.

Hvad kan jeg gøre? Er der ikke et trick hvorpå jeg kan komme
uden om beskyttelsen?

--
Koeffe

Fra : Joke

Dato : 22-10-05 15:11

"Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Micro.
>
> Hvad kan jeg gøre? Er der ikke et trick hvorpå jeg kan komme

Ja, men kan ikke skrive svaret, for det er ikke lovligt at omgåes den

Fra : Jacob E.

Dato : 22-10-05 15:38

Joke wrote:
> "Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> skrev i en
> meddelelse news:djdb58$2mde$1@newsbin.cybercity.dk...

> Ja, men kan ikke skrive svaret, for det er ikke lovligt at omgåes den

Det kan du da være ligeglad med, det er jo ikke dig som omgåes den!!!
(og kom nu ikke med en smøre alá "jamen det er jo at opfordre til
kriminalitet"..... jeg kan da godt skrive hvordan man slår et menneske ihjel
på 235 måder, uden at ryge i retten, ikke...)

/Jacob E.

Fra : Nicki Lolk

Dato : 22-10-05 21:29

> Ja, men kan ikke skrive svaret, for det er ikke lovligt at omgåes den

Blev det ikke lavet om, så man må bryde kopisikringen for at kunne bruge
cd'en lovligt inden for husstanden?

Altså man køber cd'en og overfører sangene til ens egen mp3-afspiller - det
er jo i sig selv lovligt.

I princippet må man vel også afspille en cd i ens afspiller og så optage det
analoge output...

Mvh. Nicki

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 23-10-05 16:02

"Joke" <lpogjpspamershit@hotmail.com> skrev:

> Ja, men kan ikke skrive svaret, for det er ikke lovligt at omgåes
> den

Jo det er lovligt at omgå kopisikringen for at kunne høre musikken.
Forbudet mod at omgå kopisikringen gælder kun ophavsretligt relevante
handlinger ikke en privat fremførelse af værket.

Svar på spørgsmål om kopispærring
"Foranstaltninger, der forhindrer eller besværliggør den personlige
tilegnelse af et værk – typisk afspilning og afvikling af cd’er, dvd’er
osv. i privatsfæren – omfattes dermed ikke af beskyttelsen."
http://www.kum.dk/sw10376.asp

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten S Hansen

Dato : 22-10-05 20:02

> [...]
> Micro.
>
> Hvad kan jeg gøre? Er der ikke et trick hvorpå jeg kan komme

Min computer opdager slet ikke at en cd er kopibeskyttet. Jeg ved dog ikke
med sikkerhed om det er drevet eller softwaren der gør det...

Jeg bruger CDex til at rippe cder - prøv evt. det.

Iøvrigt føler jeg mig i min gode ret til at kopiere mine tilsyneladende
kopibeskyttede (lovligt indkøbte!) cder.
Ifølge lovgivning må man ikke bryde en 'effektiv teknisk foranstaltning' og
det kan jeg ikke betragte den nuværende kopisikring som, når man som jeg
ikke har gjort andet end at lægge cden i drevet og rippe den med det program
jeg normalt bruger.

Se i øvrigt min (meget gamle) tråd om gråzonen:
http://groups.google.dk/group/dk.kultur.musik/browse_frm/thread/55673a009705c05f/7dba5e9bf112757c?hl=da&lr=&rnum=5&prev=/groups%3Fq%3Deffektive%2Bmorten%26hl%3Dda%26lr%3D%26selm%3D1gjaedy.115rplti71otmN%2525spambuster%2540users.toughguy.net%26rnum%3D5#7dba5e9bf112757c

/morten

Fra : Brizz

Dato : 22-10-05 22:40

Koeffe wrote:
> [...]
> Micro.
>
> Hvad kan jeg gøre? Er der ikke et trick hvorpå jeg kan komme

Jeg kan uden problemer rippe cd'er med copy control i windows media
player 10.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 23-10-05 12:53

Koeffe wrote:
> [...]
> Micro.
>
> Hvad kan jeg gøre? Er der ikke et trick hvorpå jeg kan komme

Den eneste CD jeg har været ude for som CDeX
(http://cdexos.sourceforge.net/)ikke kunne tage, kunne jeg rippe med
ISOBuster istedet.
Så prøv med den http://www.isobuster.com/

Så skal du ganske vist selv konvertere til MP3 og indtaste
kunstner/titel på numrene bagefter.

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 23-10-05 16:17

På et tidspunkt var jeg nødt til at lave kopier af nogle originale CD'er med
kopibeskyttelse, for at jeg kunne spille dem i min Denon DVD 1000. Det er jo
egentlig absurd! Men jeg brugte denne side, hvor du også kan finde hjælp:
http://www.sikkopi.dk/

Men den lette løsning er at prøve begge dine drev (hvis du har flere). Eks.
kan mit Sony DVD-drev ikke altid rippe kopibeskyttede CD'er, mens min
Philips CD-brænder godt kan.

Vhils Morten

Fra : Reaf

Dato : 30-10-05 02:43

Der er folk der holder Shift tasten inde før de sætter CD'en i drevet,
derefter skubber de den ind..., de bliver ved med at holde den inde til
CD'en er læst ind, DVD-Jon, f.eks...