Hjælp angående kunstner
Fra : Lars Hansen

Dato : 08-10-05 22:23

Hej i gruppen

Jeg har lovet min mor at finde ud af hvem der for mange år siden lavede en
monolog der hedder "13 øre".
Kan nogen her i gruppen mon hjælpe mig/hende??

MVH
Lars Hansen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-10-05 22:26

Lars Hansen skrev:

>Jeg har lovet min mor at finde ud af hvem der for mange år siden lavede en
>monolog der hedder "13 øre".

Storm P.
http://www.revymuseet.dk/index.php?side=udstillinger&uside=dendanskerevy

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-10-05 23:29

"Lars Hansen" <Lars.oeland@inet.uni2.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> monolog der hedder "13 øre".
> Kan nogen her i gruppen mon hjælpe mig/hende??

Indspillet af Ebbe Rode....hvis det er det du tænker på

Fra : Fatter Brik

Dato : 09-10-05 00:16

findes også på en dobbelt LP fra 77 med anker jørgensen.

ja, den tidligere statsminister.

:)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 09-10-05 00:38

"Fatter Brik" <Fatter@brik.dk> skrev i en meddelelse
> findes også på en dobbelt LP fra 77 med anker jørgensen.
>
> ja, den tidligere statsminister.
>
> :)

STORT!!!

Fra : Fatter Brik

Dato : 09-10-05 09:28

der er sikkert nogle der kan korrigere historien (Jeg garanterer ikke at den
er 100% korrekt i hver en detalje, men den er god nok)

Monrad & Rislund brugte citater herfra til at gøre sig morsomme på
Statsministerens bekostning. Man må nemlig ikke citere udtalelser ude af
kontekst, men fordi Anker her havde lavet et kunstnerisk værk kunne de
herrer klippe som det passede dem og få et humoristisk resultat ud af
anstrengelserne.

Monrad & Rislunds hjemmeside (www-m-r.dk) fortæller at nummeret kan findes
på albummet 1991, men hvad det hedder kan jeg ikke lige.....

:)