Depeche Mode: Playing The Angel
Fra : Peter Juhl

Dato : 05-10-05 21:45

Hej,

Jeg har fået chancen for at stikke ørerne i en promo-kopi af "Playing
The Angel", så jeg vil prøve at give mit første indtryk videre:

Lyden og stilen ligger heldigvis længere væk fra "Exciter" og tættere på
"Ultra" denne gang, lyden er stadig ret minimalistisk og minder en del
om lyden på Martin Gore's solo plader, der er kommet endnu mere guitar
til i denne omgang samt en hel del larmende og disharmoniske synths, men
overall er det stadig en rå elektronisk lyd der er den bærende. Jeg var
lidt bange for valget af Ben Hillier som producer men det lyder til at
have fungeret rigtig godt. Mere spændende er det at pladen indeholder
de første David Gahan kompositioner i Depeche Mode regi, og det er han
sluppet rigtig godt fra - Gahans sange fungerer godt imellem Martin
Gores sikre (som altid) kompositioner, det skulle ikke undre mig om ikke
hans "Suffer Well" finder vej til MTV og Radio som en single på et
tidspunkt og det er næsten lige før at jeg vil udnævne Gahan's
"Nothing's Impossible" til pladens bedste nummer lige p.t. - mine
favoritter efter 3 omgange med pladen er:

"John The Revelator"
En ret direkte rock sang, som er instrumenteret på en måde så den
minder om Depeche Modes lyd i 1981-1982 hvilket giver en ret fedt flow
i sangen.

"Suffer Well"
Dansabel sang med fed kombination af elektro og rock, basgangen i verset
kan få de lidt ældre Depeche Mode fans (som mig) til at drømme
romantiske drømme lidt om "A Question Of Time" og andet godt fra de gode
gamle dage.

"Nothing's Impossible"
Dyd, tung og langsomt slæbende nummer, der nok er pladens mest dystre.

"Damaged People"
Sunget af Martin Gore... enhver der ikke skriger "A Broken Frame" hér
skal ikke møde op i Parken.

"Lillian"
Jeg ved ikke helt hvad det er med den sang, måske at den minder mig
lidt om "Rush", men det er ihvert fald alletiders.

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg savner Alan Wilders
instrumentering i Depeche Mode, men det lader til at Depeche Mode, uden
ham, alligevel har fundet en stil og en lyd der er radikalt anderledes
fra perioden med Wilder, dog stadig ægte "klassisk" Depeche Mode - jeg
vil give den 5.5 ud af 6.

Fra : BettinaP

Dato : 06-10-05 10:02

"Peter Juhl" <peter@c.dk> wrote in message
snip
> [...]
> ham, alligevel har fundet en stil og en lyd der er radikalt anderledes
> fra perioden med Wilder, dog stadig ægte "klassisk" Depeche Mode - jeg

enig..superfed plade som kommer til at spille rigtig mange gange på mit
anlæg!
er helt vild med John the Revelator...feeed sang
Dejligt at de er kommet lidt tilbage til den "rigtige" depeche lyd efter min
mening

BettinaP

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 06-10-05 19:26

BettinaP wrote:
> [...]
> er helt vild med John the Revelator...feeed sang
> Dejligt at de er kommet lidt tilbage til den "rigtige" depeche lyd

HELT Enig. Men nummer 1 rykker lækkert i mine ører.... Syndt at den allerde
ligger på nettet..
Har dog bestilt min cd, glæder mig til d. 19.!! :)))

Vh.
Henrik...

Fra : Peter

Dato : 07-10-05 10:44

BettinaP wrote:
> [...]
> er helt vild med John the Revelator...feeed sang
> Dejligt at de er kommet lidt tilbage til den "rigtige" depeche lyd efter min

Tjaaa - jeg synes sgu' ikke den er særlig fed. Precious tegnede rigtig
godt, men resten af numrene synes jeg slet ikke lever op til singlen.
De numre, der efter min mening fungerer bedst, er klart Gahans.
Problemet i Parken sidste gang synes jeg var de lidt svært tilgængelige
numre fra Exciter. De er for langsomme, for dybtfølte og kom slet ikke
ud over rampen.
Desuden har jeg det sværere og sværere med Gores blævrende vokal, der om
muligt er ggået i endnu mere vibrato en tidligere.
Måske en del flere gennemlytninger gør oplevelsen bedre, men jeg er ikke
positivt overrasket.

3 ud af 6 engle her fra.

/Peter

Fra : Christian Muus

Dato : 08-10-05 09:34

"Peter Juhl" <peter@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ham, alligevel har fundet en stil og en lyd der er radikalt anderledes
> fra perioden med Wilder, dog stadig ægte "klassisk" Depeche Mode - jeg

Hvor har i den fra? Kan man høre den et sted på nettet?

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 08-10-05 10:14

Christian Muus wrote:

> Hvor har i den fra? Kan man høre den et sted på nettet?

Man har på depechemodes hjemmeside kunne købe sig til smuglytning mener
jeg..
Men den ligger desuden allerede på nettet desværre..

(Jeg har dog allerde bestilt min kopi der kommer d. 19) Kan dårligt vente
)
--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Christian Muus

Dato : 08-10-05 10:25

"Henrik Sørensen" <nope@no-mail.here> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men den ligger desuden allerede på nettet desværre..
>
> (Jeg har dog allerde bestilt min kopi der kommer d. 19) Kan dårligt vente

Ja, men mon ikke at den vil blive revet væk i forretningerne alligevel
...den 19? Hvorfor har du bestilt den, når den lander i butikkerne den
17.?

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 08-10-05 12:01

Christian Muus wrote:
> "Henrik Sørensen" <nope@no-mail.here> skrev i en meddelelse

> Ja, men mon ikke at den vil blive revet væk i forretningerne
> alligevel ...den 19? Hvorfor har du bestilt den, når den
> lander i butikkerne den 17.?

Hmm.. Jeg må sku ha kigget forkert så..
Venter også på seks andre DM album, jeg bestilte i sidste weekend..

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Peter Juhl

Dato : 08-10-05 11:38

Christian Muus wrote:

> Hvor har i den fra? Kan man høre den et sted på nettet?

Min er en promo kopi til anmeldere, men som Henrik også skriver er
pladen også sluppet løs på nettet.

Fra : Christian Muus

Dato : 08-10-05 12:43

> Min er en promo kopi til anmeldere, men som Henrik også skriver er
> pladen også sluppet løs på nettet.

Hvor? Jeg LOVER at købe den anyways...

Hvem anmelder du for?

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 08-10-05 22:37

Christian Muus wrote:
> "Peter Juhl" <peter@c.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor? Jeg LOVER at købe den anyways...

Søg på nyhedsgruppene, så finder du den stensikkert..

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Per Madsen

Dato : 09-10-05 11:44

Har også hørt pladen, og den bliver bare bedre og bedre....Var
umiddelbart lidt skuffet, men det er jeg bestemt ikke mere...Tværtimod
synes jeg det er deres bedste plade i mange år. Den er meget mørk og
lidt tung, men på den fede måde....

Imho så er "Nothing's impossible" det fedeste nummer på plade....lyder
meget som noget man kunne ha' smidt på "Black
celebration"-pladen...meget mørk og med en umiskendelig DM-lyd. Det
samme gælder for "John the Revelator", omend der også er meget "Song of
faith and devotion"-lyd over den...fedt nummer!

"A pain that I'm used to", "Suffer well"..og tja...resten er også
rigtigt fede numre..."Lilian" er meget "old school" Depeche Mode.

Til gengæld er "Introspectre" komplet overflødig, mens "The Darkest
Star" er desideret kummerlig.

Pladen er KLASSER bedre end "Exciter"!

--
Mhv. Per Madsen