Hvad er det for en sang??
Fra : Thomas

Dato : 05-10-05 21:21

Hejsa

Gennem det sidste lange stykke tid har P3 ind imellem spillet
en sang jeg gerne vil have fat i... Det lyder som noget sen 80'er
rap musik.

I nummeret bliver der tit 'sunget' noget med 'Funky Cold Medina'

Nogen der ved hvad det er for et nummer??

..Thomas

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-10-05 21:29

Hej!

Thomas wrote:

> [...]
> rap musik.
>
> I nummeret bliver der tit 'sunget' noget med 'Funky Cold Medina'

Og det er ikke så nemt som at søge på det du skriver og bruge "I feel lucky" på
Google?

http://www.geocities.com/SunsetStrip/Palace/2009/Funky.html

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Jacob E.

Dato : 05-10-05 22:14

Kim Voss Schrader wrote:

> Og det er ikke så nemt som at søge på det du skriver og bruge "I feel
> lucky" på Google?

Hvor er det dog dansk... så HAMRENDE dansk, mand..... **suk**

/Jacob E.

Fra : Max

Dato : 05-10-05 22:21

Hej Jacob

> Hvor er det dog dansk... så HAMRENDE dansk, mand..... **suk**

Her ser vi igen en repræsentant fra curling generationen.

Mvh Max

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-10-05 23:01

Hej!

Jacob E. wrote:

> Hvor er det dog dansk... så HAMRENDE dansk, mand..... **suk**

Suk hvad? Har jeg ikke givet et svar i sober form og forklaret hvorledes det
fremkom?

Folk er fa'me nærtagende skulle jeg hilse og sige... Og nej, det var ikke ment
nedladende (hverken svaret eller ovenstående).

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-10-05 19:13

Kim Voss Schrader skrev:
> Suk hvad? Har jeg ikke givet et svar i sober form og forklaret
> hvorledes det fremkom?

Du gav jo faktisk ikke et svar, men et link. Og det er da egentlig
lidt fjollet, når nu man lige så godt kunne skrive svaret.

Jeg synes, det er okay indimellem at forklare, hvordan man kan hjælpe
sig selv ved hjælp af søgemuligheder, men det skal heller ikke blive
til, at man slet ikke må stille faktaspørgsmål i gruppen. Og hvis man
hver gang bare fyrer samme lire af og klasker et link i hovedet på
spørgeren, føler folk sig ikke velkomne.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Thomas

Dato : 05-10-05 22:43

> Og det er ikke så nemt som at søge på det du skriver og bruge "I feel
> lucky" på Google?
>
> http://www.geocities.com/SunsetStrip/Palace/2009/Funky.html

Jo det var det åbenbart... Men er der en grund til at du (og mange andre
herinde)
ABSOLUT skal gøre opmærksom på google hver ENESTE gang man stiller et
spørgsmål??

Jeg (og 99% af alle de andre herinde) ved UDEMÆRKET godt at man kan søge
efter ting på google... Af en eller anden grund tænkte jeg bare ikke lige på
at google
det, da jeg kom i tanke om nummeret... Noget jeg gør 99% af tiden, når der
er et
nummer jeg gerne vil finde... Men en sjælden gang sker det at jeg tænker
'dk.kultur.musik' før jeg tænker 'google'

Og selv HVIS i føler jer tvunget til at gøre opmærksom på google, skal det
så absolut
være i den der sarkastiske nedladende tone?

"Og det er ikke så nemt som at søge på det du skriver og bruge "I feel
lucky" på
Google?"

Hvis det irriterer jer, at jeg spørger om noget, man kan finde ud af vha.
google
(Hvilket sker meget sjældent) - Så lad dog være med at svar på tråden...

..T

Ps. Tak for svaret i øvrigt....

Fra : Max

Dato : 05-10-05 23:01

Hej Thomas

> Og selv HVIS i føler jer tvunget til at gøre opmærksom på google, skal det
> så absolut være i den der sarkastiske nedladende tone?

Istedet for at opføre dig som en forurettet lille overforkælet dreng, så
tænk
på at du kunne lære noget istedet. Husk som den gamle kloge kineser
sagde, den der giver en sulten mand en fisk, ja han sørger for han bliver
mæt en dag, den der lære ham at fiske, ja han sørger for at hn bliver
mæt resten af livet.

Mvh Max

Fra : Thomas

Dato : 06-10-05 00:22

Dav dav

> Istedet for at opføre dig som en forurettet lille overforkælet dreng, så
> tænk

Jeg føler mig skam ikke 'forurettet' - SYntes bare det er sært, at hvis folk
bliver 'sure' over at jeg stiller et spørgsmål - Hvorfor bruger de så tid på
at
besvare det? Istedetfor bare at hoppe videre til næste tråd?

..T

Fra : Max

Dato : 06-10-05 07:37

Hej Thomas

> bliver 'sure' over at jeg stiller et spørgsmål - Hvorfor bruger de så tid

> at besvare det? Istedetfor bare at hoppe videre til næste tråd?

Tænkte nok du ikke opdagede det, de besvare faktisk dit indlæg
fordi de gerne vil hjælpe dig, så værsæt det istedet for at beklage dig.

Mvh Max

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-10-05 23:00

Hej!

Thomas wrote:

> Jo det var det åbenbart...

Godt så :)

> Men er der en grund til at du (og mange andre herinde) ABSOLUT skal gøre
> opmærksom på google hver ENESTE gang man stiller et spørgsmål??

Ikke hver eneste gang (ihvertfald ikke som jeg ser det), men det gør jeg når
svaret er meget simpelt at finde via en søgemaskine. Hvorfor involvere en hel
gruppe i et spørgsmål som ligger let tilgængeligt via en søgemaskine?

> Jeg (og 99% af alle de andre herinde) ved UDEMÆRKET godt at man kan søge
> efter ting på google...

Men du bruger det åbenbart ikke til noget, og hvor meget er den viden så værd?
Man undres...

> [...]
> jeg gerne vil finde... Men en sjælden gang sker det at jeg tænker
> 'dk.kultur.musik' før jeg tænker 'google'

Så er det måske på tide at lave om på den refleks. Jeg bruger f.eks. tit Google
inden jeg nødtvungent spørger om noget i grupperne.

> Og selv HVIS i føler jer tvunget til at gøre opmærksom på google, skal det så
> absolut være i den der sarkastiske nedladende tone?

Eh, sarkasme? Tro mig, der er ikke et _hint_ af sarkasme. Jeg undrede mig bare
over, at du ikke havde søgt først når nu svaret var så indlysende. Ergo troede
jeg ikke helt det var så simpelt som en søgning...

> Hvis det irriterer jer, at jeg spørger om noget, man kan finde ud af vha.
> google (Hvilket sker meget sjældent) - Så lad dog være med at svar på
> tråden...

Det var ment som hjælp til selvhjælp.

> Ps. Tak for svaret i øvrigt....

Eh, jow, jow :)

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Thomas

Dato : 06-10-05 00:20

> [...]
> hel
> gruppe i et spørgsmål som ligger let tilgængeligt via en søgemaskine?

Som jeg netop skrev - 99% af gangene bruger jeg google - Men en sjælden
gang imellem sker det jeg kommer til at stille spørgsmålet på
dk.kultur.musik
(hvor jeg ved eksperterne holder til) FØR jeg konsulterer google.
Normalt er google det første sted jeg checker - Nogen gang glipper det bare
lige - Og så tænker jeg på nyhedsgruppen før jeg tænker google...

> Men du bruger det åbenbart ikke til noget, og hvor meget er den viden så
> værd?
> Man undres...

Jo den viden bruges til noget - Som sagt bruger jeg google størstedelen af
tiden...
Læser du ikke hvad folk skriver før du svarer??

> Så er det måske på tide at lave om på den refleks. Jeg bruger f.eks. tit
> Google inden jeg nødtvungent spørger om noget i grupperne.

Nu ER refleksen jo at bruge google - En sjælden gang imellem glipper det
bare...
Men det har du stadig ikke forstået? Eller??

> Eh, sarkasme? Tro mig, der er ikke et _hint_ af sarkasme. Jeg undrede mig
> bare over, at du ikke havde søgt først når nu svaret var så indlysende.
> Ergo troede jeg ikke helt det var så simpelt som en søgning...

Som jeg læste dit svar, var tonen lidt nedladende... Men hvis det ikke var
ment sådan,
undskylder jeg...

Men lad os droppe denne diskution - Jeg har fået svaret på spørgsmålet - Og
fremover
bruger jeg måske google 99,5 % af tiden - Istedet for 99%

..Thomas

Fra : Hauge

Dato : 05-10-05 21:37

Hejsa
Thomas wrote:
> I nummeret bliver der tit 'sunget' noget med 'Funky Cold Medina'

En søgning på det du har i ' ' på Google, giver Tone Loc, hvilket jeg også
mindes det var/er.

Mvh Hauge

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-10-05 21:39

Hej!

Hauge wrote:

> En søgning på det du har i ' ' på Google, giver Tone Loc, hvilket jeg også
> mindes det var/er.

Too late

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader