Fede musik klip fra nettet !!
Fra : ThomasT

Dato : 04-10-05 18:49

Jeg har lige set klippet med den 12-årige Tony Royster Jr. og hans
fremragende trommesolo. Jeg har lige ved at falde ned af stolen!!!

Se det selv her, hvis du ikke allerede har set det:
http://www.metacafe.com/item1173/tony_royster_jr_drum_solo_video

Det jeg tænkte på var om der er flere musik-perler rundt på nettet, som jeg
bare SKAL se?

Har I evt. nogle links, eller navne på ting man skal se (hvilket instrument
spiller ingen rolle, bare det er fedt!)?

Venlig hilsen
ThomasT

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 04-10-05 19:09

ThomasT wrote:
> [...]
>
> Har I evt. nogle links, eller navne på ting man skal se (hvilket
> instrument spiller ingen rolle, bare det er fedt!)?

http://media.kxly.com/stories/video/2004Jun/fredshred.WMV

Hvem vidste at han var SÅ GOD?

--
Jacob

Fra : Lars Frandsen

Dato : 04-10-05 20:17

"Jacob Skaaning" <jskaaning@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse

> http://media.kxly.com/stories/video/2004Jun/fredshred.WMV
>
> Hvem vidste at han var SÅ GOD?

Til hvad?
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : T.L.Jakobsen

Dato : 05-10-05 11:07

Jacob Skaaning wrote:

> Hvem vidste at han var SÅ GOD?

LOL - Hvis han er god så må der ligge millioner af kroner og fans i
hobevis og vente på mig ikke så langt ude i fremtiden !

Ha-ha-ha.. sikke da en hat

Fra : Morten Guldager

Dato : 04-10-05 20:28

2005-10-04 ThomasT wrote
> Jeg har lige set klippet med den 12-årige Tony Royster Jr. og hans
> fremragende trommesolo. Jeg har lige ved at falde ned af stolen!!!

Hmm, jeg synes nu ikke han er _så_ sej endda. Bevares, han overgår mine
evner på gryder med flere længder.

Men hans spil er lidt for meget "jeg skal nå at ramme alle trommer inden
for hver takt" aktigt.

Jeg kan bedre lide dem der som udgangspunkt holder sig til et fåtal
af trommer (og/eller bækner), og så varierer spillet over dem.

Det andet bliver let noget rod.

Men håndværket har han styr på, nu mangler han bare noget af det
musikalske.

/Morten

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-05 09:17

"Morten Guldager" <Morten.Guldager@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Men håndværket har han styr på, nu mangler han bare noget af det
> musikalske.

Jeg vil give dig ret her. Det er mest af alt moduler af figurer, stablet
oven på hianden, uden en gennemgående linie, og med tydelige pauser.
Han spiller trommer lidt som Steve Morse spillede guitar indtil for ganske
nylig - Teknisk fremragende, men med så mange løse toner og fraseringer at
det bare ikke lød fedt.
Det er stor forskel på at få noget til at lyde svært, og så til at få det
til at lyde fedt. Det sidste kendetegner en dygtig musiker, det første en
dygtig tekniker.

/Alex

Fra : Thomas Helgesen

Dato : 05-10-05 11:21

"ThomasT" <t@vicki-thomas.dkFJERNDETTE> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har I evt. nogle links, eller navne på ting man skal se (hvilket
> instrument spiller ingen rolle, bare det er fedt!)?

http://www.prodikeys.com/products/prodikeys_DM/watch/5_Drums_Low.wmv

Ham her kan nogle ting med et Creative Keyboard - "This is rock'n'roll" :D

-Thomas

Fra : Morten Guldager

Dato : 05-10-05 19:42

2005-10-05 Thomas Helgesen wrote

> http://www.prodikeys.com/products/prodikeys_DM/watch/5_Drums_Low.wmv
>
> Ham her kan nogle ting med et Creative Keyboard - "This is rock'n'roll" :D

Han er fandme sjov! Og små-fingernem!

/Morten