Nightwish koncerten i går aftes
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 24-09-05 17:17

Hvad synes I andre om deres optræden i KB hallen?

Personligt synes jeg de spillede lidt for kort tid, og koncerten var jo
næsten en slavisk gennemspilning af Once albummet, med et par enkelte
numre fra Wishmaster og Century Child blandet ind... Og hvorfor
!"#&!#%"##¤ skal vi i DK høre deres finske sange?

Noget andet som undrer mig var Emppus indsats på guitaren - meget af
tiden rendte han rundt uden at spille på den, selv om det da lød som om
der blev spillet guitar...

Da Marco sang i The Phantom of the Opera, var der tidspunkter hvor han
ikke rørte sin bas, men alligevel kunne man høre lyden af bassen...

Under The Kinslayer, kunne man høre den mandlige vokal som nogle små
udtalelser i sangens mellemstykke - men ingen af de mandlige
bandmedlemmer var i nærheden af en mikrofon?

Da de spillede Kuolema Tekee Taiteilijan var det klart at alt musik var
playback, da Tarja stod alene på Scenen...

Er det bare mig eller kunne det lugte af at en stor del af deres musik
var playback?

Ingen tvivl om at det var fedt at se dem live, men de kunne bare have
gjort det en del bedre...

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Peter Juhl

Dato : 24-09-05 22:58

Esben von Buchwald wrote:

> Ingen tvivl om at det var fedt at se dem live, men de kunne bare have
> gjort det en del bedre...

Skrev du ikke lige at de ikke spillede live?

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 25-09-05 00:49

Peter Juhl wrote:

> Skrev du ikke lige at de ikke spillede live?

Jeg skrev SE dem live... Personerne optrådte i hvert fald på en scene,
uanset om de rent faktisk spillede eller ej

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Peter Juhl

Dato : 25-09-05 01:24

Esben von Buchwald wrote:

> Jeg skrev SE dem live... Personerne optrådte i hvert fald på en scene,
> uanset om de rent faktisk spillede eller ej

Jeg uddyber: Hvad er det fede i at se et band live når de ikke engang
gider spille live?

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 25-09-05 01:34

Peter Juhl wrote:

> Jeg uddyber: Hvad er det fede i at se et band live når de ikke engang
> gider spille live?

Oplevelsen i sig selv var fed nok, at se dem i virkeligheden osv.

Det er først her i løbet af dagen i dag, at jeg er blevet ædru og kommet
i tanke om alle de tegn som har været, på at det måske har været
playback - Men hvis jeg på forhånd havde været sikker på at det blev en
playback koncert, havde jeg ikke tøvet med at få refunderet billetterne
eller noget...

Lad os nu ikke gå alt for OT med dette...

Det jeg søger herinde, er blot andres oplevelse af koncerten, og en
be/afkræftning af min mistanke til at det var playback

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Dag Stinus

Dato : 25-09-05 07:42

> Er det bare mig eller kunne det lugte af at en stor del af deres musik var
> playback?

Det lyder meget som om det - desværre - var en gentagelse af koncerten i
Vega tidligere på året: For kort i forhold til billetprisen, meget
anvendelse af præindspillet materiale samt en helt fejlplaceret finsksproget
sang.

Min beslutning om ikke at spilde endnu en aften med Nightwish var åbenbart
rigtig. Håber at de opper sig i fremtiden da de har mange fremragende numre
i kataloget.

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Dopedog

Dato : 25-09-05 09:40

> Er det bare mig eller kunne det lugte af at en stor del af deres musik var
> playback?

Sådan er det jo generelt med alle popbands efterhånden (desværre) så du har
jo nok ret :-\

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 25-09-05 11:02

Dopedog wrote:

> Sådan er det jo generelt med alle popbands efterhånden (desværre) så du har
> jo nok ret :-\

Nu tror jeg de færreste vil betegne NW som et popband - Jo deres nyeste
album er da lidt poppet, men ikke deres generelle stil - og hvis de
kunne spille rigtigt, live, den gang de ikke "var et popband", undrer
det mig at de ikke kan nu...

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Dopedog

Dato : 25-09-05 12:19

> [...]
> spille rigtigt, live, den gang de ikke "var et popband", undrer det mig at

Så'n er vi vel så forskellige ... Jeg kalder dem popband fordi IMO betyder
POP = POPULÆRT = BLIVER VOLDSPILLET PÅ MTV OG I RADIOEN (hvis du kan følge
mig?)

Fra : Ole Sørensen

Dato : 26-09-05 13:12

Dopedog wrote:
> Så'n er vi vel så forskellige ... Jeg kalder dem popband fordi IMO
> betyder POP = POPULÆRT = BLIVER VOLDSPILLET PÅ MTV OG I RADIOEN (hvis
> du kan følge mig?)

Så er Metallica måske også popmusik? Og Pearl Jam er pop... weeeee

ole

Fra : Dopedog

Dato : 26-09-05 15:38

> Så er Metallica måske også popmusik? Og Pearl Jam er pop... weeeee
>
> ole

Metallica, JA, i den grad ! Tror du mig ikke ? Bare skru over MTV næste gang
de udsender en ny CD, så bliver Metallica jo voldspillet på den kanal!

Pearl Jam vil jeg ikke mene er pop, nej, men hvis de bliver spillet over MTV
ligeså meget som Metallica (kan det overhovedet lade sig gøre!?) så jo, så
falder de ind under kategorien pop IMO.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 26-09-05 15:50

> [...]
> ligeså meget som Metallica (kan det overhovedet lade sig gøre!?) så jo, så

Nu er MTV et vidt begreb - der er den nordiske, som stort set spiller
det samme som the voice, dvs. LORT

Men i USA er der jo flere forsk. kanaler, som nogen gange kører et
metal-tema og spiller en masse forskelligt, bl.a. Manowar, Pantera,
Cradle of Filth osv.

Ingen af de 3 ovenstående vil jeg - på trods af deres forskelligheder -
nogensinde betegne som pop...

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Dopedog

Dato : 26-09-05 17:50

> [...]
>
> Men i USA er der jo flere forsk. kanaler, som nogen gange kører et
> metal-tema og spiller en masse forskelligt, bl.a. Manowar, Pantera, Cradle

Ok det skal jeg så ikke kunne sige. Jeg har KUN set den nordiske (og tyske?)
MTV i tidernes morgen :)

> Ingen af de 3 ovenstående vil jeg - på trods af deres forskelligheder -
> nogensinde betegne som pop...

Nja ... Det tætteste på pop af de bands du nævner, det er ihvertfald CoF. De
er jo ihvertfald pop-black metal efterhånden SVJV