Nik & Jay kender ikke deres egen alder
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 17-09-05 12:32

Her for 14 dages tid siden, var der en udsendelse af Musikprogrammet på
DR2, som handlede om Nirvana - her var Nik & Jay i studiet for at
fortælle om hvordan de var åååh så inpirerede af deres forbillede, Kurt
Cobain...

På et tidspunkt siger den ene så noget med "...og den gang nevermind kom
frem i DK var vi vel 13-14 år..." - studieværten griner lidt, og man kan
se at de bliver flove.

Lidt senere udtaler de sig igen med "... ja den gang hvor vi var 14-15
år og nirvana kom frem..."

Det sjove er så, at jeg kender nogen som har gået en klasse under dem i
Gymnasiet, hvor N&J blev studenter ca. i 2001

I en af deres første sange fra 2002 synger de noget med "21 år, HC
andersens boulevard"

Ergo må man formode at de er fra omkring 1981, hvilket ikke passer ret
godt med at de var "13-14-15" år da Nevermind udkom i 1991...

Virker lidt som om de er bange for at indrømme at de var børn for ikke
ret mange år siden - de var jo dårligt nok kommet i puberteten da
Kurt skød sig selv i 1994...

Men OK jeg tror da at de fleste i deres målgruppe alligevlel er folk som
har det meste i munden...

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Sune Salminen

Dato : 17-09-05 13:56

Esben von Buchwald wrote:
> [...]
> på DR2, som handlede om Nirvana - her var Nik & Jay i studiet for at
> fortælle om hvordan de var åååh så inpirerede af deres forbillede,

Haha!

Hvor mon den inspiration skinner igennem.

Måske har de tænkt sig at skyde hinanden når de bliver 27.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-09-05 14:03

Sune Salminen skrev:

>Måske har de tænkt sig at skyde hinanden når de bliver 27.

Det ved de jo så heller ikke hvornår de bliver 27.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 17-09-05 14:08

Ivan V. Klattrup wrote:

> Det ved de jo så heller ikke hvornår de bliver 27.

Hvis de var 13 år, da Nevermind kom for 14 år siden, så må de vel være
27 år nu? Så skal de bare i gang med skyderiet...

Hvis de derimod var 15 år, som de også påstod, så er det allerede for
sent...

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Kim Petersen

Dato : 17-09-05 16:53

> [...]
> 27 år nu? Så skal de bare i gang med skyderiet...
>
> Hvis de derimod var 15 år, som de også påstod, så er det allerede for

Det kan aldrig være for sent, ligesom det heller ikke kan være for tidligt -
go go go!

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 17-09-05 14:06

Hehe... det slår næsten en artikel hvor Green Day mødte et stort punk-ikon,
men hvor han ikke kendte dem og udtalte, at de i hvert fald ikke var punk!

oWneD (på ægte nørdsk)

Fra : Christian Andersen

Dato : 18-09-05 22:13

Ja, det viser sig at være meget populært at hade Nik & Jay - velkommen til
Jantelovens land

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-09-05 12:15

Christian Andersen wrote:
> Ja, det viser sig at være meget populært at hade Nik & Jay - velkommen til
> Jantelovens land

Og det var meget sjovt for jantelov betyder åbenbart
Man er en nar hvis ikke man bare
forguder dem der spiller smart

Kunne det tænkes, at folk er trætte af dem, fordi de fører sig frem som
seje hiphoppere, men i virkeligheden laver discount-døgnflue-pop?
--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as