Hvad hedder den russiske site ?
Fra : Erik Rasmussen

Dato : 16-09-05 19:08

Ja hvad hedder den russiste site starter med ALL ..... hvor musik kan
downloades for 10 kr ?

vh Erik

Fra : Lasse Hansen

Dato : 16-09-05 19:18

Mener du den her: www.allofmp3.com/?

Fra : Bruno

Dato : 16-09-05 22:43

Erik Rasmussen wrote:
> Ja hvad hedder den russiste site starter med ALL ..... hvor musik kan
> downloades for 10 kr ?

Når nu de der russiske sites faktisk sælger piratkopier, hvorfor så
benytte dem?

Mvh

Bruno

Fra : Max

Dato : 16-09-05 22:58

Hej Bruno

> Når nu de der russiske sites faktisk sælger piratkopier, hvorfor så
> benytte dem?

Hvordan ved man at de sælger piratkopier ?

Mvh Max

Fra : Bruno

Dato : 16-09-05 23:03

Max wrote:
> Hvordan ved man at de sælger piratkopier ?

Så i Nyhederne, eller var det TV-Avisen, at de eksempelvis sælger dansk
musik uden at havde nogen aftaler med de danske pladeselskaber.

Det er tænkeligt deres virksomhed er lovlig i Rusland, men i et mere
civiliseret land gik den ikke og ens retsstilling som dansker er nok
problematisk.

Mvh

Bruno

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-09-05 11:10

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er tænkeligt deres virksomhed er lovlig i Rusland, men i et mere
> civiliseret land gik den ikke og ens retsstilling som dansker er nok

Det var måske værd at bemærke, at det kun var Anti-Pirat gruppen, der kaldte
det for Pirat kopier. Forbrugeren har ingen undersøgelses pligt, så de
købte eksemplarer, er fuldt ud legale. Vil Antipirat gruppen videre med
sagen, er der kun rettens vej tilbage. Så hvis retsvæsenet arbejder i deres
normale tempo, så er der frit slag et par år endnu. Men det tager jo nok
endnu længere, når det går ud over landets grænser.

M.V.H.....Benny..

Fra : EnjoyNews

Dato : 19-09-05 23:01

"Benny Mortensen" <ikkenoget@brugbar.adresse> skrev i en meddelelse

> [...]
> normale tempo, så er der frit slag et par år endnu. Men det tager jo nok
> endnu længere, når det går ud over landets grænser.

Sikke noget sludder.
Hvis du køber en dvd afspiller på en bar for 100 kroner af en skummelt
udseende mand, er det da stadig ulovligt hvis den er stjållet.
Det gør da ikke handlen mere lovligt at du ikke viste det.
Hvis det er ulovlige kopier de sælger, er de også ulovlige at købe, og det
gør det altså ikke mere legalt for dig at købe dem, fordi du ikke mener at
du behøver undersøge om det er ulovlige kopier eller ej.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 19-09-05 23:17

EnjoyNews wrote:
> [...]
> gør det altså ikke mere legalt for dig at købe dem, fordi du ikke mener at
> du behøver undersøge om det er ulovlige kopier eller ej.

Forskellen er bare at hvis du køber en DVD afspiller på en bar, så er du
med overvejende sandsynlighed klar over han nok ikke er den helt reelle
ejer af DVD afspilleren.

Køber du en MP3 fil til normal pris (er 10kr ikke også hvad TDC, Bilka
og de andre tager?) på et website der ser reelt nok ud, så handler du i
god tro.

Når du køber en DVD film i Fona undersøger du så også nøje om det nu
også er en original film du køber, og ikke en piratkopi?

Fra : EnjoyNews

Dato : 20-09-05 09:31

"Robert Eriksen" <ROEblåbærgrød@adr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Når du køber en DVD film i Fona undersøger du så også nøje om det nu
> også er en original film du køber, og ikke en piratkopi?

Nu er det jo bare det at Benny skriver at han har ved det ikke er en legal
side, og så holder den jo ikke at sige at man handler i god tro.
Det er rigtig at man godt kan blive frikendt hvis man beviser at man
handlede i god tro, men det gør Benny jo tydeligvis ikke i dette tilfælde.
Derfor skriver jeg til han at det jo ikke gør det mere lovligt at han ikke
mener at han har undersøgelsespligt. For nu er der jo nogle der har
undersøgt det for han, så han handler bevidst ikke i god god tro, men ved at
det er ulovligt det han gør. Og så holder den jo ikke helt.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-09-05 11:05

"EnjoyNews" <a@a.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gør det altså ikke mere legalt for dig at købe dem, fordi du ikke mener at
> du behøver undersøge om det er ulovlige kopier eller ej.

Altså du behøver ikke tage mit ord til troende, du kan sikkert gense
udsendelsen på sputnik, og det var en helt klokkeklar udtalelse fra
ministeriets embedsmand, og han fortalte helt klokkeklart, at forbrugeren
har ingen undersøgelsespligt. Og ville Anti-Piratgruppen gå videre med
sagen, så måtte det blive rettens vej. Ministeriet ville ikke gøre mere ved
sagen.
Det er sådan set hvad jeg ved om den, jeg køber aldrig enkeltnumre på
nettet, og kendte ikke en lyd til pågældende side, før jeg hørte om den i
TV.

Der er trods alt, en lille smule forskel, på at handle online, med et firma,
som tager internationale kreditkort, eller kun tager krøllede 50 kronesedler
på et snusket værtshus.

M.V.H.....Benny..

Fra : EnjoyNews

Dato : 20-09-05 12:45

> [...]
> Det er sådan set hvad jeg ved om den, jeg køber aldrig enkeltnumre på
> nettet, og kendte ikke en lyd til pågældende side, før jeg hørte om den i

Det er meget muligt, men det er altså ikke mere lovligt fordi du eller andre
ikke ved at det er ulovligt.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-09-05 09:03

> [...]
> ved
>
> Det er meget muligt, men det er altså ikke mere lovligt fordi du eller

Det er jo det pudsige, at det er IKKE ulovligt.
Gå dog nu på sputnik, og hør ministeriets embedsmand fortælle dig det. Du
kan gøre op med din egen samvittighed, om du vil købe din musik der, men der
er intet ulovligt i det. Det kan være det bliver det, hvis
Anti-Piratgruppen vælger at køre sag imod dem, men det er ikke hvad det
eventuelt bliver, sagen drejer sig om, men hvad det er, lige nu, og der er
det altså lovligt. Så kan du hoppe, danse, eller lave andre former for
fysisk udfoldelse, det ændrer ikke på, at det stadig er lovligt.

M.V.H.....Benny..

Fra : Peter

Dato : 18-09-05 17:02

Bruno wrote:

> [...]
>
> Det er tænkeligt deres virksomhed er lovlig i Rusland, men i et mere
> civiliseret land gik den ikke og ens retsstilling som dansker er nok

Jeg forstår slet ikke, at de nævner sitet med www-adresse og det hele.
/Peter

Fra : John

Dato : 17-09-05 09:49

Bruno skrev:

> Når nu de der russiske sites faktisk sælger piratkopier, hvorfor så
> benytte dem?

Det kunne måske være med til at presse de danske ågerpriser på musik i
den rigtige retning. Og når nu forbrugerstyrelsen har sagt god for det i
Nyhederne, ser jeg ingen grund til at folk skulle holde sig væk.

Mvh

John

Fra : Otto J.

Dato : 17-09-05 14:21

> Det kunne måske være med til at presse de danske ågerpriser på musik i
> den rigtige retning.

Hvem bestemmer hvad der er ågerpriser? Hvorfor stiger utilfredsheden med
prisniveauet proportionelt med udbredelsen af gratis musik? Det kan jeg kun
tolke sådan at folks definition af hvad der er billigt og dyrt afhænger af
hvad alternativet er, ikke af en vurdering af hvad der reelt er rimeligt.

Mvh. Otto

Fra : John

Dato : 17-09-05 19:23

Otto J. skrev:

> Hvem bestemmer hvad der er ågerpriser?

Forbrugerne vil jeg formåde.

> [...]
> hvad alternativet er, ikke af en vurdering af hvad der reelt er rimeligt.

Det var dog en svag generalisering fra din side af Otto.

150 - 160 kroner som et normalt album album koster i butikkerne er i
mine øjne ågerpriser (og for den sags skyld i de fleste danske
netbutikker, når du regner leveringsomkostningerne med).

Bedre bliver det ikke når vi taler om steder hvor man kan downloade
musikken (TDC, Bilka, Den Blå Avis iTunes osv.) - her betaler man godt
nok mindre, men man får også (i mine øjne) et langt ringere produkt
(MP3/WMA i en ofte latterlig bitrate, intet cover osv.) Havde man fået
musikken i ægte CD-kvalitet var snakken en anden.

Og hvorfor skulle folk ærligtalt betale 10* så meget for det samme
produkt (og endda ofte et ringere produkt) i Danmark, når man (med
Forbrugerstyrelsens blåstempling) kan hente det langt billigere i udlandet.

Men jeg kender da mange der køber massevis af musik på CD (incl.
undertegnede, da jeg ikke gider MP3 og WMA) - du får mig bare ikke til
at betale 150 - 160 kroner for en skive. Det er i mine øjne alt for dyrt
for et produkt der måske indeholder 10 numre.

Jeg har selv lige bestilt en ny CD til 99 kroner incl. levering hos
CD-WOW. Det er til at forholde sig til. Hvorfor skulle jeg så betale 60
kroner mere hos en dansk internetbutik - eller i en butik hvor jeg måske
ikke engang kan komme til at høre albumet inden jeg køber det?

Jeg kan så forstå det forkerte i at gå i fx Stereo Studio og høre en
plade, for så at gå hjem og bestille den på nettet, men det er så heller
ikke det jeg argumenterer for.

Mvh

John

Fra : Bruno

Dato : 17-09-05 22:06

John wrote:
> 150 - 160 kroner som et normalt album album koster i butikkerne er i
> mine øjne ågerpriser (og for den sags skyld i de fleste danske
> netbutikker, når du regner leveringsomkostningerne med).

I de rigtige butikker så slipper man altså lidt billigere, og der mange
albums som falder en del i pris når de ikke er nye længere.

> [...]
> (MP3/WMA i en ofte latterlig bitrate, intet cover osv.) Havde man fået
> musikken i ægte CD-kvalitet var snakken en anden.

For 99.9% af brugerne ville fuld kvalitet sikkert blot blive opfattet
som irriterende, tænk bare på de pap anlæg folk afspiller musikken på.
Vi må nok erkende at som med det meste andet, så drives markedet af den
laveste fællesnævner (Men det er en hel anden diskussion).

> Og hvorfor skulle folk ærligtalt betale 10* så meget for det samme
> produkt (og endda ofte et ringere produkt) i Danmark, når man (med
> Forbrugerstyrelsens blåstempling) kan hente det langt billigere i udlandet.

Det som undre mig er at folk vil betale nogle russere for piratkopier,
når nu man kan få piratkopier gratis!

Bemærk at jeg ikke synes piratkopiering er ok, men et eller andet sted
så ser jeg hellere ingen tjener på det end at nogen som måske er den
russiske mafia gør.

> [...]
> at betale 150 - 160 kroner for en skive. Det er i mine øjne alt for dyrt
> for et produkt der måske indeholder 10 numre.

Jeg synes osse at musik er for dyrt, men i realiteten er prisen faktisk
faldet over de sidste mange år. Ikke i antal kroner, men i forhold til
vores købekraft og samtidig er der ofte mere musik på en CD end der var
på LP'erne. At vi så må undvære store lækre covers er en anden sag, men
faktisk er jeg ved at digitalisere alle min LP'er og rippe mine CD'er
for at få plads i stuen til andet end musik

> [...]
> kroner mere hos en dansk internetbutik - eller i en butik hvor jeg måske
> ikke engang kan komme til at høre albumet inden jeg køber det?

Til en vis grad betaler man for et større udvalg og vejledning, men det
er ikke mange musikbutikker der kan tilbyde det. Jeg køber min musik
både på CD-WOW, Amazon og så hvor jeg falder over den.

Mvh

Bruno

Fra : John

Dato : 17-09-05 22:21

Bruno skrev:

> I de rigtige butikker så slipper man altså lidt billigere, og der mange
> albums som falder en del i pris når de ikke er nye længere.

Jeg tjekkede faktisk lige prisen hos Axel Music i dag - typisk 149,95 og
159,95 kr. for nye albums. Jeg har ikke tjekket hos Stereo Studio i de
sidste par måneder, men det er mit indtryk at de niveaumæssigt ligner
Axel Music.

At mange albums så falder i pris er fint nok - og det venter jeg også
på. Jeg kan ikke mindes hvornår jeg sidst har giver over 100 kroner for
et album - med mindre der har været mere end 2 CD'er.

> [...]
> Vi må nok erkende at som med det meste andet, så drives markedet af den
> laveste fællesnævner (Men det er en hel anden diskussion).

Ja. Så godt som alle i min klasse har deres musik liggende som MP3/WMA -
typisk i 128 kbit/s.
Her er det så jeg mangler alternativer til dem som gerne vil have den
fulde kvalitet (fx i tabsfrit komprimeringsformat).

> Det som undre mig er at folk vil betale nogle russere for piratkopier,
> når nu man kan få piratkopier gratis!

Ofte er det nemmere at finde numrene og de kan hentes i en fornuftig
kvalitet. Derudover er folk jo af den opfattelse at det er lovligt nok.

> Bemærk at jeg ikke synes piratkopiering er ok, men et eller andet sted
> så ser jeg hellere ingen tjener på det end at nogen som måske er den
> russiske mafia gør.

Jeg tror ikke dem der henter musik gør sig de store tanker i den retning.

> [...]
> faktisk er jeg ved at digitalisere alle min LP'er og rippe mine CD'er
> for at få plads i stuen til andet end musik

Ja, jeg er godt klar over at musikken er faldet i pris, blandt andet
pga. en afgiftssænkning for en del år tilbage.

> Til en vis grad betaler man for et større udvalg og vejledning, men det
> er ikke mange musikbutikker der kan tilbyde det. Jeg køber min musik
> både på CD-WOW, Amazon og så hvor jeg falder over den.

Vejledning har jeg sjældent brug for, men muligheden for at kunne lytte
til materialet først er en rar ting. Her er Amazon blandt andet en
positiv oplevelse.

Mvh

John

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 17-09-05 11:02

NYHED

http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=10479

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"