Opskrift på hønse fond
Fra : Erik

Dato : 27-10-05 06:38

Hejsa

Jeg skal bruge en god hønse fond. så opskrifter søges

På forhånd tak
Erik

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 27-10-05 07:03

"Erik" <egpnewsNO@SPAMhotmail.com> on torsdag 27. oktober 2005 at 7:37
+0100 wrote:
>Jeg skal bruge en god hønse fond. så opskrifter søges

Du tager et par gode suppehøns, skiller dem ad så du har lår, vinger og
ryg for sig.
I din suppegryde afsmelter du lidt fed bacon og i fedtet bruner du lår,
vinger og ryg grundigt -rigtig grundigt. Husk at tage resterne af baconen
op, inden du begynder at brune hønsedelene - ellers branker det bare.
Så hælder du tre-fire liter vand ved, tilsætter et kvart selleri i tern,
et par solide porre og to-tre gulerødder samt en stor persillerod. Smid
også et okseben i samt hønsebrysterne. Bring i kog og vær meget omhygelig
med at skumme af.
Tilsæt et par tsk tørret timian - eller tre-fire kvise frisk, tre-fire
peberkorn og et solidt skvæt salt.
Låg på og lad koge ved svag varme i fire timer.
Låget af og lad det koge videre indtil vandmængden er reduceret til lidt
under det halve.
Si din fond, bring i kog igen, smag til med salt og peber, kog yderligere
ind, hvis du ikke synes at fonden er kraftig nok.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : christian.vaedele@gm~

Dato : 27-10-05 11:19

Erik skrev:
> Hejsa
> Jeg skal bruge en god hønse fond. så opskrifter søges
>
> På forhånd tak
> Erik

Hej Erik & Frank !

Lyder rigtig god, den opskrift Frank havde der !

Hvis du er nysgerrig efter andre fond, så prøv at kig her:
http://www.opskrifter.dk/Fond.130.0.html

forsat god dag
Christian

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 27-10-05 17:36

christian.vaedele@gmail.com on torsdag 27. oktober 2005 at 12:19 +0100
wrote:
>Hvis du er nysgerrig efter andre fond, så prøv at kig her:
>http://www.opskrifter.dk/Fond.130.0.html

Det er fine opskrifter - dem kan man roligt gå i gang med.
Jeg brugte hele lørdagen i den forgangne weekend på at koge fond.
Alle blus på komfuret var i brug - det så sgu flot ud med fire store
suppegryder

Alt er nu frosset ned i passende mængder og danner basis for masser af god
mad i de næste par måneders løb.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311