Kan man tilberede en cuvette som en roastb~
Fra : a.b.renner@gmx.de

Dato : 17-10-05 08:32

Jeg så at en couvette i gryde skal have 2 timer.

Kan man ikke brune/koge den som en roastbeef ?

mvh
/Jens

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-10-05 09:34

a.b.renner@gmx.de on mandag 17. oktober 2005 at 9:32 +0100 wrote:
>Kan man ikke brune/koge den som en roastbeef ?

Det kan man godt, men resultatet bliver ikke synderligt godt - kødets
struktur er anderledes og det er svært at bevare saften i kødet - det er i
hvert fald min erfaring, da jeg ville prøve den genvej.

Nu ville jeg nu slet ikke grydestege den, men derimod smide den i ovnen på
et leje af grove grønsager, hælde noget rødvin ved, lidt timian og lidt
salt og peber. Lade den stege i ca 1 1/2 time til en centertemperatur på
67-70 grader alt efter hvor gennemstegt den ønskes.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Hanne

Dato : 17-10-05 12:14

Vi fik en cuvette i aftes, men ikke stegt i gryde. Den blev puttet i ovnen
og stegt fuldstændigt som en culotte. Blev taget ud da stegetermometret
viste 65°.

mvh
Hanne

Fra : a.b.renner@gmx.de

Dato : 18-10-05 13:06

Hanne wrote:
> [...]
> og stegt fuldstændigt som en culotte. Blev taget ud da stegetermometret

Ok, det virkede meget godt !

Hvordan bliver resten af stegen bedst til aftensmad dagen efter ?

mvh
/Jens

Fra : Hanne

Dato : 18-10-05 14:44

Hvordan bliver resten af stegen bedst til aftensmad dagen efter ?

mvh
/Jens

Jah, personligt synes jeg, det kan være lidt svært at varme igen, uden at
det bliver tørt. Så ofte spiser vi det koldt på andendagen eller som i aftes
hvor jeg havde lunet det lidt i ovnen (dækket med alufolie).

mvh
Hanne

Fra : a.b.renner@gmx.de

Dato : 19-10-05 05:55

Lige et sidste spørgsmål fra den ukyndige i stege:

Når stegen skal hvile, er det så vigtigt at pakke den helt ind i
sølvpapir, eller er det godt nok at lægge den på skærebrædtet og
så lægge sølvpapir over den og folde det omkring den således at der
ikke er noget under den ?

Tak for rådene.

mvh
/Jens

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-10-05 15:28

a.b.renner@gmx.de on onsdag 19. oktober 2005 at 6:55 +0100 wrote:
> [...]
>sølvpapir, eller er det godt nok at lægge den på skærebrædtet og
>så lægge sølvpapir over den og folde det omkring den således at der

Lad være med at bruge sølvpapir, det får bare stegen til at stege videre -
varmen reflekters tilbage i kødet.
Jeg plejer lige at brede et stykke bagepapir ud over stegen og dække af
med et viskestykke i stedet.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311