Studentermam/ kyllingelever
Fra : Abildgaard 3140

Dato : 17-10-05 01:51

Husker fra mine unge år, hvor bugen var fedtafvisende, at en billig og
derfor populær ret var noget med at ryste kyllingelever i en pose med
kryddermelmel, brune dem i hvidløg og smør på en pande og derefter lægge dem
i et ovnfad med hvidløgsbrunede kartofler, der så blev overrislet med fløde
og puttet i ovnen, mens fattigrøvene boltrede sig i chatau de pap og
lagenakrobatik.

Nu hvor krølfedtet alligevel har fæstnet sig til bringen kunne jeg godt
fristes til at hellige mig gamle minder - især på dage, hvor Øresund har
vist sig særlig koldt, og sjælen derfor trænger til kalorier. Lagenet kan
jeg passende bruge som hagesmæk. Og det tilhørende brød er i det mindste
blevet lysår bedre.

Er der en synder med samme tilbøjeligheder og bedre hukommelse end
undertegnede i gruppen?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Håkon Paulsen

Dato : 17-10-05 14:47

Abildgaard 3140 <pialykke@fjernmigget2net.dk> skrev:

>Er der en synder med samme
>tilbøjeligheder og bedre hukommelse end
>undertegnede i gruppen?

Jeg har i Bulgarien fået lækkert tilberedt kyllingelever stegt med
masser af løg, svampe og friskkværnet peber. Fremragende mad til
et par kolde øl. En mere basal udgave end ovn-fløde-kartoffel
varianten.

/Håkon

Fra : jakob

Dato : 17-10-05 15:36

Håkon Paulsen (slet XXL8W) wrote:

> [...]
> masser af løg, svampe og friskkværnet peber. Fremragende mad til
> et par kolde øl. En mere basal udgave end ovn-fløde-kartoffel

Jeg har aldrig smagt kyllingelever men har hørt at det skulle være
billig spise, og eftersom jeg lige er begyndt at studere vil jeg jo
gerne ha sneget en masse billige retter ind i min dagskost. Men hvor
køber man det? Synes da ikke at jeg er stødt på det i de gængse
supermarkeder?

--
Jakob

Fra : Ralph

Dato : 17-10-05 15:56

"jakob" <jtonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> køber man det? Synes da ikke at jeg er stødt på det i de gængse
> supermarkeder?

Du har bare ikke ledt godt nok, i frostafdeling, ved ikke lige med Fakta og
Netto, men de har dem i SuperBrugsen ved siden af fem kyllinger for kr. 85,-

--
venligst
Ralph

Fra : Erling Hansen

Dato : 17-10-05 17:47

Ralph <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> "jakob" <jtonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du har bare ikke ledt godt nok, i frostafdeling, ved ikke lige med Fakta og
> Netto, men de har dem i SuperBrugsen ved siden af fem kyllinger for kr. 85,-

Føtex har dem også, somme tider.
Køb 3-5 pakker når de er på tilbud + et par små glas med champignon, når
de er på tilbud. (jeg går ud fra at du kun skal lave mad til én). Start
med at tage en pakke lever ud af fryseren og ind i køleskabet inden du
går om morgenen. 1/2 hakket løg og et fed hvidløg ristes på panden,
temperaturen skrues op og leverstykkerne ristes på alle sider, hvorefter
der skrues ned igen, og så tilsættes 1/2 glas champignon. Skal det være
ekstra 'lyn' laver du pulvermos til. Husk at give pulvermosen en lille
klat smør og et stænk HP sovs - så smager den omtrent ægte. Billigt!
Mvh
Erling

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-05 16:16

JEg er i TV DR1 iaften kl 1900 Dagens Danmark

"Håkon Paulsen (slet XXL8W)" <hakonbp@XXL8Whotmail.com> wrote in
message news:11295570530.154244363060556@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> masser af løg, svampe og friskkværnet peber. Fremragende mad til
> et par kolde øl. En mere basal udgave end ovn-fløde-kartoffel

Lever fra alle dyr smager tørt, melet, forkert

Løsning er LØG I STORE MÆNGDER og gode drikkevarer, fedt i store
mængder - og evt svampe til at snakke om

Hårdstegning så meget skorpe, incl forkulning, kan også aflede
opmærksomheden - det ville nok være lettere at få et råddent lig til
at smage godt.

Det kan umuligt være sundt, når alle har smagsmæssige værn imod det -
men sulten er det bedste krydderi.

Fra : Daniel og Stine

Dato : 18-10-05 21:44

> Lever fra alle dyr smager tørt, melet, forkert
>
> Løsning er LØG I STORE MÆNGDER og gode drikkevarer, fedt i store mængder
> - og evt svampe til at snakke om

Hhe godt sagt :)

Fra : Bo Warming

Dato : 19-10-05 16:07

"Daniel og Stine" <danielwj@pc.dk> wrote in message

> Hhe godt sagt :)

Jeg kommer i tanke om at min nærige mod, der troede på
vitaminrigdom=sundhed ved lever, havde en ovnret med både kollosale
mængder løg OG EFTERÅRS-MADÆBLER og her blev også den lede lever
overdøvet ret godt.
I USA skar de leveren i helt tynde skiver og grillede den til skorpe

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 20-10-05 06:32

Bo Warming wrote:
> JEg er i TV DR1 iaften kl 1900 Dagens Danmark

Ja, det ville jeg gerne have set, men desværre er der noget galt med DRs
servere, så man kan ikke se Dagens Danmark på nettet ;-(

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 21-10-05 15:07

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote in message

> Ja, det ville jeg gerne have set, men desværre er der noget galt med
> DRs servere, så man kan ikke se Dagens Danmark på nettet ;-(

Her er en mulighed (som jeg dog ikke kan få til at virke, gerne ring
mig 35861000)

http://www.dr.dk/extention/playWindowsMedianyheder.aframe?id=178294&ListType=nyheder&trace=off

Kritik af hvordan jeg kunne have serveret synspunktet BEDRE, vil jeg
være glad for og det er ikke så OT at det gør noget