Hvor meget skal jeg skifte for at kunne ud~
Fra : DeltaPower

Dato : 12-01-01 00:44

Davs folkens

Jeg har forsøgt at presse noget mere grafik ud af min maskine, men har
fundet at det er pløk-umuligt med min CPU, så den og mobo'et skal ihvertfald
skiftes...men hvor meget mere bør man skifte ud?

Her er det vigtige af hvad jeg har:
Asus P5A, AMD K6-2 450 MHz (2.4V, 4.5@100, Alpha-køler)
2x64 MB PC100 SDIMM
Voodoo5 5500 AGP (OC til 180 Mhz)
Harddiske og CD-ROm er ATA, brænder er SCSI.
(kan godt diske op med flere oplysninger hvis det skal være)

Jeg kan ikke presse V5'en højere op uden at få grafikfejl, sandsynligvis
fordi min CPU kører 50C og derfor laver ret meget varme op ad kortet ... OC
duer ikke med den her CPU, den kan sku' ikke presses mere end AMD har gjort
i forvejen (den er vistnok OC'et fra AMDs side).

Jeg havde tænkt mig at købe et Abit KT7-RAID og så smide en Duron 850 eller
en T-bird 900 i.
Lyder det fornuftigt, eller er jeg nødt til at fylde mere ram på suppen
også, eller flere heste?
Kører 98SE ...

I første omgang vil jeg blot have hevet nogen flere FPS ud af maskinen...I
3Dmark får 7-20 FPS i CPU testene, og 130-270 FPS i grafikkort-testene ...
og 3Dfx's egen testprogram viser at det absolut ikke er kortet der er
flaskehalsen her ... (det er ganske vist skrevet til V2 kort, men still)

DP
"I'm absolutely unqualified to do anything" - Kylie Minogue

Visit my website: http://home.worldonline.dk/~dpower

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 12-01-01 01:25

Hejsa.

> [...]
ihvertfald
> skiftes...men hvor meget mere bør man skifte ud?

Processor, motherboard og jeg ville også skifte RAM'en til noget PC133 (dog
kan noget PC100 køre 133MHz).

> Jeg havde tænkt mig at købe et Abit KT7-RAID og så smide en Duron 850
eller
> en T-bird 900 i.

Godt motherboard, men jeg ville nok vælge den nye udgave med VIA KT133A
chipsettet.
Mht. processor ville jeg gå efter t-bird'en, da det er mit indtryk at den
performer bedst under pres, en

> I første omgang vil jeg blot have hevet nogen flere FPS ud af maskinen...I
> 3Dmark får 7-20 FPS i CPU testene, og 130-270 FPS i grafikkort-testene ...

Lækkert grafikkort... mht. CPU testen er skal frameraten stå til 7.5, så det
er ikke så interessant, men du ville nok ikke kunne få den meget højere op
med din nuværende processor alligevel, såh..

> og 3Dfx's egen testprogram viser at det absolut ikke er kortet der er
> flaskehalsen her ... (det er ganske vist skrevet til V2 kort, men still)

Enig.

--
Martin Bundgaard
Institute of Mathematical Sciences

Fra : DeltaPower

Dato : 12-01-01 23:43

"Martin Bundgaard" <kubrick@mail.dk> wrote in message
> ihvertfald
>
> Processor, motherboard og jeg ville også skifte RAM'en til noget PC133
(dog
> kan noget PC100 køre 133MHz).

Hvis pengene var til det...så ville jeg også ...

> eller
>
> Godt motherboard, men jeg ville nok vælge den nye udgave med VIA KT133A
> chipsettet.

Hvor pokker kan man købe det? ... Jeg har ikke set det endnu hos nogen af
stam-butikkerne...

> Mht. processor ville jeg gå efter t-bird'en, da det er mit indtryk at den
> performer bedst under pres, en

Håber bare AMDs prisfald snart slår igennem her også ... de har sænket
priserne 3% overfor forhandlerne, men tilsyneladende er der ingen af de
danske forhandlere der bekymrer sig om den slags.

> [...]
> er ikke så interessant, men du ville nok ikke kunne få den meget højere op
> med din nuværende processor alligevel, såh..

Jeg pillede lidt ved RAM-timingen, ændrede den fra 3/2/2 til 2/2/2 og fik
lige pludselig 200 3Dmarks mere ud af maskinen ... den hoppede lige fra 1297
til 1489 ... nammenam ...

DP