oksemørbrad på kuglegril
Fra : Lotte

Dato : 14-10-05 12:54

Hej

Jeg er helt ny i kuglegril-faget, så jeg mangler lidt hjælp!!!

Hvor længe sådan ca. skal en oksemørbrad på 1200-1300 g. have for at blive
medium stegt.

Jeg har tænkt mig at jokke et stegetermometer i den, men snakker vi en halv
time eller snarere halvanden.

Vi skal have gæster, og det er lidt surt hvis vi skal vente alt for længe
inden mørbraden er færdig. Så ryger der for meget rødvin ned

Hilsen Lotte

Fra : mcloud

Dato : 14-10-05 13:48

Hej Lotte

Vi snakker ca 20-30 minutter + hviletid.
Hvis du bruger termometer skal du have en temperatur på :
Rødt kød--60 grader
Rosa medium --62 grader
Svagt rosa-- 68 grader
Gennemstegt-- 70 grader
Husk at hviletiden skal være minimum 20 minutter før udskæring.

mcloud

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-10-05 21:24

Hej,

On Fri, 14 Oct 2005 14:47:43 +0200, "mcloud" <kim@lechef.dk> wrote:

> [...]
>Svagt rosa-- 68 grader
>Gennemstegt-- 70 grader
>Husk at hviletiden skal være minimum 20 minutter før udskæring.

Husk også at det er bedst ikke at lette på låget for tit - så et
termometer med ledning så du kan holde styr på temperaturen er en
fordel.

Og... det bliver super lækkert i øvrigt

** Lars

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-10-05 19:45

"mcloud" <kim@lechef.dk> skrev i en meddelelse

> Rødt kød--60 grader
> Rosa medium --62 grader
> Svagt rosa-- 68 grader
> Gennemstegt-- 70 grader
> Husk at hviletiden skal være minimum 20 minutter før udskæring.

Dine temperaturer er imo i overkanten. Jeg ville trække mindst tre grader
fra dine forslag.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)