God opskrift på ristaffel
Fra : Betona

Dato : 12-10-05 06:58

Jeg skal have gæster til ristaffel på lørdag, men mangler en rigtig lækker
opskrift. Forslag?

På forhånd tak

Bettina.

Fra : Peter Westh

Dato : 12-10-05 07:27

"Betona" <bettinabjergiversenno@spammail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal have gæster til ristaffel på lørdag, men mangler en rigtig lækker
> opskrift. Forslag?
>
> På forhånd tak
>
> Bettina.

Hvis du har mod på at lave rigtig, indonesisk mad, så er der en fremragende
opskriftsamling på
http://www.melroseflowers.com/mkic/indo_recipes/index.html

En passende kødret, der kunne være centrum i menuen, kunne f.eks. være Java
kyllingekarry:
http://www.melroseflowers.com/mkic/indo_recipes/poultry/chicken_curry.html

MVH

Peter

Fra : Mus

Dato : 12-10-05 09:20

"Betona" <bettinabjergiversenno@spammail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal have gæster til ristaffel på lørdag, men mangler en rigtig lækker
> [...]

Her er en super lækker opskrift og den er let at lave.

Ristaffel 8 pers:

2 kyllinger
8 dl kyllingevand
1 tsk st nellike
1 tsk st korriander
1 tsk st karry
2½ dl cremefraiche(bedst med 38 %)
4 dl fint hakket løg
2 ds flåede/hakkede tomater

Kog kyllingerne, pild kødet af. Svits karry i en gryde og giv løgene kort
tid(må ikke brunes) og så ellers bare resten. Cremefraiche til sidst.

Tilbehør:
Ris
Mango chutney
peanuts
kokosmel
ananans
rosiner
bananer
mandariner
osv

LN

Fra : Betona

Dato : 12-10-05 08:57

Hej igen. Tak for forslagene - jeg glemte at skrive, at det gerne måtte være
en opskrift med kokosmælk i. Forslag?

Fra : Mus

Dato : 12-10-05 10:22

> Hej igen. Tak for forslagene - jeg glemte at skrive, at det gerne måtte
være
> en opskrift med kokosmælk i. Forslag?
> "Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

Næh mine thai retter laver jeg altid på slum.

Men bruger ofte sesam olie, evt oystersauce, Rød/grøn karrypasta. Masser af
grøntsager, kød i strimler, Og så kokosmælk og evt lidt sukker, salt og
peber. Her i huset kan vi ikke lide citrongræs, så det udelader vi.

LN