bruse-pulver
Fra : Erling Hansen

Dato : 10-10-05 15:11

Jeg mener at erindre mig fra min barndom, at vi kunne få noget
bruse-pulver som man hældte i et glas vand, og pist, så var det et glas
sodavand med brus og det hele. Det har med garanti været udelukkende
kemi, men nu tænker jeg på, om der eksisterer en slags bruse-pulver, så
en flaske vand fra hanen kan forvandles til en Ramlösa.
Mvh
Erling

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 10-10-05 15:22

Erling Hansen skrev:

> nu tænker jeg på, om der eksisterer en slags bruse-pulver, så
> en flaske vand fra hanen kan forvandles til en Ramlösa.

Det gør der, en kollega havde noget med hjem fra Italien der kunne
den slags. Ærligt talt, det smagte mere af Idotyl® brusetabletter
end af danskvand, men det var da meget sjovt. Jeg husker desværre
ikke hvad produktet hed.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 10-10-05 15:28

On Mon, 10 Oct 2005 16:10:34 +0200, email@domain.com (Erling Hansen)
wrote:

> [...]
>kemi, men nu tænker jeg på, om der eksisterer en slags bruse-pulver, så
>en flaske vand fra hanen kan forvandles til en Ramlösa.

Ja, du kan bare hælde noget natron i, så skal det nok bruse.

Men det er ikke ensbetydende med, at du får en Ramlösa (jo, den uden
brus), da brusen forsvinder stort set med det samme i modsætning til
kulsyre.

Fra : Max

Dato : 10-10-05 15:38

Hej Erling

> en flaske vand fra hanen kan forvandles til en Ramlösa.

Jeg tror du skal kikke efter en Soda Stream istedet.

Mvh Max

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 10-10-05 16:57

Erling Hansen skrev:
> [...]
> udelukkende kemi, men nu tænker jeg på, om der eksisterer en slags
> bruse-pulver, så en flaske vand fra hanen kan forvandles til en

Man kan købe noget i Tyskland der hedder brausen-candy(eller sådan noget).
Der er både pulver, bolcher og slikkepinde. Prøv at se om det ikke kan
findes i slik-afdelingen næste gang du er i Tyskland.
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 10-10-05 20:44

email@domain.com (Erling Hansen) skrev:
>Jeg mener at erindre mig fra min
> [...]

Ja, det var dengang da farfar var ung. Samarin må lige være sagen,
har den ønskede effekt, og giver nogle dejlige "bøvs". Findes i
alle supermarkeder.
TPB

Fra : Erling Hansen

Dato : 10-10-05 23:00

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> [...]
> kemi, men nu tænker jeg på, om der eksisterer en slags bruse-pulver, så
> en flaske vand fra hanen kan forvandles til en Ramlösa.

Tak for gode råd. Jeg vil da afprøve Samarin, som jeg aldrig har smagt.
Soda-stream har jeg tænkt på, men jeg har kun 2 1/2 meter køkkenbord, så
hvor f..... skal jeg stille den?
Jeg vil da også prøve at kigge efter næste gang jeg passerer grænsen.
Mvh
Erling
PS. Som diabetiker er det ret store summer det løber op i, hvis man har
lyster til bruse-vand.