True romance
Fra : Keldo

Dato : 28-10-05 21:31

Hej med jer

......i filmens bedste scene med Hopper og Walken (I ved hvad jeg mener),
siger Hopper at Walken er en "eggplant". Er eggplant et slang for negere,
eller hvordan hænger det sammen?

Keldo

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-10-05 21:43

On Fri, 28 Oct 2005 22:30:30 +0200, "Keldo" <keldo@hotmail.com> wrote:

> [...]
>siger Hopper at Walken er en "eggplant". Er eggplant et slang for negere,

Ja, det er slang for neger, specielt i italiensk-amerikanske kredse.

--
mvh Niels Søndergaard

Ovenstående er min personlige mening og ikke
nødvendigvis udtryk for universel sandhed.

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-10-05 22:04

Niels Søndergaard wrote:
> On Fri, 28 Oct 2005 22:30:30 +0200, "Keldo" <keldo@hotmail.com> wrote:
>
> Ovenstående er min personlige mening og ikke
> nødvendigvis udtryk for universel sandhed.

Burde du ikke tilføje "efter min mening"?

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 29-10-05 07:07

On Fri, 28 Oct 2005 23:04:03 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Burde du ikke tilføje "efter min mening"?

Næ, det ville da være dobbeltkonfekt. Hvorfor?

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-10-05 22:11

Niels Søndergaard wrote:

> Næ, det ville da være dobbeltkonfekt. Hvorfor?

Det var et forsøg på at være morsom.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-10-05 02:14

Niels Søndergaard <Niels.Sondergaard@gmail.com> writes:

> Næ, det ville da være dobbeltkonfekt. Hvorfor?

Du mener vel en dobbeltpleonasme?

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-10-05 09:33

On 30 Oct 2005 02:14:01 +0100, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Du mener vel en dobbeltpleonasme?

Nej, det hedder dobbeltdobbeltkonfekt.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-10-05 10:46

> Nej, det hedder dobbeltdobbeltkonfekt.

Uhhhmmm... Firdobbeltkonfekt. Er der noget bedre.
--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både

Fra : Intet Navn

Dato : 29-10-05 09:06

"Keldo" <keldo@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> siger Hopper at Walken er en "eggplant". Er eggplant et slang for negere,

Som jeg lige erindrer scenen, så er det konklusionen/pointen/højdepunktet i
Hoppers ("Clifford Worley"s) fornærmelse af Walken ("Vincenzo Coccotti").
Walken spiller en italiensk gangster og at fortælle ham at hans (antageligt)
sicilianske ophav er 'sort' og at Walken dermed selv er en "eggplant", er
nok noget nær én af de værste fornærmelser der overhovedet er tænkelige.

Af for mig ukendte årsager, har den italienske mafiaen tilsyneladende et
bundsolidt racistisk indslag (i hvert fald portrætteres det ofte og rimeligt
konsistent i film) og hader sorte/farvede med en inderlighed, der jo kunne
få én til at overveje om det måske stammer fra 'konkurrence' mellem de
oprindelige italienske indvandrere og sorte/farvede om jobs/overlevelse i
USA..?!

/claus

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 29-10-05 16:14

Intet Navn wrote:

> [...]
> fra 'konkurrence' mellem de oprindelige italienske indvandrere og
> sorte/farvede om jobs/overlevelse i USA..?!

Italienske mænd har altid hadet at blive mindet om dengang de blev
lammetævet af maurerne, der efterfølgende sørgede for at sætte gevaldige
mambaspor i talrige pastapiger med efterfølgende sorte genetiske toner i
spaghettibanden.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 29-10-05 16:18

On Sat, 29 Oct 2005 17:13:31 +0200, "Abildgaard 3140"
<pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote:

> [...]
>lammetævet af maurerne, der efterfølgende sørgede for at sætte gevaldige
>mambaspor i talrige pastapiger med efterfølgende sorte genetiske toner i

Det var nu altså spanierne, der var under maurisk styre.

Fra : Donna

Dato : 30-10-05 20:56

> Det var nu altså spanierne, der var under maurisk styre.
>
> --
> mvh Niels Søndergaard
>
> Ovenstående er min personlige mening og ikke
> nødvendigvis udtryk for universel sandhed.

Og maurerne var arabere - ikke negere. Desuden har naboer det med at
slås....så at italienerne havde had til de sorte var måske ikke så mærkeligt
i følge erfaringen? + at deres sindsygt stærke familieære nok gør at man da
i hvert fald ikke blander sig med nogen der ikke engang ligner en
selv.....!!
Donna.