Film på vej
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 25-10-05 22:36

Jeg er en sucker for Victoriansk retro-scifi. Ligeså for The Matrix,
superhelte, Natalie Portman og Comic Book film, så jeg glæder mig voldsomt til
at V for Vendetta kommer i biffen. Til de uindviede, så er det en DC Comic der
er blevet omskrevet til det store lærred af ingen mindre end Andy og Larry
Wachowsky, produceret af Joel Shumacher. Hugo Weaving og Natalie Portman i
hovedrollerne og så er der ellers dømt action!

Man kan se en trailer i HD på
http://www.apple.com/trailers/wb/v_for_vendetta/hd/ og det ser IMHO lovende ud.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : HC

Dato : 26-10-05 08:41

> [...]
> Andy og Larry Wachowsky, produceret af Joel Shumacher. Hugo Weaving og
> Natalie Portman i hovedrollerne og så er der ellers dømt action!

Ja, man kan jo håbe på de får ordnet filmen ordentligt, så de ikke ødelægger
endnu en Alan Moore historie som de gjorde med League of Extraordinary
Gentlemen... Hvor tegneserieromanen er uendeligt federe end filmen - som
bare er en gang hjernedød action... Besynderligt som filmfolk altid skal
'fordumme' et udmærket oplæg.

HC

Fra : Peter G

Dato : 26-10-05 10:59

"HC" <admin@coolcomics.dk> writes:

> [...]
> Gentlemen... Hvor tegneserieromanen er uendeligt federe end filmen - som
> bare er en gang hjernedød action... Besynderligt som filmfolk altid skal

Eller som manden selv har sagt:
,----
| If I write a crappy comic book, it doesn't cost the budget of an
| emergent Third World nation. When you've got these kinds of sums
| involved in creating another two hours of entertainment for Western
| teenagers, I feel it crosses the line from being merely distasteful to
| being wrong.
`----

Han er vist heller ikke for glad for filmatiseringen.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : Peter Larsen

Dato : 26-10-05 13:34

"HC" <admin@coolcomics.dk> wrote in message

> [...]

> filmen - som bare er en gang hjernedød action... Besynderligt som filmfolk
> altid skal 'fordumme' et udmærket oplæg.

Tegneserieroman? Hvorfor ikke bare kalde det en tegneserie? Eller er det
for barnligt?

Fra : No Humor Man

Dato : 26-10-05 16:03

Peter Larsen wrote:

> Tegneserieroman? Hvorfor ikke bare kalde det en tegneserie? Eller er det
> for barnligt?

Denne type "tegneserieroman" hedder på engelsk "graphic novel" og altså
ikke "comics", så det ville ikke være korrekt bare at kalde det en
tegneserie, da disse "graphic novels" ret tit er enkeltstående historier
og ikke en del af en serie - de er mere som en bog og så en bogs mulige
fortsættelse eller efterfølger.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
The Insane Asylum: http://www.fortunecity.com/marina/anchor/986/

Fra : Thomas Pryds Laurits~

Dato : 26-10-05 17:41

No Humor Man wrote:
> [...]
> tegneserie, da disse "graphic novels" ret tit er enkeltstående historier
> og ikke en del af en serie - de er mere som en bog og så en bogs mulige

Mon ikke "serie" i "tegneserie" hentyder til den serie af tegnede ruder,
der altid optræder i en tegneserie? Uanset om det så er en avisstribe
eller en lang, uafsluttet historie. Jeg har i hvert fald aldrig hørt
andet end "tegneserie" -- også om det, amerikanerne kalder "graphic novels".

Thomas

--
http://inducks.org
http://ddfr.dk/

Fra : Peter Larsen

Dato : 26-10-05 19:32

"No Humor Man" <no.humor.man@webspeed.dk> wrote in message

> [...]
> tegneserie, da disse "graphic novels" ret tit er enkeltstående historier
> og ikke en del af en serie - de er mere som en bog og så en bogs mulige

Vrøvl. LoEG blev oprindeligt udgivet i 2x6 hæfter.

Hvis man endelig skal smide mærkatet på noget så skal man tage udgivelser
som Maus og From Hell, men jeg mener stadig man skal kalde en spade for
en spade.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-10-05 08:59

HC wrote:

> [...]
> Gentlemen... Hvor tegneserieromanen er uendeligt federe end filmen - som
> bare er en gang hjernedød action... Besynderligt som filmfolk altid skal

Ja, det sker desværre ofte. League of Extraordinary Gentlemen kunne
ellers have været rigtig fed hvis den blot havde været 30 minutter
længere og gjort lidt ud af at udvikle personerne.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Peter Larsen

Dato : 26-10-05 13:33

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message

>Ja, det sker desværre ofte. League of Extraordinary Gentlemen kunne
>ellers have været rigtig fed hvis den blot havde været 30 minutter
>længere og gjort lidt ud af at udvikle personerne.

Var intet der kunne redde den film med det manus og instruktør.

Fra : Mr. D

Dato : 26-10-05 14:03

> Man kan se en trailer i HD på
> http://www.apple.com/trailers/wb/v_for_vendetta/hd/ og det ser IMHO
> lovende ud.

Min siger, der er fejl på filmen, og derfor kan den ikke afspilles

Simon

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 26-10-05 14:19

On Wed, 26 Oct 2005 15:02:32 +0200, "Mr. D"
<s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:

>"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse

>Min siger, der er fejl på filmen, og derfor kan den ikke afspilles

Det gør min også. Quicktime er et skodsystem. Det lægger sig også ind
som startprogram uden at spørge om lov.

Findes den trailer ikke til WMP?

--
mvh Niels Søndergaard

Ovenstående er min personlige mening og ikke
nødvendigvis udtryk for universel sandhed.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 26-10-05 14:23

Niels Søndergaard wrote:

> Det gør min også. Quicktime er et skodsystem. Det lægger sig også ind
> som startprogram uden at spørge om lov.

Mange anbefaler Quicktime alternative.
http://www.majorgeeks.com/download4100.html

Har ikke selv brugt den nok til at kunne sige om den er et godt alternativ.

Mikkel
--
Guatemala travel, Spanish studies, volunteering:
http://lakjer.dk/mikkel/spanish.shtml

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-10-05 14:05

Mr. D wrote:

> Min siger, der er fejl på filmen, og derfor kan den ikke afspilles

Måske bør du opdatere til seneste version af quicktime (som man nu
ikke kan få uden Itunes)

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-10-05 15:24

Niels Søndergaard wrote:

> Det gør min også. Quicktime er et skodsystem. Det lægger sig også ind
> som startprogram uden at spørge om lov.

Det kan slås fra med højst tre museklik, så det skulle lige være
til at overkomme. Til gengæld giver quicktime fortrinlig
billedkvalitet og jeg syntes egentlig at det er en mere end hæderlig
servide Apple giver med alle deres trailere.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morten Bowman

Dato : 26-10-05 19:12

On 26 Oct 2005 07:23:54 -0700, "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

> [...]
>billedkvalitet og jeg syntes egentlig at det er en mere end hæderlig
>servide Apple giver med alle deres trailere.

Jeg er helt enig, QT er et langt bedre format.

Iøvrigt....
Hvis man bruger FireFox, kan man få en plugin således at alle mediefiler
starter i den app den hidrører, fremfor i browseren. Det virker langt mere
stabilt

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 26-10-05 21:02

On Wed, 26 Oct 2005 20:11:44 +0200, Morten Bowman
<newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

> [...]
>starter i den app den hidrører, fremfor i browseren. Det virker langt mere

Hvad hedder det plugin? Jeg får fejl på den trailer både i Firefox og
IE, så ethvert alternativ er velkomment.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 26-10-05 21:09

> Hvad hedder det plugin? Jeg får fejl på den trailer både i Firefox og
> IE, så ethvert alternativ er velkomment.

Jeg har netop installeret MediaPlayerConnectivity, og den gør præcis det
Morten skriver om:
https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=446

Så kan jeg se traileren i Media Player Classic vha. Quicktime Alternative..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Morten Bowman

Dato : 26-10-05 21:16

On Wed, 26 Oct 2005 22:08:49 +0200, "Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid>
wrote:

>Jeg har netop installeret MediaPlayerConnectivity, og den gør præcis det
>Morten skriver om:
>https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=446

Lige præcis den

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 27-10-05 00:39

<mos@laxity.invalid> wrote:

> [...]
>https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=446
>
>Så kan jeg se traileren i Media Player Classic vha. Quicktime Alternative..

Nu har jeg installeret den, men jeg får stadig den dér "bad
atom"-meddelelse. Apple sucks.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 27-10-05 01:07

On Thu, 27 Oct 2005 01:38:42 +0200, Niels Søndergaard
<Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:

>Nu har jeg installeret den, men jeg får stadig den dér "bad
>atom"-meddelelse. Apple sucks.

Nå, jeg bed i det sure æble (pun intended) og installerede den nye
Quicktime med Itunes. Hvad er det dog for noget pjat, at man er nødt
til at installere Itunes? Jeg fjernede den igen bagefter, men det er
jo spild af tid og møgirriterende, at man er nødt til at gøre det på
den måde.

Nå, men nu kører V for Vendetta-traileren - og den ser jo rigtig god
ud.

Og den nye QT kan man ganske rigtigt slå fra som medlem af
startgruppen, så det er jo også et stort fremskridt.

Tak for hjælpen.

--
mvh Niels Søndergaard

Alle børnene var glade for deres computere
undtagen Jack...

Fra : Jakob

Dato : 27-10-05 12:34

Martin Sørensen wrote:

> [...]
> https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=446
>
> Så kan jeg se traileren i Media Player Classic vha. Quicktime Alternative..

Jeg installerede lige MediaPlayerConnectivity, Media Player Classic og
Quicktime Alternative, og mit liv er nu SÅ meget bedre

--
Jakob

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-10-05 21:21

Morten Bowman wrote:

> Jeg er helt enig, QT er et langt bedre format.

End hvad?

/David

Fra : Morten Bowman

Dato : 27-10-05 16:04

On Wed, 26 Oct 2005 22:21:22 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>End hvad?

End stort set alle andre "internet-formater", som .rm og wmv.

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-10-05 19:50

Morten Bowman wrote:

> End stort set alle andre "internet-formater", som .rm og wmv.

Bedre på hvilken måde?

/David

Fra : Morten Bowman

Dato : 28-10-05 11:05

On Thu, 27 Oct 2005 20:50:03 +0200, David Rasmussen

Billedkvaliteten ift. størrelsen

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-10-05 21:32

Morten Bowman wrote:

> Billedkvaliteten ift. størrelsen

Det er noget vrøvl. Moderne QuickTime er på alle måder sammenligneligt
med diverse andre MPEG4 og MPEG-lignende codecs.

/David

Fra : Peter Larsen

Dato : 26-10-05 19:35

> [...]
>billedkvalitet og jeg syntes egentlig at det er en mere end hæderlig
>servide Apple giver med alle deres trailere.

Billedkvaliteten kunne være lige så god med Xvid og så endda
fylde mindre ;)

Og deres "servide" er de skam betalt for, filmselskaberne betaler
for trafikken.

Og hvorfor kommer de der citats brackets ikke frem når jeg
citerer dig Lars?

Fra : PerX ...

Dato : 27-10-05 00:01

In article <1130336634.059955.158660@o13g2000cwo.googlegroups.com>,
lars@intercambiodvd.com says...
> Det kan slås fra med højst tre museklik, så det skulle lige være
> til at overkomme.

Det er ligemeget om det så er et klik - de skal ikke gøre den slags uden
at spørge.

Fra : PerX ...

Dato : 27-10-05 00:00

In article <435ea54b$0$41143$14726298@news.sunsite.dk>,
lars@intercambiodvd.com says...
> er blevet omskrevet til det store lærred af ingen mindre end Andy og Larry
> Wachowsky,

Er det godt??!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-10-05 08:05

Peter Larsen wrote:

> Og hvorfor kommer de der citats brackets ikke frem når jeg
> citerer dig Lars?

Ja se det ved jeg faktisk ikke. Jeg har ikke selv problemet, heller
ikke ved at svare på egne indlæg.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-10-05 08:14

PerX ... wrote:
> In article <435ea54b$0$41143$14726298@news.sunsite.dk>,
> lars@intercambiodvd.com says...
> >

> Er det godt??!

Det er det vel hvis man kan lide Matrix og Bound

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-10-05 10:19

Niels Søndergaard wrote:

> Alle børnene var glade for deres computere
> undtagen Jack...

...han havde en Mac?

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 27-10-05 10:51

On 27 Oct 2005 02:19:05 -0700, "Lars Hoffmann"

Jeps.