Butterfly Ball
Fra : Per Vadmand

Dato : 22-10-05 22:58

Findes der et sted på nettet, hvor man kan se den pragtfulde Robert
Glover-tegnefilm "Butterfly Ball"?

--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 23-10-05 00:03

On Sat, 22 Oct 2005 23:57:38 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Findes der et sted på nettet, hvor man kan se den pragtfulde Robert
>Glover-tegnefilm "Butterfly Ball"?

Næppe uden at overtræde ophavsretsloven.
Men der er givetvis steder, hvor du kan købe den.

--
mvh Niels Søndergaard

Ovenstående er min personlige mening og ikke
nødvendigvis udtryk for universel sandhed.

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 23-10-05 09:29

Jeg tror hvis det er den "Butterfly Ball" jeg tænker på
skal du søge under "Roger Glover" tidligere gitarist i Deep Purple.

Hilsen Jan O

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-10-05 09:42

"Jan Ohlsson" <jan.ohlsson@privat.dk> wrote in message
> Jeg tror hvis det er den "Butterfly Ball" jeg tænker på
> skal du søge under "Roger Glover" tidligere gitarist i Deep Purple.

Det har jeg gjort, og det overraskede mig meget, at der åbenbart både er
tale om en bog, en tegnefilm og et musikalbum med en masse numre. Jeg kendte
kun det ene nummer "Love is All", som jeg engang båndede fra tv og desværre
er kommet til at slette igen.

Og at Deep Purple-guitaristen var indblandet, anede jeg ikke.

Nå, jeg leder videre. Måske kommer det i fjernsynet igen en skønne dag ...

Per v.

Fra : Dag Stinus

Dato : 23-10-05 10:03

> Jeg tror hvis det er den "Butterfly Ball" jeg tænker på
> skal du søge under "Roger Glover" tidligere gitarist i Deep Purple.

Glover var/er bassist i DP da The Butterfly Ball blev til under oliekrisen i
1973-1974. Den findes i en CD-udgave med 9 ekstra numre/alternative
versioner og en masse information om hvad projektet egentlig gik ud på: en
musical eller soundtrack til en film der kun blev en enkelt tegnefilm.

Blandt de medvirkende er Glenn Hughes, David Coverdale samt Ronnie Dio som
Froggy på titelnummeret.

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 23-10-05 11:45

Ja undskyld. det var David Copperdale der var gitarist i DP på det
tidspunkt. og RG basist. hvor kunne jeg glemme det.

jan O

Fra : Dag Stinus

Dato : 23-10-05 19:22

> Ja undskyld. det var David Copperdale der var gitarist i DP på det
> tidspunkt. og RG basist. hvor kunne jeg glemme det.

David Coverdale var sangeren der afløste Ian Gillan. Roger Glover blev
nogenlunde samtidig afløst af Glenn Hughes på bas. Da Ritchie Blackmore
dannede Rainbow med bl.a. Ronnie Dio blev han afløst af Tommy Bolin på
spade. Læse meget mere her: http://www.classicbands.com/deeppurple.html.

Venlig hilsen
Dag

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 23-10-05 20:12

Ja nu går det helt galt med den lille hjerne

tak for linket jeg læser lige på lektien.
efter denne skoleret

hilsen jan o