X files the movie (spoiler)
Fra : Mr. D

Dato : 22-10-05 16:21

Okay, jeg så ovennævnte film igår og har et enkelt spørgsmål. Jeg blundede
et par gange - ikke fordi filmen var kedelig, men fordi jeg var søvnig. Jeg
ved ikke rigtigt om jeg gik glip af noget, men jeg er ikke helt sikker på
slutningen...

....det store rumskib lettede fra jorden. Det var vel fordi the aliens
registrerede en fare for dem, da vaccinen blev sprøjtet ind i Scully, og
dermed ind i skibets system - eller hva'?

Skibet lettede og fløj væk, men det hemmelige arbejde med at finde en god
vaccine fortsatte tilsyneladende. Hvorfor? Hvad er perspektivet efter
hændelserne? Faren er øjensynligt ikke overstået. Består samarbejdet mellem
alienerne og den udvalgte flok af mennesker? Er menneskenes hemmelige
arbejde med vaccinen afsløret? osv. osv.

.... og for resten! Et skib lander / styrter ned for tusinder af år siden. I
nutiden er der to locations. Den hvor drengen og brandmændene bliver
smittede og den, hvor rumskibet er gemt. Hvad er forbindelsen mellem de to
steder?

(Har jeg sovet længe?)

Simon

Fra : Hans

Dato : 22-10-05 19:09

Mr. D wrote:
> [...]
> registrerede en fare for dem, da vaccinen blev sprøjtet ind i Scully,
> og dermed ind i skibets system - eller hva'?

Helt korrekt opfattet.

> [...]
> samarbejdet mellem alienerne og den udvalgte flok af mennesker? Er
> menneskenes hemmelige arbejde med vaccinen afsløret? osv. osv.

Plottet forsætter i Sæson 6 efter at X-Files er blevet genåbnet i FBI. Det
handler ikke så meget om at finde en egnet vaccine, men mere om at finde en
metode til at inficere befolkningen. Den udvalgte skare håber så på at blive
skånet når aliens invaderer jorden, da de har samarbejdet med de fremmede.
Det hemmelige arbejde fortsætter, da der foregår et cover up indenfor FBI's
egen rækker, helt oppe i toppen hvor cancermanden har sit domæne.

> [...]
> siden. I nutiden er der to locations. Den hvor drengen og
> brandmændene bliver smittede og den, hvor rumskibet er gemt. Hvad er

Der er flere rumskibe og dermed flere steder de findes.

Du må købe serien eller holde øje med hvornår de sendes hvis du vil vide
mere.

Hans

Fra : Mr. D

Dato : 01-11-05 21:05

> Mr. D wrote:
>>

> Du må købe serien eller holde øje med hvornår de sendes hvis du vil vide
> mere.

Okay. Tak for forklaringen. Må se om jeg ikke kan få set serien - alene for
at se, hvordan det hele skal ende

Simon