Parodi filmplakater ?
Fra : The Nameless Dude

Dato : 19-10-05 19:02

Nu findes der jo en del der har den morskab at lave parodi filmplakater,
men kan man egentlig købe sådan nogle et eller andet sted ?
Et par finurlige jeg har set i noget mindre skærmversioner er:
Dumb And Dumberer, When Bush Met Bean
Being Jean-Luc Picard
og American Beauty, hvor det bare er Shrek der ligger i roserne

--
The Nameless Dude

Fra : Peter Larsen

Dato : 20-10-05 10:12

"The Nameless Dude" <nom@il.adress> wrote in message
> [...]
> Dumb And Dumberer, When Bush Met Bean
> Being Jean-Luc Picard
> og American Beauty, hvor det bare er Shrek der ligger i roserne

Lyder som photoshops fra forskellige steder på nettet.
Jeg tvivler på du kan finde nogen steder at købe dem
eller i det hele taget kilder til at lave et ordenligt print.

Fra : The Nameless Dude

Dato : 20-10-05 12:45

> Lyder som photoshops fra forskellige steder på nettet.
> Jeg tvivler på du kan finde nogen steder at købe dem
> eller i det hele taget kilder til at lave et ordenligt print.

Tænkte der måske bare var nogen der lavede sådan noget,
du ved ligesom i stil med dem at DSU lavede til Titanic
og Dirty Dancing.
--
The Nameless Dude

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-05 16:14

"The Nameless Dude" <nom@il.adress> skrev i en meddelelse

> Tænkte der måske bare var nogen der lavede sådan noget,
> du ved ligesom i stil med dem at DSU lavede til Titanic
> [...]

Det er oftest bestillingsopgaver og i strid med ophavsrettighederne på den
manipulerede plakat.
Jeg har selv lavet en lignende opgave for DSU - her blev jeg nødt til at
genskabe hele plakaten i photoshop.
DSU havde vist vrøvl med retighedshaverne til en tidligere plakat - "Kongen
vender tilbage" som de havde lavet om til "Poul vender tilbage"
Ihvertfald var det udelukket at jeg kunne bruge originalen og så manipulere
med den.

Esben

Fra : The Nameless Dude

Dato : 21-10-05 13:15

"Esben" <essus(a)stofanet.dk> wrote in

> [...]
> "Kongen vender tilbage" som de havde lavet om til "Poul vender
> tilbage" Ihvertfald var det udelukket at jeg kunne bruge originalen og

Nå for søren, det kunne være at folk havde fået lov.
Lavede de ikke også en til Anker Jørgensen ?
Mener det var en parodi til en James Bond film.

--
The Nameless Dude

Fra : Just Johnny

Dato : 21-10-05 21:45

The Nameless Dude posted the following:

>Nå for søren, det kunne være at folk havde fået lov.
>Lavede de ikke også en til Anker Jørgensen ?
>Mener det var en parodi til en James Bond film.

Ja, det er helt rigtigt. Jeg har en kopi af den liggende.
Det var en parodi-version af "worldwide release" posteren til James
Bond filmen "The Living Daylights" fra 1987. Jeg mener at huske at
DSU blev nødt til at trække plakaten tilbage efter henvendelse fra
Danjaq SA, som producerede James Bond filmene.

(Nøjagtigt samme billede blev i øvrigt også "lånt" af Arcade maskine
fabrikanten Data East og brugt som baggrund for High-Score tavlen på
deres 007 inspirerede Arcadespil "Sly Spy".)

--
Webmaster of 'JJJBCW':
Just Johnny's JAMES BOND Comics Website

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-10-05 22:01

"Just Johnny" <just.johnny@your.service> wrote in message
Jeg mener at huske at
> DSU blev nødt til at trække plakaten tilbage efter henvendelse fra
> Danjaq SA, som producerede James Bond filmene.

Jeg tror faktisk ikke, den blev trukket tilbage. Der er i Danmark dom for,
at den slags er tilladt i satirisk øjemed.

Vi lavede i øvrigt masser af den slags parodier (som regel tegnet af Peder
Bundgaard) i det hedengangne satireblad "Kystbane-Komix"

Per v.

Fra : The Nameless Dude

Dato : 22-10-05 11:38

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in

> [...]
>
> Vi lavede i øvrigt masser af den slags parodier (som regel tegnet af
> Peder Bundgaard) i det hedengangne satireblad "Kystbane-Komix"

Jeg tænkte også at hvis det var ulovligt, så ville DSU jo også
få ørerne kræftigt i klemme for den Titanic og Dirty Dancing de lavede.
Lyder også lidt sært hvis Socialdemokratiet rendte rundt og lavede
ulovligheder.
Ihvertald gad jeg godt at se at sådanne plakater kom på markedet, tror
de vil blive revet væk
--
The Nameless Dude

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-10-05 13:07

> Ihvertald gad jeg godt at se at sådanne plakater kom på markedet, tror
> de vil blive revet væk
> --
Lovligheden ville nok være mere tvivlsom, hvis de blev fremstillet med
kommercielle formål. Det er netop som satiriske indlæg i en politisk debat,
de er lovlige.

Per V.

Fra : PerX ...

Dato : 27-10-05 19:32

In article <4357b29c$0$11698$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, "Esben"
<essus(a)stofanet.dk> says...

> "The Nameless Dude" <nom@il.adress> skrev i en meddelelse

> Det er oftest bestillingsopgaver og i strid med ophavsrettighederne på den
> manipulerede plakat.

Yep, ophavsrette ødelægger godt nok meget kreativitet.

Fra : The Nameless Dude

Dato : 28-10-05 11:37

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in

> In article <4357b29c$0$11698$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, "Esben"
> <essus(a)stofanet.dk> says...

> Yep, ophavsrette ødelægger godt nok meget kreativitet.

Ærgeligt, for jeg havde ellers lige ideer om en der lige ville falde
i Splint & Co fans'enes smag.
Legenden om Zorro der bliver til: Legenden om Zorglub.
Plakaten hvor der er en som svinger sig i et tov i baggrunden.
Zeta Jones skiftes ud med Splint, Banderas med Zorglub.
Tovet bagved bliver til Spirillen og den hale, Kvik svinger sig i halen,
der er et par Zormænd hist og her som vil have fat i Kvik, Spip flygter i
baggrunden.

Teori er der, praksis er en helt anden boldgade.
Jeg er røv elendig til Photo Shop
--
The Nameless Dude

Fra : Berit og Mick

Dato : 26-10-05 22:56

Her er der en sjov en:
http://www.cowboyoutfit.co.uk/b3/mad400.jpg

mvh Mick

Fra : The Nameless Dude

Dato : 27-10-05 18:36

"Berit og Mick" <bc0083@mail.tele.dk> wrote in news:435ffb44$0$164
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Her er der en sjov en:
> http://www.cowboyoutfit.co.uk/b3/mad400.jpg
>
> mvh Mick

Den her film kommer i biffen til December (siger de) så, GLÆD DIG:
http://www.worth1000.com/entries/110500/110912aFIE_w.jpg

--
The Nameless Dude

Fra : The Nameless Dude

Dato : 27-10-05 18:55

> [...]
> $edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Den her film kommer i biffen til December (siger de) så, GLÆD DIG:

Da Lord Of The Rings ikke rigtig slog an ved de lidt mere smådumme
unge mennesker har de hittet på at lave en mere ungdoms version af den
som de regner med at langt de fleste unge mennesker forstår:
http://www.worth1000.com/entries/15500/15681_w.jpg

--
The Nameless Dude

Fra : PerX ...

Dato : 27-10-05 19:31

In article <Xns96FCC7492B809Nonameddude@216.196.109.144>, nom@il.adress
says...
> [...]
> $edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Den her film kommer i biffen til December (siger de) så, GLÆD DIG:

Der er jo i det hele taget mange morsomme på
http://www.worth1000.com/cache/gallery/contestcache.asp?contest_id=3396

Fra : The Nameless Dude

Dato : 28-10-05 11:45

"Berit og Mick" <bc0083@mail.tele.dk> wrote in news:435ffb44$0$164
> [...]

Hej Mick.

Så lykkedes det mig dælme alligevel at hitte den Bush plakat igen
jeg gerne ville have at du skulle prøve se:
http://hotplanet.dk/galleri/albums/userpics/10001/normal_film13.jpg
--
The Nameless Dude

Fra : Berit og Mick

Dato : 28-10-05 17:24

LOL TND
Har vi en fælles aversion her?

OK - så én til da...
http://www.topplebush.com/humor/gulfwarsposter.jpg

Mick

Fra : The Nameless Dude

Dato : 28-10-05 21:43

"Berit og Mick" <bc0083@mail.tele.dk> wrote in news:4362508f$0$148
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> [...]
Så kan vi jo sætte et endegyldigt punktum med den her sag:
http://www.worth1000.com/entries/123000/123038UBDY_w.jpg
Hvor faen er Austin Powers når man her brug for ham ?
--
The Nameless Dude

Fra : IMB

Dato : 29-10-05 19:34

> http://www.worth1000.com/entries/123000/123038UBDY_w.jpg

I skrev tidligere om en plakat kaldet: "Being Jean-Luc Picard". Har I et
link?

--
Inger Marie Brunsgaard
Please remove "nospam_" from my email adress if you reply to my message